  • 11. Data: 2022-07-29 12:17:50
    Temat: Re: elektryfikacja 2
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-07-2022 o 12:08, J.F pisze:

    > Oni maja inne zwyczaje.

    Czytaj na co odpowiadasz, bo zafiskowałeś się na żarciu, jakbyś wiecznie
    głodny chodził.
    Sikają też przez okna pod McD?

    > Tak czy inaczej - jakos im nie zalezy na prostowaniu nóg.

    Raczej po prostu nie wiedzą, że mogą się podładować na postoju, który i
    tak robią.

  • 12. Data: 2022-07-29 12:32:04
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2022-07-29 o 10:23, J.F pisze:
    > Amerykanie maja jakies wieksze pecherze i zołądki, czy trafilo na
    > hejterow ?:-)

    Po prostu większe odległości. 100km do roboty to nic dziwnego tam.
    Samochód elektryczny ma sens tylko i wyłącznie, jeśli mieszkasz pod
    miastem, masz własny garaż i dojeżdżasz tylko do roboty. Abo poruszasz
    się po mieście.
    Swoim samochodem mogę pojechać w dowolne miejsce Polski i wrócić na tym
    samym baku. Żaden elektryk tego nie potrafi i nie będzie potrafił. No
    chyba, że będzie jak w rakiecie kosmicznej - 90% masy to paliwo.
    Po prostu, jak każdy, nie jest to samochód uniwersalny, bo takich nie
    ma. Swoim nie przewiozę 40 ton na raz, ani nie pościgam się w formule 1,
    elektrykiem nie pojade na wakacje, a czymś z niskim zawieszeniem nie
    dojade nawet domu.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 13. Data: 2022-07-29 12:37:25
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-07-29 o 11:34, J.F pisze:

    > Z jakis usrednien odpowiedzi na pewno, bo watpie aby wiekszosc
    > rowno odpowiadala "511 mil".
    >
    > Tym niemniej - duzo. Szczegolnie, jak to srednia.
    > Co oni tam 1000km na raz jezdzą ?

    A muszą na raz?
    Ja jak jestem w trasie to tankuję jak zasięg mi pokazuje taki rzedu 300 km
    (czyli tyle co naładowany elektryk) i po zatankowaniu mi pokazuje 1000
    czy 1200
    to nie oznacza, że pojadę cięgiem 1000km

  • 14. Data: 2022-07-29 15:13:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Jul 2022 12:37:25 +0200, cef wrote:

> [...]
    > czy 1200
    > to nie oznacza, że pojadę cięgiem 1000km

    No ale oni ...
    a) moze tez wczesniej tankują, szybko, i jadą dalej.
    b) moze zapomnieli, ze przy okazji odwiedzaja toalete, zjadaja
    hamburgera, i 45 minut postoju i tak jest
    c) albo pamietaja, ze w tamtej stacji nie ma ładowarki :-)
    Na razie :-)

    J.

  • 15. Data: 2022-07-29 15:18:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Jul 2022 12:32:04 +0200, Pawel "O'Pajak" wrote:

    > Po prostu większe odległości. 100km do roboty to nic dziwnego tam.

    No ok, ale to nie wymaga 800 km zasiegu :-)

> [...]
    > się po mieście.
    > Swoim samochodem mogę pojechać w dowolne miejsce Polski i wrócić na tym

    Oni maja wieksze odleglosci i grozniejszych szeryfow.
    Wiec w dluzszej trasie nocleg i tak planuja ... albo wsiadaja w
    samolot :-)

    > Żaden elektryk tego nie potrafi i nie będzie potrafił. No
    > chyba, że będzie jak w rakiecie kosmicznej - 90% masy to paliwo.

    No nie przesadzajmy - moga byc wymienne baterie, moze sie kiedys
    dorobimy tankowalnych baterii (ciekle elektrody), ale na razie chodzi
    o to, ze i tak przerwy robisz w dluzszej trasie, to i czas na
    ładowanie jest.

    Zawieszenie regulowane musisz kupic :-)

    J.

  • 16. Data: 2022-07-29 15:21:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Jul 2022 12:17:50 +0200, Cavallino wrote:

    > Czytaj na co odpowiadasz, bo zafiskowałeś się na żarciu, jakbyś wiecznie
    > głodny chodził.

    No, ty sugerowales postoj na dobry obiad :-)

    > Sikają też przez okna pod McD?

    Do butelki? :-)

    Wizyta w toalecie nie zajmuje długo.
    Podobnie jak "rozprostowanie nóg".

    Trzeba dobrego obiadu, bo fastfood moze nie starczyc :-)

    J.

  • 17. Data: 2022-07-29 16:02:02
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-07-2022 o 15:18, J.F pisze:

    > No ok, ale to nie wymaga 800 km zasiegu :-)

    Dokładnie.
    Po 200-300 o tak się robi przystanek.
    Czyli można się na nim naładować.

    Kolejny znawca, który elektryka z bliska na oczy nie widział, ale wie o
    nim wszystko....

    Za to 10 razy drożej....
    Ten brak tankowania/ładowania to jakiś dogmat wśród niedorozwojów?

  • 18. Data: 2022-07-29 16:05:27
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-07-2022 o 15:21, J.F pisze:

    > No, ty sugerowales postoj na dobry obiad :-)

    I w czym problem?
    Przy 800 km to nie tylko obiad must be.

    > Do butelki? :-)
    >
    > Wizyta w toalecie nie zajmuje długo.

    Jasne.
    Chyba że ktoś mierzy stoperem, więc ma pojęcie o czym gada.
    Albo ma bev i wie, że to ładujące się auto czeka na trasie na
    właściciela, a nie odwrotnie.

    > Podobnie jak "rozprostowanie nóg".

    > Trzeba dobrego obiadu, bo fastfood moze nie starczyc :-)

    18 minut nie wystarczy na fastfooda nawet.
    A tyle potrzebuje nowoczesny bev.

  • 19. Data: 2022-07-29 16:30:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Jul 2022 16:05:27 +0200, Cavallino wrote:

    > I w czym problem?
    > Przy 800 km to nie tylko obiad must be.

    W zasadzie tak.
    Wiec o co pretensje o moją fiksacje ? :-)

    > Jasne.
    > Chyba że ktoś mierzy stoperem, więc ma pojęcie o czym gada.

    Udalo mi sie koncu zmierzyc - tankowanie 5 minut.
    Pisuar mysle, ze podobnie.

    > Albo ma bev i wie, że to ładujące się auto czeka na trasie na
    > właściciela, a nie odwrotnie.

    Szczegolnie jak sie dlugie obiady lubi, albo pozwiedzac okolice :-P

    > 18 minut nie wystarczy na fastfooda nawet.
    > A tyle potrzebuje nowoczesny bev.

    a) jak go masz ... masz?
    b) jak jest stosowna ladowarka wielkiej mocy ... jest?
    c) jak jest obok fastfooda,
    d) artykul czytales? Jak kolejki do niej nie ma, albo jakis dziadek w
    Zoe nie zajął :-)
    e) albo w tym nowoczesnym bev, ale poszedl na obiad i teraz ladowarka
    czeka na niego.

    Przypominam, ze mimo ogolnie dostepnych ładowarek, i zapewne szybkich,
    to sprzedales jednego bev, i kupiles z większym zasiegiem :-P

    J.

  • 20. Data: 2022-07-29 16:32:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Jul 2022 16:02:02 +0200, Cavallino wrote:

> [...]
    > Po 200-300 o tak się robi przystanek.
    > Czyli można się na nim naładować.

    > Kolejny znawca, który elektryka z bliska na oczy nie widział, ale wie o

    Na darmowych ladowarkach, czy na tych szybkich?
    Ile takie auto potrzebuje - ze 20kWh/100km ?
    A ile kosztuje 1kWh na ładowarce ?

    J.