eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyfolcwagen w tedeikó › Re: folcwagen w tedeikó
  • Data: 2015-09-24 22:26:36
    Temat: Re: folcwagen w tedeikó
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Thu, 24 Sep 2015 18:22:51 +0200, J.F. napisał(a):

    >>> Przy czym i poprzednie "miasto" to jakis zalozony program jazdy.
    >>10 razy lepsze niż to co jest obecnie.
    >
    > Nie pamietam juz ... naprawde w miare realne ?

    No chyba jednak łatwiej było je spełnić.
    I to chyba nawet nie w samej normie problem (która się jakoś bardzo nie
    zmieniła), a w tym że kiedyś w ramach tej normy trzeba się było zmieścić w
    progach emisji no i zmierzyć zużycie paliwa.
    A 1l/100km w te czy w tamte nikogo nie zbawiał.

    A dziś jeszcze doszły domiary za CO2, a to się jakoś konkretnie przelicza
    na kasę i chyba się dopiero ostatnio pojawiła ostra presja na zaniżanie
    tych wyników.

    W autach z przed około 2005 jak nie cisnąłeś to uzyskanie deklarowanego
    zużycia paliwa to nie był jakiś wielki problem, dziś już się trzeba mocno
    starać.



    >
    >>> Tamte normy byly o tyle dobre, ze mozna bylo przejechac kawel 120
    >>> czy 90
    >>> i zweryfikowac czy producent nie klamal.
    >>> Ale ... moze dlatego je zamienili na nowe, lepsze :-)
    >>Nie mam wątpliwości,że urzędasy same na to nie wpadły.
    >
    > Trudno powiedziec - imo przynajmniej polowa z tych roznych durnych
    > przepisow, to zasluga urzedasow.

    Urzędasy to jedno, ale widzę też duży interes koncernów w śrubowaniu tych
    norm - eliminują konkurencję.
    Zarówno windując poziom technologiczny jak i pewnie trzymając nad tym
    wszystkim masę patentów.



    >>> Tak nawiasem mowiac ... nie widze wiekszej roznicy w spalaniu na
    >>> zwyklych krajowkach i autostradzie, mimo ze na krajowkach srednia
    >>> wychodzi ~70 a na autostradzie 130.
    >
    >>Kup sobie suv-a to zobaczysz.
    >>U mnie każde +10 oznacza litr więcej.
    >
    > Duzy opor powietrza ?
    >
    > To tak patrze na dostawczaki - wydaje sie ze aerodynamika cegly,
    > powierzchnia czolowa ogromna, a przeciez wiem, ze silniki maja niezbyt
    > mocne ... to jak to moze 160 pojechac ?
    > A czesto jedzie ...

    Taki bus żeby leciał 160, to musi mieć 160KM.
    I przy takiej jeździe, to mimo że diesel to i tak ma wiry w baku :)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: