  • 21. Data: 2013-02-20 13:06:00
    Temat: Re: falownik 1kw diy
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    Michoo wrote:

    > Zapomnij. Frezarka, która jest w stanie porządnie frezować nie jest
    > cicha. Małe gówienko do PCB jest głośne... Chcesz mieć cicho - musisz
    > zapakować całość w jakąś obudowę wygłuszającą.

    Obudowa wszystkiego nie wygłuszy. Najpierw chce najlepsze wrzeciono
    a jęsli i tak będzie za głośno to pomyśle nad innymi sposobami.

    W tej chwili mam takie cudo, że metr od niego nie da się wytrzymać. Dwa
    pomieszczenia dalej w dalszym ciągu dzwięk jest nieznośny. I to zanim w
    ogóle wejdzie
    w materiał.

  • 22. Data: 2013-02-20 19:48:35
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    > Skrobnij maila :)

    Skrobłem. ;-)

  • 23. Data: 2013-02-21 12:39:09
    Od: jan kowalski <d...@g...com>

    On 19 Lut, 09:05, "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>
    wrote:
    > Witam. Czy coś takiego w ogóle jest do zrobienia ? Szukam na hasło falownik
    > diy, vfd i tak
    > dalej i nic. Same konstrukcje fabryczne.
    >
    > Chodzi o zasilanie szlifierki 800W :
    >
    > http://www.ebay.com/itm/0-8KW-800w-1HP-water-cooled-
    spindle-motor-for...

    > Jest szansa coś wykombinować do 200 zł czy dać sobie od razu spokój ?

    Daj spokoj. Masz silnik no name, cholera wie co jest w srodku i ile
    pociagnie. Kup kress-a do ktorego masz czesci zamienne i tuleje pod
    rozne srednice frezow. Moc 500-1000W model 500W jest bez reg.
    obrotow. Tu masz film z 18000rpm. :
    http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&
    v=o5Z-oEo-g34 /nie
    moje/
    Takich predkosci i tak pewnie nie uzyskasz bo potrzebne sa sruby
    kulowe. Jesli zrezygnujesz z frezow grawerskich <0.5mm to spokojnie
    wystarczy praca na 1 czy 2 biegu tj. ok 10.000rpm. a wtedy przy
    zamknietej obudowie spokojnie mozna pracowac.Jesli myslisz o
    frezowaniu miedzi na laminacie to pomysl o oprogramowaniu, wiekszosc
    prostego softu ma bledy i tnie sciezki przy bardziej skomplikowanych
    obwodach.

  • 24. Data: 2013-02-21 12:47:47
    Od: jan kowalski <d...@g...com>

    Tu masz obroty i halas na najnizszych obrotach, swoja droga sterowanie
    silnika 1/2 kroku a mozna ciszej:)
    http://www.youtube.com/watch?v=K7TgT6JbQRA

  • 25. Data: 2013-02-21 13:06:47
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    jan kowalski wrote:

    spindle-motor-for...

    > Daj spokoj. Masz silnik no name, cholera wie co jest w srodku i ile
    > pociagnie. Kup kress-a do ktorego masz czesci zamienne i tuleje pod
    > rozne srednice frezow.

    A co jest w kresie wiadomo ? Już sporo niepochlebnych opinii o tym
    przeczytałem.
    Ale ewentualna dostępność częsci i gwarancja na miejscu to oczywiście
    poważna
    zaleta. Z tej chińskiej już zrezygnowałem z róznych powodów ale na pewno nie
    dlatego, że jest ten "niesamowity" kress.

    >Moc 500-1000W model 500W jest bez reg.

    Musi być regulacja dlatego ta najtańsza nie wchodzi w ogóle w grę.

> [...]
    v=o5Z-oEo-g34 /nie
    > moje/
    > Takich predkosci i tak pewnie nie uzyskasz bo potrzebne sa sruby kulowe.

    A jaki związek ma prędkość obrotowa wrzeciona ze śrubami napędowymi ?

    Jesli zrezygnujesz z frezow grawerskich <0.5mm to spokojnie
    > wystarczy praca na 1 czy 2 biegu tj. ok 10.000rpm. a wtedy przy
    > zamknietej obudowie spokojnie mozna pracowac.

    Nie mam zamkniętej obudowy. A filmików kilka już widziałem i wyło to jak
    cholera.Ale
    nie wiem na jakich obrotach i nie wiem jak taki film oddaje faktyczny poziom
    hałasu.

    > Jesli myslisz o
    > frezowaniu miedzi na laminacie to pomysl o oprogramowaniu, wiekszosc
    > prostego softu ma bledy i tnie sciezki przy bardziej skomplikowanych
    > obwodach.

    To ostatnie co miałbym ochote robić.

    Zamiast kressa kupiłbym raczej proxxona bfw 40/e. Moc dużo mniejsza ale
    jakość
    wykonania (a co za tym idzie niski poziom hałasu) podobno świetna. Jeśli
    teraz mam 100W
    (w praktyce pewnie 60W) to te 255 z porządnych systemem utrzymywania obrotów
    zdecydowanie
    by mi wystarczyło. Martwią mnie tylko niezbyt wysokie obroty.

  • 26. Data: 2013-02-21 13:08:34
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    jan kowalski wrote:
    > Tu masz obroty i halas na najnizszych obrotach, swoja droga sterowanie
    > silnika 1/2 kroku a mozna ciszej:)
    > http://www.youtube.com/watch?v=K7TgT6JbQRA

    Mówimy o obrotach wrzeciona czy napedzie posuwu ? U mnie serwa
    generuja jedynie nieznaczny szum. Martwi mnie wylacznie glosnosc
    wrzeciona.