  • 1. Data: 2011-07-19 08:00:34
    Temat: ford escort 1,6 16v problem z obrotami
    Od: s2p <s...@o...pl>

    Witam

    Samochód Ford ESCORT 93r 1,6 16v EFI
    Silnik krokowy został wyczyszczony.

    Mam taki problem: założyłem nowy czujnik przepustnicy, odłączyłem
    akumulator na godzinę. Czujnik przepustnicy został przed założeniem
    pomierzony omomierzem, otrzymane wartosci były bliskie wartoscią na
    stornie o wzkszeszaniu (różnica 0,02k) potencjometrów przepustnicy. Po
    podłączeniu akumulatora i odpaleniu samochodu, poczekałem 3 minuty na
    biegu jałowym, po tym czasie przejechałem 15 km. Samochód nie schodził z
    2000 rpm, start i obniżenie obrotów do 1000 rpm podawało gaśniecie,
    pononowny zapłon był możliwy po wciśnięciu maksymalnym gazu i hehłaniu 3
    s.Przejechałem tak 100% licząc że się coś zmieni, w końcu podniosłem
    maskę i odłączyłem czujnik przepustnicy.Jak ręką odjoł, samochód nie
    miał problemu z odpaleniem, wręcz zapalił od pierwszego strzału, obroty
    spadają odrazu na 1000 rpm, nie gaśnie podczas jazdy.
    Jakie są powody takiego zachowania?!
    Czy oprócz zmiany czujnika powinienem coś zrobić z przepustnicą np
    zdemontować ja i wyczyścić?! Czy takie objawy mogą sugerować uszkodzoną
    sondę lambda?!Może czujnik ilości powietrza na filtrze powietrza jest
    uszkodzony?! Co robić?!

  • 2. Data: 2011-07-19 10:02:39
    Temat: Re: ford escort 1,6 16v problem z obrotami
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "s2p"

> [...]
    > odjoł, samochód nie miał problemu z odpaleniem, wręcz zapalił od
    > pierwszego strzału, obroty spadają odrazu na 1000 rpm, nie gaśnie

    Znaczy konstruktor się pomylił i żaden czujnik nie jest tam potrzebny :)

    MSPANC

    Pozdrówki

  • 3. Data: 2011-07-19 10:05:05
    Od: gary <g...@c...pl>

    stawiam mimo wszystko na krokowca.
    to chyba najgorsze co wymyślono w escortach.
    Przy okazji
    W ramach testów, założyłem do swojego to co było akurat pod ręką, a
    miałem krokowca od Focusa. Działa bardzo dobrze (utrzymuje obroty)
    ale działa "wibracyjnie" i wywołuje taki dziki rezonans w kolektorze
    ssącym że auto na wolnych mruczy gardłowo jak jakiś WRC :))

  • 4. Data: 2011-07-19 15:45:31
    Od: Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org>

    W dniu 19.07.2011 08:00, s2p pisze:
    > Samochód Ford ESCORT 93r 1,6 16v EFI
    > Mam taki problem: założyłem nowy czujnik przepustnicy

    A co było przyczyną pierwotną, że założyłeś nowy czujnik?

    > Samochód nie schodził z 2000 rpm

    Zapaciana/zdegenerowana rurka od odmy dawała takie objawy w Zetecu 1.6
    rocznik 98, może to to? I było tak, że to zatrzymywanie obrotów
    występowało losowo - czasem było ok - może źle korelują Ci się symptomy?
    Ja bym ją zdjął i spróbował na początek udrożnić.

    S.

  • 5. Data: 2011-07-20 08:07:24
    Od: s2p <s...@o...pl>

    W dniu 2011-07-19 15:45, Stefan Szczygielski pisze:

> [...]
    > występowało losowo - czasem było ok - może źle korelują Ci się symptomy?
    > Ja bym ją zdjął i spróbował na początek udrożnić.

    Ciagle jest 2000 po podlaczeniu czujnika przepustnicy.Jezeli spadnie
    przy ruszaniu poniżej 2000 tysiaków to gasnie i można go odpalić jedynie
    z butem w podłodze.
    "może źle korelują Ci się symptomy? " znaczy konkretnie?