  • 1. Data: 2013-01-14 12:22:03
    Temat: formularz w mailu
    Od: "www" <m...@m...pl>

    witajcie

    kolezanka poprosila mnie o stworzenie formularza w liscie z wyborem pewnych
    opcji oraz wpisywaniem tekstu.

    Ktos odbiera list, wypelnia formularz (opcie, tekst) a nastepnie odsyla...

    Powiedzialem jej OK..ale teraz jak zaczynam to robic...to ...nie wiem jak
    zrobic by te zaznaczone opcje oraz wprowadzony tekst przeslal sie do kogos i
    nie skasowal..

    Bo tak prawde mowiac w formularzu (powiedzmy list sformatowany jako HTML
    oraz formularz <FORM>) wartosci pol przesylamy np. metoda POST do jakiegos
    serwera, ktory te zmienne sobie wykorzystuje...
    a listownie..jak to zrobic bez pomocy serwera..??

    czy to wogole jest mozliwe..by dane jakos zachowac??a moze istnieje jakis
    inny typ formularza, z zastosowaniem do poczty???

    pomozcie drodzy forumowicze
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2013-01-14 15:08:45
    Temat: Re: formularz w mailu
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 14 Jan 2013 12:22:03 +0100, www napisał(a):

    > czy to wogole jest mozliwe..by dane jakos zachowac??a moze istnieje jakis
    > inny typ formularza, z zastosowaniem do poczty???

    Dawno, dawno temu, gdy serwery z CGI były luksusem, tak się właśnie
    wysyłało dane z formularza.

    <form action="mailto:a...@m...pl" enctype="text/plain">

    Ale czy Ci tego nie wytnie program pocztowy albo któryś webmail - nikt nie
    zagwarantuje. Nietypowe konstrukcje w mailach z reguły oznaczają problemy.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 3. Data: 2013-01-14 15:31:45
    Od: NotBear <p...@i...pl>

    W dniu 2013-01-14 12:22, www pisze:
> [...]
    > jakiegos serwera, ktory te zmienne sobie wykorzystuje...
    > a listownie..jak to zrobic bez pomocy serwera..??

    Czy to musi dzialac bez serwera? Moze warto jednak rozwazyc cos w stylu
    <form action="http://twojserwer.pl/obluga-formularza">
    <input>
    <input>
    <input type="submit">
    I na serwer zrzucic zadanie przeslania e-mailem zebranych danych?

    Przy czym nalezy sie liczyc z tym, ze moze to nie zadzialac to w
    niektorych klientach poczty, wiec koniecznie nalezy przewidziec w
    e-mailu z formularzem co najmniej link do formularza on-line.

    Najpewniejsza metoda to jednak zwykly e-mail z odpowiednia zacheta (tzw
    call-to-action) do przejscia na strone z formularzem.

    --
    NotBear

  • 4. Data: 2013-01-15 14:17:07
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie.invalid>

    W dniu 2013-01-14 12:22, www pisze:
    > Powiedzialem jej OK..ale teraz jak zaczynam to robic...to ...nie wiem
    > jak zrobic by te zaznaczone opcje oraz wprowadzony tekst przeslal sie do
    > kogos i nie skasowal..

    Wstaw X obok wybranej opcji:
    [X] formularze w mailach to pomyłka
    [ ] formularze w mailach rox

    Radio buttony możesz spróbować zrobić z O zamiast X, ale nie masz
    gwarancji że user wstawi tylko jedno ;)

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";