  • 21. Data: 2011-09-28 22:21:55
    Temat: Re: [fotki] Nowy Yaris
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2011-09-28 19:44, Cavallino pisze:
    > Znaczy 60 tys za podstawową wersję?
    > I ludzie toto kupują?

    Ze konfiguratora Toyoty wyszło (dla diesla 1.4):

    Auris
    5-drzwiowy
    1,4 D-4D 90
    6 M/T
    LUNA
    Błękitny metalik
    Cena: 76 000,00 zł
    Cena opcji lakieru: 1 900,00 zł
    Cena łączna: 77 900,00 zł

    YARIS
    5-drzwiowy
    1,4 D-4D
    6 M/T
    SOL
    Grafitowy metalik
    Cena: 65 100,00 zł
    Cena opcji lakieru: 1 800,00 zł
    Cena łączna: 66 900,00 zł

    Lakiery do których się nie dopłaca to tylko biały i czerwony nie
    metalik, cała reszta dodatkowo płatna.

  • 22. Data: 2011-09-28 22:28:39
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "Excite" <n...@n...bedzie.pl> napisał w wiadomości

    > Ze konfiguratora Toyoty wyszło (dla diesla 1.4):

    > LUNA
    > Cena: 76 000,00 zł

    podstawowa wersja aurisa diesel 63200
    druga wersja 5 drzwiowego yarisa diesel 62 200

    yaris w drugiej wersji ma podobne wyposazenie do aurisa w podstawie.

  • 23. Data: 2011-09-28 22:45:12
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Inead" <a...@g...pl> napisał w wiadomości news:

    > Szukam auta miejskiego więc nie patrzę czy mniejsze czy większe bo będę
    > głównie woził siebie. Ma być wygodne, w sumie oba są w miare wygodne ale
    > zawiecha Jarka ma o wiele większą kultruę pracy - jest ciszej - we Fiacie
    > pewnie szybciej sie wszystko wytłucze.

    Twoja kultura to pewnie po prostu miękkość zawieszenia.
    Nijak ma się to do wytłuczenia - miękkie również się psują.

    >Dążę do tego że Fiat jest autem które oferuje znacznie gorszą jakość
    >wykonania w zasadzie wszystkiego niż Toyka

    Ze "znacznie" IMO przesada, no i było nie było tańszy jest.
    A jak Ci wielkość nie robi różnicy, to kup Pandę, a nie numer większe Punto.
    Bo za wielkość też się płaci, dlatego Yaris teoretycznie nie jest aż tak
    dużo droższy.

  • 24. Data: 2011-09-29 00:09:03
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    "Excite" wrote:
    > Ze konfiguratora Toyoty wyszło (dla diesla 1.4):

    Aurisa oglądałem w salonie jakiś czas temu, polifta oczywiście,
    prelift ma tragiczne, beznadziejnie spasowane, tandetne, i do
    tego trzeszczące wnętrze. Polift to autko nawet podobające mi
    się, tylko najmocniejszy dostępny w PL silnik jakiś słaby jest.

    Wyszło mi:
    Auris
    3-drzwiowy
    1.6 VVTI (huh...)
    6 M/T
    Dynamic
    Czerwony metalik / Błękitny metalik
    Cena: 69100PLN
    Cena za lakier: 1900PLN
    Razem: 71000PLN

    A nie ma nawet klimatyzacji automatycznej i czujnika deszczu. O_O

    Drogawo imho. Za 67400 (cennikowo) wolałbym tylko ciut bardziej
    niejadącego pro ceeda w max doposażonej wersji, ze wszystkim co
    trzeba i mega ładną tapicerką foteli. No i pewnie możliwość
    negocjacji ceny w Kii jest znacznie lepsza, niż u Toyoty.

    Pozdrawiam
    .Peeter

  • 25. Data: 2011-09-29 00:17:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > trzeba i mega ładną tapicerką foteli. No i pewnie możliwość
    > negocjacji ceny w Kii jest znacznie lepsza, niż u Toyoty.

    Nie bardzo.
    4 lata temu wynegocjowałem dywaniki i alarm, plus jakiś upust rzędu 2%.
    W Toyocie chcieli dac taki upust gdybym kupował kilka aut.

    Za to we Fiacie dali 18% rabatu, więc wybrane auto wyszło porównywalnie do
    Ceeda, zdecydował za długi czas produkcji.

  • 26. Data: 2011-09-29 09:57:13
    Od: "Inead" <a...@g...pl>

    "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message

    > Twoja kultura to pewnie po prostu miękkość zawieszenia.
    > Nijak ma się to do wytłuczenia - miękkie również się psują.

    No nie tylko, wygoda to dla mnie szeroko pojęta ergonomia, w Fiacie bardzo
    tego brakuje, dopasowanie wygodne fotela do kierownicy dla facia 185 cm
    wzrsotu jest niemal niemozliwe. Miałem kiedys nowe Sejcento z salonu, w
    sumei auto OK tyle że najbardziej wkurwiające w nim było to że wymieniało
    się wkółko te same części. Punto wyglada podobnie. Lepiej od Koreańców
    gorzej od Japońców.

> [...]
    > Punto.
    > Bo za wielkość też się płaci, dlatego Yaris teoretycznie nie jest aż tak

    Pojęcie płacenia z "znaczek" nie istnieje albo istnieje w umysłach
    oszczędnych Polaków. Jeśli coś jest droższe to z jakichś konkretnych powodów
    a nie za "znaczek" - lepsi inżynierowie zaprojektowali na lepszych
    komputerach i tak aż do końca łańcuszka wszystko jest lepsze i z tego pwoodu
    droższe. Ekonomicznie nieuzasadnione jest bezsensowne podnoszenie ceny.

  • 27. Data: 2011-09-29 10:03:45
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    > tego brakuje, dopasowanie wygodne fotela do kierownicy dla facia 185 cm

    Bo ponieważ?
    Nie wiem co jest w Grande, ale PII było dość wygodne, a mam mniej więcej
    tyle.

    > Pojęcie płacenia z "znaczek" nie istnieje albo istnieje w umysłach
    > oszczędnych Polaków.

    Jaaaaasne......

    >Jeśli coś jest droższe to z jakichś konkretnych powodów

    Tak - na przykład z takich, że trzeba dać więcej zarobić producentowi, bo 20
    la temu udał mu się jakiś model.
    VW najlepszym przykładem, ale Toyota zaraz za nim - wielkie nic za wielką
    kasę.

    Ostatnie moje doświadczenia - drogie Renault vs tania Kia jednoznacznie mi
    to udowodniły.

    > a nie za "znaczek" - lepsi inżynierowie zaprojektowali na lepszych
    > komputerach i tak aż do końca łańcuszka wszystko jest lepsze i z tego
    > pwoodu droższe.

    Gdyby nie było, że jest dokładnie odwrotnie, to miałbyś rację.
    Cena nie ma nic wspólnego z faktycznymi kosztami produkcji, koniec kropka.

  • 28. Data: 2011-09-29 10:46:36
    Od: "Inead" <a...@g...pl>

    > Jaaaaasne......

    Może jeszcze napiszesz że Honda dorzuca do ceny swoich aut po 5 tys USD żeby
    tylko droższe były i dlatego się lepiej sporzedawały a normalnnie to tańsze
    od Taty i Łady , możesz se kupić Kia i będzie to Honda tylko znaczek inny.
    DOROŚNIJ!!!

    > Tak - na przykład z takich, że trzeba dać więcej zarobić producentowi, bo
    > 20 la temu udał mu się jakiś model.

    A to już wybór konumenta, możesz dać albo nie.

    > VW najlepszym przykładem, ale Toyota zaraz za nim - wielkie nic za wielką
    > kasę.

    Niemiecki robol musi więcej dostać niż Koreańczyk, i socjal też ma lepszy
    dlatego nie kupuję niemieckich aut bo nie będę utrzymywał turasów na ulicach
    niemjieckich miast

    > Ostatnie moje doświadczenia - drogie Renault vs tania Kia jednoznacznie mi
    > to udowodniły.

    Nawet nie rozważałem KIA bo te auta wyglądają jakby je na ZPT zrobili, w
    mojej firmie jest większość Kia (pareset) i w porównaniu do poprzednich
    Focusów i Octavii to potworna kupa jest ze wwszystkim może poza ceną zakupu,
    już sypiące się Alfy - niedawno kupione są o niebo lepsze

    > Gdyby nie było, że jest dokładnie odwrotnie, to miałbyś rację.
    > Cena nie ma nic wspólnego z faktycznymi kosztami produkcji, koniec kropka.

    No tak ty wiesz to najlpiej - na śmierć zapomniałem, i nawet wiesz jak duże
    doatcje przeznacza rząd Korei dla Kia i Hyundai żeby mogły konkurować z
    autami europejskim. Jesteś wspaniały mądry masz zawsze racę i wogóle,

  • 29. Data: 2011-09-29 10:56:54
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Może jeszcze napiszesz że Honda dorzuca do ceny

    Nic o Hondzie nie pisałem, na Hondzie świat się nie kończy.

    Ale jeśli pytasz, czy uważam, że tańsze auto może być lepsze, solidniej
    wykonane, bardziej bezawaryjne itd to i owszem.
    Ceed najlepszym przykładem - a było to realnie najtańsze auto jakie kupiłem
    przez ostatnie 12 lat.
    Nie licząc oczywiście drugich aut dla żony.

    > A to już wybór konumenta, możesz dać albo nie.

    No właśnie.
    Ja nie mam zamiaru dać zarobić Toyocie sprzedajacej auto klasy B- w cenie
    kompakta.

    > Niemiecki robol musi więcej dostać niż Koreańczyk,

    Fabryka Kii jest na Słowacji, a Hyundaya w Czechach, podobnie jak Skody.
    A mimo to Hultaj i30 jest dużo tańszy niż Octavia.
    Więc ten argument upadł.

    Po prostu płacisz haracz za nazwę.

    > Nawet nie rozważałem KIA bo te auta wyglądają jakby je na ZPT zrobili,

    Ale jakie?
    Bo faktycznie - tak wyglądały wszystkie poprzednie auta tej marki, nawet o
    nich nie myślałem.
    Ale od czasów Ceeda nie bardzo jest się do czego przyczepić: ceed, nowy
    Sportage, Venga czy nawet Soul nie ustępują w niczym europejskim
    konstrukcjom, a niektóre z nich biją na głowę (ceną).

    > Ostatnie moje doświadczenia - drogie Renault vs tania Kia jednoznacznie mi
    > to udowodniły.

    > No tak ty wiesz to najlpiej

    A myślałeś że masz monopol na prawdy objawione? ;-)

    W każdym razie jakoś nie widzę powodów dla których koszty produkcji w Turcji
    miałyby być wyższe niż na Słowacji.

    Sądząc po jakości wykonania Megane są dużo niższe, bo pracownicy którzy
    składają auta do niczego się nie nadają.
    Albo inżynierowie którzy je projektowali - co na jedno wychodzi.