  • 11. Data: 2010-02-19 21:34:28
    Temat: Re: eee pc ktory z dlugo dzialajaca bateria?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Feb 2010, Łukasz Góralczyk wrote:

    > On Thu, 18 Feb 2010 13:03:20 +0100, Lukasz Sczygiel wrote:

    [...max.A5...]

    > Używam Asus Eee 1101HA.

    Ale ścisnąć trzeba ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2010-02-20 08:01:37
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:5065.0000033c.4b7e8c22@newsgate.onet.pl...

    > ???
    > eee 901 nowy kosztował _dokładnie_ tyle samo w makro, co nowy 904 w euroagd.

    Chodzilo mi o to ze atomowe sa zazwyczaj drozsze (bo sa nastepca celerona),
    dopiero teraz zajrzalem do tabelki i zauwazylem ze 901-ka miala atoma a 904-ka
    celerona.
    W tabelce 904hd ma wpisany dluzszy czas dzialania niz 901-ka. No ale to wiki :)

    > 904 były jeszcze w grudniu w euro-rtv-agd. szukaj na ichg stronie, jesli
    > bedzie w ktorymkowlik sklepie, to sciagną dla Ciebie.

    I tak nie jestem przekonany do eeepc. Ciutke za duzy. Te ktore maja hdd sa
    drogie a te ktore maja ssd maja go malo i netwalker wygrywa wielkoscia.

    Jakbym kupowal to pewnie i tak uzywke (taniej a zazwyczaj dziala ok).
    A widze na sieci ze mozna dostac baterie zastepcze w sensownych cenach.

    > cos się tak zwziął na "urządzonko"? pisz jak facet - urządzenie.

    Nie, urzadzenie trzyma sie w dwu rekach, urzadzonko w jednej :)

    > a co do małej pojemności:
    > nie wiem jak się to sprawuje, bo ja tego nie używam, ale każdy użytkownik
    > ausa 901 i innych uboższych w GiB asusów ma do dyspozycji 10 lub więcej
    > gigabajtów  na serwerze asusa, i może tam magazybować swoje dane.
    > czyli w przypadku eee 901 miałbyś c:4GiB, d:8GB, karta ssd 8 , 16 lub 32 GB,
    > oraz 10 GiB u producenta.

    Mi sie nie przyda. 99% mojej aktywnosci jest lokalna. Czytanie, filmy m3,
    notatki. A karty tanieja. Ale jest inna sprawa z kartami: Jak sie ma dwie to
    jeszcze jakos mozna sobie radzic ale majac dajmy na to 3-4 karty zaczyna sie
    zaglowanie, bo na jednej sa filmy na drugiej ksiazki na trzeciej jakis miszmasz
    i co chwile trzeba kontent kopiowac do laptoka zby moc popracowac. Przerabialem
    to na palmach i na zaurusie. upierdliwe.

    Ale dziekuje za wskazanie roznic w konfiguracjach.
    Na pocieszenie napisze ze nadal mam takie same rozterki co do wyboru jak na
    poczatku. :)

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 13. Data: 2010-02-20 08:08:25
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

    > Nie 904, tylko 901, 904 ma obudowę większą, jak 10" i duzy margines, 901 od biedy
    > można używać jak kciukowca, trochę ciężko, ale da się kilka klawiszy obrobić (
    > np strzałki czy tab, spacje)

    Ciagle takie niewygodne kompromisy.
    Szukam czegos co daje sie nosic i uzywac w terenie ale po podpieciu do
    klawiry,myszy i monitora bedzie wygodnym desktopem.
    Zakosztowalem tego z oqo i bylo by fajnie ale oqo krotko zyje na baterii i dlugo
    sie hibernuje.
    Zaurus sie fajnie nosi i uzywa ale ma malo memorki (64MB). ech...

    > Zapomnij to celeron, bez speedstepa i 0W idle, krótko na 1 ładowaniu i mniej
    > na sleepie, jak 904 to lepiej szukać 1xxx.

    Hmmm w tabelce na wiki wygladalo odwrotnie...

    > Nie wiem czy 901 nowego kupisz, chyba juz nie robią - a szkoda, bo to imo
    > najrozsądniejszy kompromis na pośrednik desktop/laptop <> pda.

    Wlasnie, kompromis, z tego co widze to producenci kontynuuja polityke "za
    mniejsze musisz zaplacic wiecej" Tylko wczesne eeepc byly wylomem.
    Czyzby rynek na takie malce byl tak niewielki?

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 14. Data: 2010-02-20 08:11:31
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

    > Pewnie przypasowaĹ&#65533;aby Ci Nokia N900, ale cena jest doĹ&#65533;Ä&#65533;
    zaporowa - 2,2k
    > PLN i nie wiem czy speĹ&#65533;niĹ&#65533;aby wymagania co do czasu pracy na
    baterii.

    Za drogo. Za tyle mozna naprawde ladne urzadzenie znalezc.

    > RozejrzaĹ&#65533;bym siÄ&#65533; teĹź za jakimĹ&#65533; PDA HP (HP-4700?),
    ktĂłryĹ&#65533; model dobrze
    > wspĂłĹ&#65533;pracowaĹ&#65533; z Linuxem i miaĹ&#65533; ekran 640x480, moĹźna do
    takiego czegoĹ&#65533;
    > dokupiÄ&#65533; pojemniejszÄ&#65533; bateriÄ&#65533; Ĺźeby dĹ&#65533;uĹźej
    wytrzymywaĹ&#65533;.

    To juz mam. Zaurus jest na tyle potezny ze zjada prawie kazdego pda (a mnie bt
    czy wifi niepotrzebne).

    > MĂłgĹ&#65533;byĹ&#65533; zorientowaÄ&#65533; siÄ&#65533; o ile
    zwiÄ&#65533;kszyĹ&#65533;by siÄ&#65533; czas pracy na jakimĹ&#65533;
    > mniejszym Asusie Eee jeĹ&#65533;li wymieniĹ&#65533;byĹ&#65533; bateriÄ&#65533; na
    bardziej pojemnÄ&#65533; - sÄ&#65533;
    > firmy ktĂłre zajmujÄ&#65533; siÄ&#65533; wymianÄ&#65533; ogniw w zuĹźytych
    akumulatora.

    Tak, to tez rozwazam.
    ech. widze ze nawet grupowo wiele nie urzezbimy. Bede myslal :)

    --
    Lukasz Sczygiel