  • 51. Data: 2022-10-10 09:54:04
    Temat: Re: energia elektryczna
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-10-10 o 06:40, Shrek pisze:

    > Raczej?
    Tak, masz cytaty
    "W Polsce używane są przede wszystkim trzy rodzaje węgla: energetyczny,
    koksujący oraz opałowy. Z tym ostatnim, wykorzystywanym przez
    gospodarstwa domowe, jest największy problem, jeżeli chodzi o
    dostępność. Wszystko przez fakt, że dotychczas Polska zaopatrywała się
    głównie tanim rosyjskim węglem. A to źródło wyschło po wprowadzeniu embarga.
    Węgiel energetyczny wykorzystują przede wszystkim elektrownie, natomiast
    węgiel koksujący - przemysł. Tego pierwszego jest sporo ze względu na
    krajowe wydobycie, ten drugi zapewnia Jastrzębska Spółka Węglowa.
    Najgorzej sytuacja się ma z dostępnością węgla opałowego,
    wykorzystywanego przez gospodarstwa domowe - pisze biznes.interia.pl."

    https://www.money.pl/gospodarka/oto-glowny-problem-p
    rzy-imporcie-wegla-opalowego-polska-ma-problemy-logi
    styczne-6821384117922624a.html

    --
    Janusz

  • 52. Data: 2022-10-10 10:58:19
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu czwartek-06-października-2022 o 18:55, Shrek pisze:

    > NIe pierdol. Konfederaci mogą sobie gadać bezkarnie wszystko bo
    > generalnie chuj od nich zależy,

    A te gęby w telewizji to gadają po zastanowieniu i przemyśleniu
    konsekwencji? Tusk czy sikorski mają wszystko w dupie.
    Pieprzą głupoty aby tylko pokazać się w mediach.

    czterodniowy tydzień pracy... BUAAAACHACHJAAAA ;-)

    WRÓĆ! Minister spraw zagranicznych na prezydenta.

    ale ich jedyne realne osiągnięcia to
    > nakaz rodzenia płodów z wadami letalnymi i zakaz handlu w niedzielę.

    I akurat te dwie rzeczy Ci utkwiły?

    Co do aborcji to nie ma dyskusji. Albo człowiek jest człowiekiem albo
    nim nie jest. KROPKA

    A handel. W sytuacji (przejściowej) zachwiania proporcji między
    zagranicznymi molochami a sytuacją gospodarczą w Polsce to jest jakiś
    pomysł. Jak wyjdziemy w końcu z UE to będzie więcej wolności i ten
    przejściowy przepis się zniesie ;-)

  • 53. Data: 2022-10-10 14:34:24
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu czwartek-06-października-2022 o 21:09, Shrek pisze:
    > A co jeszcze wylegislowali?

    Dlaczego chcesz rozliczać opozycyjną partię z wylegislowanych ustaw?

    A co wylegislowali po, zetesel. holownia i lewactwo?

    Widać że nachalnie szukasz powodu żeby nie lubić Konfederacji.
    Podczas że w 60% ;-) zgadzasz się z ich programem.

    W ilu procentach zgadzasz się z po (kurwa tylko jaki oni mają program) z
    holownią (cholera one tylko wie jak) lewicą? Oni przynajmniej są stali w
    uczuciach?

    Dlaczego walczysz z siłami wszechświata?

    W przyszłym sejmie to Konfederacja będzie decydowała o kształcie rządu. ;-)

  • 54. Data: 2022-10-10 14:42:37
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu czwartek-06-października-2022 o 21:19, Shrek pisze:
    > Prąd jest drogi (a w zasadzię dopiero dla konsumenta będzie), bo
    > pieniądze można dodrukować a węgla nie.

    Gdyby nie UE to nie płaciłbyś za prąd po cenie najdroższego
    wyprodukowania jakie sobie tylko można wymyślić.

    To że pieniądze wpływają do budżetu nie zmienia ceny prądu.

    PiS ma z czego rozdawać swoim wyborcom.

    Widzisz do czego doprowadziła polityka UE na jednym małym odcinku? ;-)

    A jest tego dużo więcej

    PS. Zapewne wszyscy popaprańcy już widzą że polski węgiel drogi ale jest
    SWÓJ i w każdej chwili dostępny i można go sobie wykopać ile się chce.

    Jak Konfederacja wiele lat już temu protestowała przeciwko pojebanej
    polityce klimatycznej i zarzynaniu wydobycia w Polsce podatkami to się
    niedojdy śmiały.

    Śmiejecie się teraz?

  • 55. Data: 2022-10-10 18:37:59
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 09.10.2022 o 18:32, Shrek pisze:

    > ???

    > Jak prądu nie będzie to wody też nie:P

    Prądu rzeki?

    > I dalej twierdzę, że elektryki istnieją tylko dlatego, że jest ich tyle
    > co kot napłakał.

    A spalinowce dlatego, że jest ich dużo za dużo.

    > Że skoro system sypie się bez dodatkowych 100GWh dziennie, to raczej nie
    > jest przygotowany na to dodatkowe obciążenie.

    System państwowy?

    > Finalnie - plebs będzie
    > popierdalał na piechotę bo żadnych elektyków dla niego nie będzie a za
    > prąd będzie płacił 1/4 pensji.

    Do ładowania miejskiego elektryka wystarczy panel.

  • 56. Data: 2022-10-10 18:43:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.10.2022 o 14:34, _Master_ pisze:

    > Dlaczego chcesz rozliczać opozycyjną partię z wylegislowanych ustaw?

    Bo pierdolić to mogą sobie cokolwiek a w razie czego kowrin wdroży
    procedurę "poniżej 5%" i zawsze będą w opozycji. Ale jednak do czegoś
    się realnie przyczynili - czyli nakazu rodzenia letalnie uszkodzonych
    płodów i zakazu handlu w niedzielę. Ponieważ nic innego nie osiągnęli to
    oceniam ich po tym co im się udało.

    Konfa to pisuary na sterydach a nie żadni "wolnościowcy"

    > A co wylegislowali po, zetesel. holownia i lewactwo?

    A co to ma znaczenie? Oni nie udają, że są kimś innym niż są. No dobra
    może hołownia trochę.

    > Widać że nachalnie szukasz powodu żeby nie lubić Konfederacji.
    > Podczas że w 60% ;-) zgadzasz się z ich programem.

    Tak se tłumacz.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 57. Data: 2022-10-10 18:50:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.10.2022 o 18:37, ii pisze:

    > Prądu rzeki?

    Słyszałeś kiedyś o hydroforni? A o pompie obiegowej w CO?

    > System państwowy?

    A co za różnica? Finalny efekt jest taki, że operatorzy (prywatni)
    wypowiadają umowy wspólnotom mieszkaniowym oraz nikt nie staje do
    postępowań na dostawę energii podmiotom państwowym i samorządowym.

    > Do ładowania miejskiego elektryka wystarczy panel.

    Tak, bo wiadomo, że w mieście każdy ma fotowoltaikę na swoim dachu:P To
    tak na początek - o tym że w dzień jesteś z tłizim w pracy a nie w domu
    nie wspomnę:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 58. Data: 2022-10-10 18:56:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.10.2022 o 09:54, Janusz pisze:

> [...]
    >

    > https://www.money.pl/gospodarka/oto-glowny-problem-p
    rzy-imporcie-wegla-opalowego-polska-ma-problemy-logi

    W tym jest zasadniczo napisane, że w "domowym" jest największa chujnia.

    ale tu
    https://energia.rp.pl/elektroenergetyka/art36666721-
    system-na-krawedzi-kryzysu-prad-drozeje-elektrownie-
    w-remoncie-wegla-brakuje
    piszą, że chujnia dotyczy również energetyki.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 59. Data: 2022-10-10 18:58:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.10.2022 o 14:42, _Master_ pisze:

    > To że pieniądze wpływają do budżetu nie zmienia ceny prądu.
    >
    > PiS ma z czego rozdawać swoim wyborcom.
    >
    > Widzisz do czego doprowadziła polityka UE na jednym małym odcinku? ;-)

    Nie polityka UE a pis, który postanowił te pieniądze wydać na socjal.

    > PS. Zapewne wszyscy popaprańcy już widzą że polski węgiel drogi ale jest
    > SWÓJ i w każdej chwili dostępny i można go sobie wykopać ile się chce.

    No właśnie okazało się że nasze górnictwo to przypomina armie rosji...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 60. Data: 2022-10-10 19:56:23
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-10-10 o 14:34, _Master_ pisze:

    > W przyszłym sejmie to Konfederacja będzie decydowała o kształcie rządu. ;-)

    NTG