  • Data: 2009-01-20 19:35:12
    Temat: Re: filtry CDA, FCM
    Od: " Wmak" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> napisał(a):

    > Czy to jakaś nowatorska metoda oznaczania dobroci za pomocą kodu barwnego?
    > Jeśli tak, to zamiast "brązowy" lepiej było użyć innego słowa.

    Dobre wychowanie nie pozwala mi na używanie słów wulgarnych, słuchać takich
    też nie lubię, stąd moja rada, by "toto" wyrzucić, zanim się przeklnie całą
    nieudaną (przez taki drobiazg) konstrukcję.

    W latach 80-tych ub.wieku przestrajałem importowane z Zachodu telewizory
    więc kupiłem kilkadziesiąt szt' filtrów FCM6.5 do podmiany zamiast
    oryginalnych SFE5.5, do konstrukcji konwerterów fonii itp.
    Na bazarach gotowców nie było.
    Z początku nie połapałem się, o co biega - niektóre egzemplarze tego samego
    modelu telewizora czasem miały od razu kryształowy dźwięk a inne
    szumiały, "warczały" przy zmianie treści wizji itp.
    Zrobiłem układ testowy i zacząłem wtykać kolejne filtry - udało się wybrać
    kilkanaście procent poprawnie działających.
    Przetestowałem cały zapas na wobulatorze: tłumienie i kształt
    charakterystyki w paśmie przepustowym i zaporowym - rozrzut parametrów był
    ogromny.
    Testowane filtry SFE6.5 i SFE5.5 Muraty co do sztuki miały parametry
    katalogowe.
    Wywaliłem polskie FCM, dało się kupić Muraty - problemy z fonią się
    skończyły.
    W kilku Jowiszach, Heliosach itp. problem "warczącej" od nowości fonii
    wymiana FCM na SFE definitywnie uleczyła.
    Radiowych zagranicznych tunerów sporo przeszło (do przestrojenia) przez moje
    ręce - nigdy nie było problemu z japońskimi filtrami 10.7 MHz, nawet po 30
    latach.
    W sporadycznie trafiających mi się polskich tunerach - FCM'y
    bywały "padnięte" .
    Wmak