  • 1. Data: 2010-02-20 16:52:55
    Temat: fatalny zakup
    Od: rrrrrrrrrrr <...@...com>

    witam
    nabyłem drogą kupna na znanym serwisie aukcyjnym kontroler SATA/PCI na
    chipie VIA vt6421a, prawie identyczny jak na zdjęciu (zdjęcie z google)
    http://gamestuff.ca/images/viavt6421a.jpg

    No i się zaczęło.
    Kontroler nie uruchamia swojego biosu żeby wykryc dysk i zbootować
    maszynę. Z tego co znalazłem na forach to widzę że ten produkt to jakaś
    fatalna pomyłka.
    Ponoć udaję się wystartować bios kiedy dołączy się go do biosu płyty
    głównej (przynajmniej da sie to skompilować dla AWARDa i AMI)
    Nie ryzykowałem bo w maszynie jest bios Phenix a komputer nie jest mój.
    Po obejżeniu błytki z bliska zauważyłem że kość PLCC jest przylutowana
    tylko na dwóch nóżkach z każdego boku (czyli razem 4)
    Pod pozostałe nóżki można podsunąć żyletkę po pola lutownicze nie są
    nawet pocynowane, tylko miedziane.

    Czy waszym zdaniem może to być przyczyna "braku biosu", czy te kości po
    prostu tak się montuje ? Tzn. czy reszta nóżek jest zbędna.
    Zastanawiam się czy startować do kości z lutownica i poprawić to czy tak
    miało być a przyczyna jest w skopanym biosie ?

    Pozdrawiam
    Romek

  • 2. Data: 2010-02-21 10:45:46
    Temat: Re: fatalny zakup
    Od: "Przemek" <p...@d...pl>

    rrrrrrrrrrr wrote:
> [...]
    > Kontroler nie uruchamia swojego biosu żeby wykryc dysk i zbootować
    > maszynę. Z tego co znalazłem na forach to widzę że ten produkt to
    Tak to jest jak jedynym kryterium zakupu jest niska cena

> [...]
    > Zastanawiam się czy startować do kości z lutownica i poprawić to czy
    > tak miało być a przyczyna jest w skopanym biosie ?

    Kostka moze byc niezaprogramowana a nawet w ogole moze nie byc w niej
    struktury ,
    pewnie chinczycy dostali zamowienie na najtanszy kontroler z kostka biosu ,
    bo bez tej kostki to ludzie nie chcieli kupowac to taki wykonali :)
    Mozesz przylutowac , najwyzej nie bedzie dzialal ale zobacz jeszcze czy nie
    brakuje tam jakiejs drobnicy w okolicach biosu .

  • 3. Data: 2010-02-21 20:45:00
    Od: Psychik <p...@Z...pl>

    jesli sprzet jest niesprawny - reklamuj.

    --
    Psychik

  • 4. Data: 2010-02-21 21:19:34
    Od: mule <p...@g...com>

    On 20 Lut, 17:52, rrrrrrrrrrr <r...@...com> wrote:
> [...]
    > Zastanawiam się czy startować do kości z lutownica i poprawić to czy tak
    > miało być a przyczyna jest w skopanym biosie ?

    Witam
    mam identyczny kontroler
    kosc biosu to SST 49LF020
    wszystkie nozki sa przylutowane
    pozdrawiam
    Janek

  • 5. Data: 2010-02-22 10:57:18
    Od: gary <g...@w...com>

    W dniu 2010-02-21 22:19, mule pisze:
    google)http://gamestuff.ca/images/viavt6421a.jpg

> [...]
    a co ze startowaniem BIOSu ?
    Wstaje samodzielnie, czy używasz kontrolera do dostępu do dysków już po
    wystartowaniu systemu z innego dysku ?

    Ja przylutowałem tą pieprzoną kość, ale nie zauważyłem efektów
    Faktycznie po doczytaniu na stronie VIA, ten chip jest oferowany tylko
    jako komponent do produkcji kontrolerów, o bios i jego support musi
    zadbać producent kontrolera (czyli Chińczyk)

    Do dupy z taką robotą :(