  • 1. Data: 2013-02-19 09:05:57
    Temat: falownik 1kw diy
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    Witam. Czy coś takiego w ogóle jest do zrobienia ? Szukam na hasło falownik
    diy, vfd i tak
    dalej i nic. Same konstrukcje fabryczne.

    Chodzi o zasilanie szlifierki 800W :

    http://www.ebay.com/itm/0-8KW-800w-1HP-water-cooled-
    spindle-motor-for-wood-engraver-cnc-milling-machine-
    /290779511650?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item43b3cf3
    b62

    Jest szansa coś wykombinować do 200 zł czy dać sobie od razu spokój ?

  • 2. Data: 2013-02-19 11:53:56
    Temat: Re: falownik 1kw diy
    Od: shg <s...@g...com>

    On Tuesday, February 19, 2013 9:05:57 AM UTC+1, chochlik_drukarski wrote:
    > Jest szansa coś wykombinować do 200 zł czy dać sobie od razu spokój ?
    Na upartego może i się da, ale to sporo roboty i trzeba oszczędzać na wszystkim.
    Przerabiałem temat i skończyło się na fabrycznym.
    Za 300 zł da się czasem kupić używane.

  • 3. Data: 2013-02-19 13:00:32
    Od: m...@w...pl

    On Tuesday, 19 February 2013 10:53:56 UTC, shg wrote:

    > Na upartego może i się da, ale to sporo roboty i trzeba oszczędzać na wszystkim.
    Przerabiałem temat i skończyło się na fabrycznym.

    Proba samodzielnej budowy elektroniki zawsze konczy sie popaleniem ilus tam elementow
    zanim dopracuje sie konstrukcje.

    Elementy mocy sa drogie. Do falownika bedziesz potrzebowal minumum 9 tranzystorow
    MOSFET. Ile takich zestawow popalisz zanim urzadzenie zacznie dzialac? I ile to bedzi
    ekosztowac.

    Przerabialem temat na troche innym urzadzeniu - inverterze. W sumie prawie to samo.
    Akurat probowalem naprawic chinski inwerter 48V/220V 5kW. Zanim doszedlem jak to
    dziala i dla czego sie zepsulo zniszczylem tranzystorow MOSFET i IGBT tyle, ze kupil
    bym drugi. Ale naprawilem.

  • 4. Data: 2013-02-19 13:29:41
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "chochlik_drukarski" <c...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:kfvbn8$7du$1@dont-email.me...
> [...]
    faultDomain_0&hash=ite
    > m43b3cf3b62
    >
    > Jest szansa coś wykombinować do 200 zł czy dać sobie od razu spokój ?

    Moge Ci sprzedac za 50zl uszkodzony falownik 2kW :)
    Jak naprawisz to wygrales ;)

    A jak nie naprawisz to bedziesz juz mial obudowe, wyswietlacz ;)

  • 5. Data: 2013-02-19 13:30:34
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    shg wrote:
    > Na upartego może i się da, ale to sporo roboty i trzeba oszczędzać na
    > wszystkim. Przerabiałem temat i skończyło się na fabrycznym.
    > Za 300 zł da się czasem kupić używane.

    Czy to coś

    http://allegro.pl/regulator-obrotow-falownik-do-siln
    ika-jednofaz-i3026285811.html

    to jest to czego szukam ?

  • 6. Data: 2013-02-19 13:35:47
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 19.02.2013 13:30, chochlik_drukarski wrote:

    > Czy to coś
    >
    > http://allegro.pl/regulator-obrotow-falownik-do-siln
    ika-jednofaz-i3026285811.html

    > to jest to czego szukam ?

    To jest na 1 fazowy, potrzebujesz 3 fazowy.

    Michoo

  • 7. Data: 2013-02-19 13:41:32
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    Michoo wrote:

    ika-jednofaz-i3026285811.html

    > To jest na 1 fazowy, potrzebujesz 3 fazowy.

    To jest silnik 3 fazowy ? No to jestem zaskoczony

  • 8. Data: 2013-02-19 13:48:44
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 19.02.2013 13:41, chochlik_drukarski wrote:

    > To jest silnik 3 fazowy ? No to jestem zaskoczony

    A znasz silnik 1 fazowy podłączany za pomocą przewodów U,V,W?

    This 800W water cooled spindle is designed for commercial usage,it has
    4pins,U,V,W and E,so it's more safety than ordinary cheap spindle with
    black ends.

    Michoo

  • 9. Data: 2013-02-19 13:51:38
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    Michoo wrote:

> [...]
    >
    > This 800W water cooled spindle is designed for commercial usage,it has
    > 4pins,U,V,W and E,so it's more safety than ordinary cheap spindle with

    Ale to trzeba przeczytać opis. A jego jednofazowość wydawała mi się tak
    oczywista, że
    jakoś nie pomyślałem żeby to czytać.

  • 10. Data: 2013-02-19 14:30:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "chochlik_drukarski" napisał w wiadomości
> [...]
    f3b62
    >Jest szansa coś wykombinować do 200 zł czy dać sobie od razu spokój ?

    raczej dac sobie spokoj.

    Nie swieci falowniki lepia, ale ile tranzystorow przy tym spalisz ..

    J.