  • Data: 2011-05-29 09:11:36
    Temat: Re: eagle via solder maska
    Od: Michoo <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 29.05.2011 09:49, Marek S pisze:
    > Poczytałem i zakupiłem dzięki bardzo . Jeszcze problem przelotek , nie
    > bardzo wierze w kleje ale cos musze wymyślić , lutowanie srebrzanką ,
    > drutami oporników itp. daje niestety wybrzuszenie ,
    To nie jest problem - układasz płytkę na papierze ściernym i równasz
    prawie do poziomu soldermaski.

    A zamiast drutów od oporników trzeba użyć przewód typu linka dopasowany
    idealnie średnicą do wierteł, które masz (np kabel ethernetowy i 0.5mm).

    - wkręcasz linkę przez otwór, zaginasz około 1.5cm od spodu
    - kładziesz płytkę płasko, przycinasz wystający koniec na 0.5-1mm
    (zależnie od średnicy via)
    - rozgniatasz wystający koniec
    - jak już włożysz wszystkie przelotki (wszystkie w jakimś obszarze) to
    lutujesz te rozgniecione końcówki odrobiną cyny
    - odwracasz, przycinasz na 0.5-1mm, zgniatasz
    - lutujesz 2 stronę
    - szlifujesz

    > Czy ktoś próbował nity ?
    Po tym jak kilka lat temu zapytałem dystrybutora o cenę to tylko się
    uśmiałem na odpowiedź - oidp wychodzi kilkaset euro za urządzenie do
    nitowania i po około 80gr/nit.

    Michoo