  • 1. Data: 2011-07-30 18:15:59
    Temat: ekran dotykowy rezystancyjny - problem z uruchomieniem...
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Dorwałem 10" touchscreen dla EEE 100x, ale wygląda na idealny do mojego
    Lenovo S10. Pasuje na lcd co do milimetra, więc czemu by nie wsadzić...

    http://www.dealextreme.com/p/touch-screen-digitizer-
    for-asus-10-eee-pc-1000-umpc-laptops-19654
    Niestety - to co przyszło wygląda inaczej, elektronikę ma od:
    http://www.dealextreme.com/p/9-usb-touch-screen-digi
    tizer-diy-mod-kit-for-asus-eee-pc-900-umpc-laptops-1
    8490
    czyli http://www.dealextreme.com/productimages/sku_18490_3
    .jpg co też by
    nie było złe, ale całość jest wykonana po chińsku. Wtyczki źle obsadzone
    (w USB d+ i d- zamienione ze sobą, hub usb nie działał nawet), nie wiem
    co jeszcze źle.

    Konstrukcja wygląda następująco:
    -4pin touchscreen rezystancyjny 10"
    -kontroler touchscreen ADS7846
    -CY7C63723C "USB Combination Low-Speed USB and PS/2 Peripheral
    Controller" - jego linie gpio podpiete do ADS7846, posiada eeprom z
    zapisanymi ustawieniami
    - 4port usb2.0 hub (dziala ok)

    Od strony usb patrząc
    - +5v jest
    - usb hub dziala (podlaczone inne urzadzenia usb do jego portow - dzialaja)
    - CY... jest wykrywany prawidlowo (chyba), usb-device daje wynik:
    Bus=01 Lev=02 Prnt=04 Port=00 Cnt=01 Dev#= 6 Spd=1.5 MxCh= 0
    Ver= 1.10 Cls=00(>ifc ) Sub=00 Prot=00 MxPS= 8 #Cfg= 1
    Vendor=0eef ProdID=0001 Rev=01.00
    Manufacturer=eGalax Inc.
    Product=Touch
    #Ifs= 1 Cfg#= 1 Atr=a0 MxPw=44mA
    IF#= 0 Alt= 0 #EPs= 1 Cls=03(HID ) Sub=00 Prot=00 Driver=usbhid

    - AD... "coś widzi" bo każde dotknięcie ekranu dotykowego zapala leda
    (na jego wyjściu diagnostycznym), i daje "sieczkę" transmisji na jego
    wyjściach cyfrowych.

    Niestety - kalibracja (pod softem windowsowym) nie działa, tak jakby
    wcale nie było dotnięcia, czeka 15s na dotknięcie 1szego punktu i
    wychodzi), pod linuksem dowolne dotknięcie ekranu - skok kursorem w lewy
    górny róg i tam kursor zostaje (chyba ze myszką go przegonie gdzie indziej)

    Próbowałem odwracać wtyczkę-taśmę (4pin) od warstwy rezystancyjnej, nic
    to nie zmienia.

    Cóż więcej mogę diagnozować? Gdzie szukać problemu? Nawet nie wiem czy
    to wina drivera, braku drivera, niewłaściwego działania
    softu/kalibracji, niewłaściwego działania hardware? uhhhh :/

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 2. Data: 2011-07-31 14:09:00
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-07-30 20:15, BartekK pisze:
> [...]
    > to wina drivera, braku drivera, niewłaściwego działania
    > softu/kalibracji, niewłaściwego działania hardware? uhhhh :/

    Cholera chińska jasna... Pod windowsem odpaliłem usb sniffer, i co się
    okazuje - przy podłączaniu urządzenia (lub restarcie drivera) kontroler
    CY7C63723C się zgłasza... i to koniec jego rozmów z systemem. Podczas
    kalibracji itd - nic się z nim nie wymienia. Nie generuje żadnego
    przerwania, nie odbywa się jego "pooling".

    Odpaliłem Ubuntu 11.04 z płytki - touchscreen działa! Co prawda
    zamienione ma X z Y (mogę zawsze zamienić wyprowadzenia na wejściu
    X+/X-/Y+/Y-), ale działa, sam z siebie. Czyli chińskie drivery są
    gówniane/niewłaściwe/źle się instalują. Tylko co teraz dalej?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 3. Data: 2011-07-31 18:36:10
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-07-31 16:09, BartekK pisze:
> [...]
    > X+/X-/Y+/Y-), ale działa, sam z siebie. Czyli chińskie drivery są
    > gówniane/niewłaściwe/źle się instalują. Tylko co teraz dalej?
    No i znów odpowiadam sam sobie :)

    Drivery pobrane stąd: http://www.touch-base.com/downloadsubmitted.asp -
    działają z windowsem XP bez problemu!

    Pozostają problemy montażowe, poprowadzenie kabli, upchnięcie kontrolera
    - np to że po złożeniu laptopa - ramka (plastikowa obudowa) od lcd
    dotyka do krawędzi ekranu dotykowego i symuluje docisk, trzeba dodać
    podkładki by oddalić ramkę, a to znów spowoduje szparę wokół ekranu...
    Ale to już kosmetyka.

    Btw jakby się komuś zachciało... to niech mu się odechce robić takich
    modyfikacji :) Zbyt dużo roboty w stosunku do efektu, gdy można kupić po
    prostu nowe Lenovo S10-3T z dotykiem i obracanym ekranem

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 4. Data: 2011-07-31 18:45:29
    Od: Zbych <a...@o...pl>

> [...]
    > X+/X-/Y+/Y-), ale działa, sam z siebie. Czyli chińskie drivery są
    > gówniane/niewłaściwe/źle się instalują. Tylko co teraz dalej?

    Zamianę osi można zrobić programowo. W linuksie możesz wydać polecenie:
    xinput set-int-prop "nazwa urządzenia" "Evdev Axes Swap" 8 1

    Prościej jest posłużyć się programem xinput_calibrator_x11
    http://www.freedesktop.org/wiki/Software/xinput_cali
    brator

  • 5. Data: 2011-08-01 22:01:28
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-07-31 20:45, Zbych pisze:

    > Zamianę osi można zrobić programowo. W linuksie możesz wydać polecenie:
    > xinput set-int-prop "nazwa urządzenia" "Evdev Axes Swap" 8 1
    >
    > Prościej jest posłużyć się programem xinput_calibrator_x11
    A jeszcze prościej było zamienić te 4 piny w właściwą kolejność, i teraz
    działa jako-tako nawet pod linuksem bez drivera i kalibracji.

    Gorzej że pod windowsem do działania potrzebuje driverów "których nie
    ma"- to (jak się okazało) jest "nieoficjalny klon" eGalax a nie
    oryginał, stąd na ich driverze w najnowszej wersji - nie działa. A
    starczych (4.x.x.x) ciężko znaleźć.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173