  • 11. Data: 2017-08-29 20:53:19
    Temat: Re: elektryczne klopoty
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.08.2017 o 20:43, J.F. pisze:

    > Ale dawniej ... nie po torach kolejowych ?
    > Nie maja u na tego samego rozstawu ?

    Rozstaw ten sam - profil inny - wypadywuje na zwrotnicach. Kiedyś 105
    konstalu ciągali po torach kolejowych w okolicach Krakowa na próbę -
    słabo wychodziło.

    Shrek

  • 12. Data: 2017-08-29 21:18:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Rozstaw ten sam - profil inny - wypadywuje na zwrotnicach. Kiedyś 105
    >konstalu ciągali po torach kolejowych w okolicach Krakowa na próbę -
    >słabo wychodziło.

    Wiec jak to transportowano za PRL ?
    Lawetami samochodowymi czy kolejowymi ?

    J.

  • 13. Data: 2017-08-29 23:14:20
    Od: j...@i...pl

    On Tue, 29 Aug 2017 19:22:27 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Dobrze, ze tam S-ki nie ma ... a raczej zle, bo latwiej taki autobus
    >jadacy 50 na ekspresowce wyprzedzic, niz na zwyklej drodze :-)

    Obecnie to i tak nie ma tam szans na wyprzedzanie. Przynajmniej na
    odcinku Kurów - Garwolin. Trwa budowa S17.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 14. Data: 2017-08-30 02:02:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Skutecznie dostarczano. Chyba nie masz innych zmartwien niz jak dostarczyc autobusy o
    zasiegu porownywalnym z odlegloscia. Informuje i objasniam ze najwiecej energii
    zuzywane jest na ruszenie z miejsca. Dotyczy to wozu konnego i najdrozszej Tesli. Jak
    pojada z predkoscia ekonomiczna bez pasazerow to pradu wystarczy na tam i spowrotem.

  • 15. Data: 2017-08-30 10:22:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ale jak ?

    A potem bedzie korek, trzeba bedzie podjezdzac po 5 m, i autobusy
    utkna 50km przed Warszawa :-P

  • 16. Data: 2017-08-30 10:23:25
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-08-29 o 20:02, Uncle Pete pisze:

    > Trochę S-ki jest... S12/S17.

    Phi - od niedzieli uruchamiają miejski autobus z Warszawy do Brwinowa,
    który po autostradzie A2 będzie jeździł :-)
    Przystanków na niej nie będzie.
    T.

  • 17. Data: 2017-08-30 10:24:39
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-08-29 o 21:18, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup

    > Wiec jak to transportowano za PRL ?
    > Lawetami samochodowymi czy kolejowymi ?
    >
    > J.

    Koleją. Tak było najprościej.
    T.

  • 18. Data: 2017-08-30 10:32:46
    Od: "go!" <g...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 sierpnia 2017 17:38:33 UTC+1 użytkownik RadoslawF napisał:
    > W dniu 2017-08-29 o 17:46, T. pisze:

    > Z zakładów Ursusa do Warszawy będzie sporo więcej niż te 200km.

    Jak ty to obliczyles?
    Mi wychodzi ze do samej zajezdni jest 162
    --
    go!

  • 19. Data: 2017-08-30 10:43:23
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-08-29 o 19:22, J.F. pisze:

    > A jak policja skontroluje i odkryje przerobki niezgodne z homologacja ? :-P

    A policja ma dostęp do homologacji dla danego modelu?

    > Z Lublina do Warszawy niecale 200 ..

    Fabryka Ursusa jest po przeciwnej stronie niż wyjazd na Warszawę.
    W dodatku prawie za miastem. Do tego objazdy w granicach miasta
    bo na właściwej trasie w mieście remont już dwa lata a może i
    dłużej.

    > Ale po miescie. W trasie to pewnie te 180km przejedzie.

    Doświadczenie twierdzi ze jak producent podaje spalanie 6l to oznacza
    że na drodze tego nie uzyskasz. Tylko w warunkach laboratoryjnych.
    A tu trzeba na prawdziwą drogę z prawdziwymi korkami i objazdami.

> [...]
    > jadacy 50 na ekspresowce wyprzedzic, niz na zwyklej drodze :-)

    > Jak sie od poczatku zacznie holowac, to na wspomaganie pradu powinno

    Ale holownik to koszt taki jak lawety czy tira. A trzeba rejestrację,
    ubezpieczenie i kierowce autobusu, czyli dodatkowe koszty.

    > No i pewnie ma regeneracyjne hamowanie, wiec kierowca noga z gazu,
    > ewentualnie leciutko hamulec, i holownik laduje akumulatory :-)

    A holownik spali 40 litrów zamiast 30.

    > one cos 2.5mln kosztuja, wiec kilka tysiecy to nie jest wielki koszt.
    > Ba - po dodaniu ubezpieczenia moze wyjsc taniej :-)

    Ale jest i trzeba go ponieść.

    > Przerwa dobra rzecz ... i chyba nawet obowiazkowa.
    > Hm, maja w miejskich autobusach tachografy ?
    > A jak nie maja, to wolno im po trasie jezdzic ?

    Czasami na trasie się je widuje.

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2017-08-30 11:34:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.08.2017 o 10:22, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup
    >
    > ale jak ?

    Z tego co kojarzę na platformach kolejowych.

    Shrek