  • 1. Data: 2010-06-12 18:24:16
    Temat: [elektryka] Akumulator a kierunkowskazy
    Od: woohoo <2...@D...pl>

    (:ześć,
    mam problem objawiający się tym, że po wymianie akumulatora YUASA
    YB4L-B na YUASA 12N5-3B kierunkowskazy nie migają, lecz świecą światłem
    ciągłym.

    Stary aku:
    Napięcie: 12 Volt
    Technologia: na bazie płynnego elektrolitu
    Pojemność: 4 Ah (Ampero-godzin)
    Rozruch: 56 A (Amper) wg EN

    Nowy aku:
    Napięcie: 12 Volt
    Technologia: na bazie płynnego elektrolitu
    Pojemność: 5 Ah (Ampero-godzin)
    Rozruch: 39 A (Amper) wg EN

    Nowe aku jest takie a nie inne, bo po prostu takie posiadałem, a że
    elektryk ze mnie żaden, to myślałem, że będzie banglać.
    W każdym razie pytanie jest: czy da się coś z tym zrobić, czy muszę
    kupić taki sam jak poprzedni?

    --
    wo_Ohoo!

  • 2. Data: 2010-06-12 18:26:59
    Temat: Re: [elektryka] Akumulator a kierunkowskazy
    Od: PB <p...@b...pl>

    Sat, 12 Jun 2010 20:24:16 +0200, na pl.rec.motocykle, woohoo
    napisał(a):

> [...]
    > elektryk ze mnie żaden, to myślałem, że będzie banglać.
    > W każdym razie pytanie jest: czy da się coś z tym zrobić, czy muszę

    Akumulator nie ma na to wpływu - ma to samo napięcie i tyle. Różnią
    się tylko pojemnością i prądem rozruchowym.

    Piotr Biegała Warszawa
    Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
    Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
    Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

  • 3. Data: 2010-06-12 18:33:02
    Od: woohoo <2...@D...pl>

    W dniu 2010-06-12 20:26, PB pisze:
    > Akumulator nie ma na to wpływu - ma to samo napięcie i tyle. Różnią
    > się tylko pojemnością i prądem rozruchowym.

    No tak sobie właśnie na początku wykoncypowałem.
    Ale w takim razie co może być przyczyną? Padnięty przerywacz?

    --
    wo_Ohoo!

  • 4. Data: 2010-06-12 18:36:15
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    Użytkownik "woohoo" <2...@D...pl> napisał w wiadomości
    news:hv0jt3$kks$1@usenet.news.interia.pl... W dniu 2010-06-12 20:26, PB
    pisze:
    > No tak sobie właśnie na początku wykoncypowałem.
    > Ale w takim razie co może być przyczyną? Padnięty przerywacz?

    Padnięty aku. I to ten nowy:-) Podładuj, będzie git.

    --
    Grzybol

  • 5. Data: 2010-06-12 18:38:28
    Od: woohoo <2...@D...pl>

    W dniu 2010-06-12 20:36, Grzybol pisze:
    > Padni?ty aku. I to ten nowy:-) Pod?aduj, b?dzie git.

    Ładowałem kilkukrotnie prostownikiem aż do pełnego naładowania.
    Voltomierz pokazywał 13V, sprzęt zaskakuje z guzika przy lekkim
    dotknięciu, więc nie sądzę, by to było to.

    --
    wo_Ohoo!

  • 6. Data: 2010-06-12 18:48:41
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    Użytkownik "woohoo" <2...@D...pl> napisał w wiadomości
    news:hv0k79$kks$2@usenet.news.interia.pl... W dniu 2010-06-12 20:36,
    Grzybol pisze:
    > Ładowałem kilkukrotnie prostownikiem aż do pełnego naładowania. Voltomierz
    > pokazywał 13V, sprzęt zaskakuje z guzika przy lekkim dotknięciu, więc nie
    > sądzę, by to było to.

    To coś zrąbałeś przy podmiance, jakiś bezpiecznik, kabelek. Innej możliwości
    nie ma. Nie wina aku.

    --
    Grzybol

  • 7. Data: 2010-06-12 19:00:28
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "woohoo" <2...@D...pl> napisał w wiadomości grup
    > YB4L-B na YUASA 12N5-3B kierunkowskazy nie migają, lecz świecą światłem
    > ciągłym.

    A jakie moto? Masz przerywacz elektroniczny czy mechaniczny (latwo poznac po
    tym, ze elektroniczny zaskakuje od razu, a mechaniczny po wlaczeniu
    kierunkowskazow trzeba chwilke poczekac, az zaczna kierunki dzialac)? Jesli
    mechaniczny to nim postukaj - zbyt mocny aku/zbyt duzy prad powoduje
    wieszanie sie starych, mechanicznych przerywaczy.

    Jesli masz elektroniczny to cos gdzies sprartoliles przy wymianie aku.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 8. Data: 2010-06-12 19:23:36
    Od: woohoo <2...@D...pl>

    W dniu 2010-06-12 21:00, Ivam pisze:
    > A jakie moto?

    Malaguti F15.

> [...]
    > dzialac)? Jesli mechaniczny to nim postukaj - zbyt mocny aku/zbyt duzy
    > prad powoduje wieszanie sie starych, mechanicznych przerywaczy.

    Zdaje się, że mechaniczny. Jutro zrobię, jak radzisz i zobaczymy. Dzięki.

    --
    wo_Ohoo!

  • 9. Data: 2010-06-12 20:18:46
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "woohoo" <2...@D...pl> napisał w wiadomości grup
    > Zdaje się, że mechaniczny. Jutro zrobię, jak radzisz i zobaczymy. Dzięki.

    Jeszcze mozesz sprawdzic jego ksztalt - na 100% nie jestem pewien, ale
    jeszcze nie spotkalem mechanicznego w okraglej obudowie i odwrotnie - nie
    spotkalem elektronicznego w kwadratowej (prostopadlosciennej) obudowie.

    Jesli masz mechaniczny to wymien na elektroniczny - kosztuje grosze, mruga
    od razu, nie wiesza sie i jest w stanie zasygnalizowac spalona zarowke.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 10. Data: 2010-06-12 20:29:54
    Od: Eskimos <bromba@spamfe_icpnet.pl>

    On Sat, 12 Jun 2010 22:18:46 +0200, "Ivam"
    <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> wrote:

    >jeszcze nie spotkalem mechanicznego w okraglej obudowie

    Np. MZ, Jawa, Simson i inne starocie.

    > i odwrotnie - nie
    >spotkalem elektronicznego w kwadratowej (prostopadlosciennej) obudowie.

    95 albo i lepiej % współczesnych motocykli :D

    Jestes pewien, że dokładnie tak chciałes napisać, a nie odwrotnie? ;)

    --
    Darz bór,
    Eskimos