  • 11. Data: 2021-07-07 12:05:09
    Temat: Re: eToll
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 7 Jul 2021 11:11:52 +0200, Mirek Ptak wrote:

    > Może wakacje się zaczęły? :)

    Moze, ale godz ~18 ... troche pozno na wyjazdy, troche dziwne miejsce
    i czas na powroty.

    No i tu tylko podjechac, nacisnac przycisk, pobrac bilet, poczekac
    sekunde na szlaban i jazda. Przy 4 czy 5 bramkach przepustowosc dosc
    duza. E-Tolle powinny jeszcze szybciej, bo bez przycisku i biletu.

    J.

  • 12. Data: 2021-07-07 13:29:38
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    J.F w

    > Moze, ale godz ~18 ... troche pozno na wyjazdy,

    Ty Jarek masz beret zryty...?
    Dlaczego zabraniasz wyjazdów z Wrocławia na wakacje o dowolnej godzinie?

    Bramki wjazdowe, a piszesz o wyjazdach [1]

    > troche dziwne miejsce i czas na powroty.

    Nie podoba się co? Że wracają do Wrocławia w niedzielę koło 18, czy że
    wyjechać chcą?

    [1]
    Wjazd na A4 vs wyjazd z A4, usiądź -- nie za kierownicą tylko za klawiaturą
    -- i opisuj swoje wrażenia z punktu czytającego, będzie łatwiej zrozumieć,
    że chcieli wyjechać z Wrocławia i stali w korku by pobrać bilet...

    --
    'Tom N'

  • 13. Data: 2021-07-07 14:17:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 7 Jul 2021 13:29:38 +0200, TomN wrote:
    > J.F w

    > Ty Jarek masz beret zryty...?
    > Dlaczego zabraniasz wyjazdów z Wrocławia na wakacje o dowolnej godzinie?

    Trzeba dojechac na miejsce i sie zakwaterowac.
    Ty lubisz przyjezdzac np o 2 w nocy?

    No ale autostrada - ladny kawalek mozna przejechac do 22-giej ...
    chyba, ze wiecej korkow na bramkach bedzie :-)

    > Bramki wjazdowe, a piszesz o wyjazdach [1]

    Ty masz beret zryty, ze nie rozumiesz, ze aby wyjechac na wakacje, to
    trzeba wjechac na autostrade? :-P

    > Nie podoba się co? Że wracają do Wrocławia w niedzielę koło 18,

    Nie wracaja do Wroclawia. Oni by w tej kolejce nie stali, staliby w w
    innej :-)
    Byc moze wracaja do Opola, Katowic, Rzeszowa.
    Tylko to raptem poczatek wakacji - teraz sie raczej wyjezdza, a nie
    wraca.
    A jesli to byly powroty ... strach pomyslec co bedzie w kolejne
    niedziele, gdy bedzie powrotow jeszcze wiecej :-)

> [...]
    > -- i opisuj swoje wrażenia z punktu czytającego, będzie łatwiej zrozumieć,
    > że chcieli wyjechać z Wrocławia i stali w korku by pobrać bilet...

    no to przeciez pisze wyraznie - wjazd na A4, tylko glupi nie zrozumie
    :-P
    I wcale niekoniecznie z Wroclawia, bo tam cala zachodnia czesc A4
    trafia - czyli wiekszosc Dolnego Slaska, Niemcy, Francja, ale tez np z
    lubuskiego czy Szczecina.

    Wyjazd z A4, odcinek Gliwice-Wroclaw, to osobna opowiesc, korki byly
    opisywane w pierwszym poscie, jak bylo teraz to nie wiem, bo tego
    odcinka nie widzialem.
    Widzialem korek ktory czekal na wjazd na ten odcinek.

    J.

  • 14. Data: 2021-07-08 07:15:56
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-07-2021 o 14:17, J.F pisze:

    > Trzeba dojechac na miejsce i sie zakwaterowac.
    > Ty lubisz przyjezdzac np o 2 w nocy?

    Gdzie chcesz dojechać z Wrocławia w 8 h?

    > No ale autostrada - ladny kawalek mozna przejechac do 22-giej ...
    > chyba, ze wiecej korkow na bramkach bedzie :-)

    Dlaczego zakładasz, że celem podróży ma być Wrocław?
    I że o tej 18 ludzie właśnie nie wracają z wakacji?

> [...]
    > Byc moze wracaja do Opola, Katowic, Rzeszowa.
    > Tylko to raptem poczatek wakacji - teraz sie raczej wyjezdza, a nie

    Ciekawe - bo ja właśnie wróciłem.
    I tak było za gorąco, strach pomyśleć co będzie na południu za 2 tygodnie.

  • 15. Data: 2021-07-08 09:20:35
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 07.07.2021 12:05, J.F wrote:
    > No i tu tylko podjechac, nacisnac przycisk, pobrac bilet, poczekac
    > sekunde na szlaban i jazda. Przy 4 czy 5 bramkach przepustowosc dosc
    > duza. E-Tolle powinny jeszcze szybciej, bo bez przycisku i biletu.

    Powinny, ale nagminnie ostatnio obserwuję sytuacje, że mobilki cofają
    spod via/e-tollowych bramek. Pewnie dlatego, że z przyzwyczajenia od
    zawsze olewali komunikaty, że te bramki są tylko dla korzystających z
    tych systemów. Przycisk zawsze działał, a i na tych bramkach, gdzie się
    płaci zwykle była obsługa. Teraz wygląda na to, że przycisk tam
    wyłączyli i obsługi nie ma bo się pewnie pozwalniali (lub ich zwolnili)
    jako, że niedługo nie będą potrzebni.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 16. Data: 2021-07-08 12:05:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 8 Jul 2021 09:20:35 +0200, Mirek Ptak wrote:

> [...]
    > tych systemów. Przycisk zawsze działał, a i na tych bramkach, gdzie się
    > płaci zwykle była obsługa. Teraz wygląda na to, że przycisk tam

    Wylaczyli mowisz? Ma to jakis sens?
    Musialbym sie przyjrzec, czy wylaczyli ...

    Przy czym zasada taka byla od dawna, i ta ciagla niewiadoma - mozna
    wjechac bramka Viatoll, czy nie mozna, jak akurat tam nie ma kolejki.

    > i obsługi nie ma

    To bardziej prawdopodobne, ale to inna bramka - wyjazdowa.
    No i podawalem przypadek odwrotny - wyjatkowy wyjatek?

    > bo się pewnie pozwalniali (lub ich zwolnili)
    > jako, że niedługo nie będą potrzebni.

    No nie wiem - na razie chyba nic nie zmieniaja, a ewentualne plany - w
    dalekich planach, jesli chodzi o osobowki.
    A ciezarowki mialy przeciez Viatoll ..

    J.

  • 17. Data: 2021-07-08 12:14:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 8 Jul 2021 07:15:56 +0200, Cavallino wrote:

    > Gdzie chcesz dojechać z Wrocławia w 8 h?

    Tom pisal ogolnie, to niech sobie o polnocy wyjedzie do Krakowa np.

    > Dlaczego zakładasz, że celem podróży ma być Wrocław?

    Wrecz odwrotnie - celem nie jest Wroclaw.

    > I że o tej 18 ludzie właśnie nie wracają z wakacji?

    Na powroty z wakacji to chyba troche za wczesnie, w sensie daty.

    > Ciekawe - bo ja właśnie wróciłem.

    I duzo bylo urlopowiczow, oraz korki na drogach?

    25 czerwca zakonczyl sie rok szkolny ... tez czynnik istotny.

    > I tak było za gorąco,

    Powietrze gorace, woda zimna ... glupia pora na wakacje :-)
    Chyba, ze jakies bardzo poludniowe morza, ale przeciez tam to
    samolotem :-)

    >strach pomyśleć co będzie na południu za 2 tygodnie.

    Akurat moze byc calkiem inaczej.
    Wczoraj w godzine upał mi znikł ...

    J.

  • 18. Data: 2021-07-08 12:29:01
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-07-2021 o 12:14, J.F pisze:

    > Tom pisal ogolnie, to niech sobie o polnocy wyjedzie do Krakowa np.

    Albo do Dubrownika....

    > Na powroty z wakacji to chyba troche za wczesnie, w sensie daty.

    Dlaczego?
    Każdy powinien jechać na wakacje tak jak Ty?

    > I duzo bylo urlopowiczow, oraz korki na drogach?

    Nie.
    Było ich dużo jak ja jechałem a oni wracali, bo wracali w niedzielę, tak
    jak inni....

    > Powietrze gorace, woda zimna ... glupia pora na wakacje :-)

    Wręcz przeciwnie, woda na północy adriatyku ma ze 27 stopni, czasem
    więcej w zatoczkach.
    Powietrze bywa zimniejsze.
    Nigdy jeszcze nie doświadczyłem tak ciepłej wody na tych szerokościach.

    To była idealna pora na wakacje, dzień długi, woda nagrzana jak na
    Karaibach, a jeszcze stosunkowo nie jest gorąco.

    > Akurat moze byc calkiem inaczej.
    > Wczoraj w godzine upał mi znikł ...

    Ale 100 km dalej już nadal 30 stopni.
    Wracałem przez Łódź i tak właśnie było.
    Przez 200 km temperatura spadła o połowę.

  • 19. Data: 2021-07-08 13:48:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 8 Jul 2021 12:29:01 +0200, Cavallino wrote:

    > Albo do Dubrownika....

    A ktoredy jechales?
    Bo do Dubrownika A4 to tak srednio po drodze:-)

    Bardziej Rumunia, Bulgaria.

    > Dlaczego?
    > Każdy powinien jechać na wakacje tak jak Ty?

    Oby nie, ale tak to juz jest, ze sezon nam sie dopiero zaczyna..

    > Nie.

    No widzisz.

    > Było ich dużo jak ja jechałem a oni wracali, bo wracali w niedzielę, tak
    > jak inni....

    Ale jechales do Chorwacji jak rozumiem tydzien czy dwa wczesniej - i
    oni juz wracali?

    > Wręcz przeciwnie, woda na północy adriatyku ma ze 27 stopni, czasem
    > więcej w zatoczkach.
    > Powietrze bywa zimniejsze.
    > Nigdy jeszcze nie doświadczyłem tak ciepłej wody na tych szerokościach.

    A to ciekawe. Globalne ocieplenie?

    Ale poniewaz do pierwszy raz, to co sie dziwisz, ze ludzie planuja
    inaczej :-)

    A teraz jeszcze pandemia - wyjazdow zagranicznych nie ubylo ?

    J.

  • 20. Data: 2021-07-09 08:01:26
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-07-2021 o 13:48, J.F pisze:

    > A ktoredy jechales?
    > Bo do Dubrownika A4 to tak srednio po drodze:-)

    No chyba że ktoś nie chce jechać wąskimi drogami i wybiera trasę przez
    autostrady.
    A one łączą się z czeskimi pod Gliwicami.

    > Oby nie, ale tak to juz jest, ze sezon nam sie dopiero zaczyna..

    W pełnym sezonie będzie gorzej.

    > Ale jechales do Chorwacji jak rozumiem tydzien czy dwa wczesniej - i
    > oni juz wracali?

    Dokładnie.
    W tym roku nikt poważny nie czeka z wyjazdem aż czwarta fala zamknie
    granice.
    Zwłaszcza że pogoda może być tylko gorsza niż na końcu czerwca.

    > A to ciekawe. Globalne ocieplenie?
    >
    > Ale poniewaz do pierwszy raz, to co sie dziwisz, ze ludzie planuja
    > inaczej :-)

    Ja się w ogóle dziwię urlopom w końcu lipca czy sierpniu.
    Jedyne co się wtedy zyskuje to większe koszty i większe tłumy.

    > A teraz jeszcze pandemia - wyjazdow zagranicznych nie ubylo ?

    Ubyło.
    W Chorwacji tłumów nie było.
    Ale we Włoszech plaże pełne.