    Date: Sat, 01 Nov 2014 19:45:27 +0100
    From: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: fotografowanie w museum cd

    On 2014-11-01 13:34, Budzik wrote:
    > Zgoda. I przechodzenie przy czerwonym moze skonczyc sie mandatem.
    > Czy tak samo jest za granicą? Czyzby tam nie było zakazane? Bo to ze
    > policja sie nie czepia bez powodu, to jest jasne.
    > Czyzby tam władza była bardziej "inteligentna w ocenianiu"?

    To zależy od kraju, ale co z tego?

    Jak Ci w muzeum powiedzą "zakaz statywów", to też im będziesz
    argumentował, że w innej placówce wolno?
    Miałoby to ich przekonać, zawstydzić?

    > A u nas? Na szczęście radiowozy z wideorejestratorami nie ganiaja kierowców
    > ktorzy przekrocza predkosc o 10km/h czy przypadkwo najadą na linie
    > ciągła... A przeciez dura lex sed lex...

    Och ta zła Policja. Normalnie tylko czychają na tych przeraczających
    prędkość. Ale wystarczy nie przekraczać i już jesteś bezpieczny. Czyli
    znowu się okazuje, że jednak przestrzeganie prawa jest łatwe i nie
    trzeba być profesorem.

    > Mniej wpatrywania się w przepisy, więcej zdrowego rozsadku!

    No ale co to niby znaczy? Zachęcasz do łamania prawa? Do dostawania
    przepisów?

    Pewnie każdy czasem przekroczy prędkość lub przejdzie przez ulicę
    w niedozwolonym miejscu, ale nie jest to raczej rzecz, z którą warto
    się obnosić w publicznych dyskusjach. Tymczasem Ty jesteś wręcz dumny.

    Ponadto nie bardzo wiem, jak świadome wystawianie się na możliwe
    ukaranie (choćby tylko mandatem) łączy Ci się ze zdrowym rozsądkiem...

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski