  • 1. Data: 2013-01-11 22:20:39
    Temat: [edytor] Problem z kodowaniem ISO 8859-2 pod WIN7 64bit
    Od: sawic <s...@g...com>

    Witam,

    Po zainstalowaniu WIN7 64bit borykam się z problemem nieprawidłowego otwierania i
    zapisywania plików z kodowaniem ISO-8859-2 (innych "egzotycznych" kodowań nie
    próbowałem, na WIN7 32bit wszystko jest ok).

    Używam edytora PSPad, ale w przypadku innych sytuacja jest podobna z tego co
    zauważyłem.

    Problem wygląda następująco:
    - tworzę plik tekstowy z kodowaniem ISO-8859-2 z polskimi znakami, następnie zapisuję
    go na dysk i otwieram ponownie. Mogę nawet tym samym edytorem. Wszystkie polskie
    znaki, poza ó i Ó zostają zastąpione odpowiednimi literkami bez ogonków, a edytor
    pokazuje mi, że plik jest w kodowaniu ANSI.

    - otwieram poprawnie stworzony (na innym komputerze) plik tekstowy z kodowaniem
    ISO-8859-2 i widzę sieczkę wyglądającą inaczej w każdym edytorze, którym ją otworze,
    ale w każdym przypadku mniej lub więcej nie nadającą się do użytku.

    Jedyne co udało mi się osiągnąć to możliwość stworzenia pliku z poprawnym kodowaniem
    za pomocą edytora notepad2. Niestety taki plik nie może już być edytowany przeze mnie
    na komputerze, bo po otwarciu go za pomocą czegokolwiek widzę sieczkę. Jednakże
    wgranie takiego pliku na inny komputer powoduje poprawne wyświetlanie go.

    Próbowałem z różnymi edytorami i wszędzie był problem.

    Ma ktoś może pomysł co z tym zrobić ? I czy na Waszych windowsach WIN7 64bit taki
    problem występuje ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2013-01-12 15:36:12
    Od: Marek <p...@s...com>

    Nie analizowałem tematu ale jeśli miałbym dociekać przyczyn, to
    zainteresowałbym się ustawieniami edytora. Patrz BOM.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/BOM_(informatyka)#Znacz
    niki_BOM_zale.C5.BCnie_od_kodowania

  • 3. Data: 2013-01-13 09:59:16
    Od: HARY <h...@e...invalid>

    On Sat, 12 Jan 2013 15:36:12 +0100, Marek wrote:
    > Nie analizowałem tematu ale jeśli miałbym dociekać przyczyn, to
    > zainteresowałbym się ustawieniami edytora. Patrz BOM.

    BOM nie dotyczy kodowań jednobitowych (a takimi są ISO-8859-x).

    HARY

    --
    Kto przesypia okazje, ten się niczego nie dochrapie.

  • 4. Data: 2013-01-13 11:33:06
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2013-01-13 09:59, HARY pisze:

    > BOM nie dotyczy kodowań jednobitowych (a takimi są ISO-8859-x).

    Heloł... jednobitowo to można zapalić i zgasić żarówkę :)

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 5. Data: 2013-01-15 10:54:04
    Od: Marek <p...@s...com>

    > BOM nie dotyczy kodowań jednobitowych (a takimi są ISO-8859-x).
    >
    > HARY

    Jednobajtowych raczej :-)

    Jeśli widzisz sieczkę to być może plik zawiera BOM. Edytory, które nie
    czytają BOM wyświetlą plik z kodowaniem ISO poprawnie a te pozostałe
    wysypią się.

    Marek

  • 6. Data: 2013-01-15 22:49:45
    Od: HARY <h...@e...invalid>

    On Tue, 15 Jan 2013 10:54:04 +0100, Marek wrote:
    > Jednobajtowych raczej :-)

    Raczej.

    > Jeśli widzisz sieczkę to być może plik zawiera BOM.

    Nie ja pytałem.

    HARY

    --
    Monday, n.:
    In Christian countries, the day after the baseball game.