  • 31. Data: 2003-08-22 00:28:57
    Temat: Re: e-wro: stan obecny (d?ugie)
    Od: p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl

    Marcin Strzyzewski <m...@t...pw.edu.pl> wrote:

    > a nie bitftp ?

    Krzysiek ma rację to był trickle, a bitfp to była (nowsza) usługa dostępu do ftp via
    email z BITNETU (EARNU)

  • 32. Data: 2003-08-26 06:49:00
    Temat: Re: e-wro: stan obecny (długie)
    Od:  --- ! daNuta ! --- <d...@k...pl>

    begin 9 ROBBO 2 wrote:

    > Mowisz o Plearn przciez to byl dial-up do Kopenhagi 9,6 kb/s na poczatku :)

    Dial-up?

    > Potem chyba juz lacze stale satelitarne do Szwecji i nawet drugie bylo do
    > Wiednia 64kb/s ehhh stare czasy.

    Nie, nie, to było jeszcze grubo przed satelitą i Naskiem.

    --
    Nuta - (Odpisując mi prywatnie, usuń 'da' z mojego adresu e-mail)
    Najnowsze polskie tłumaczenia programu Hamster 2.0.2.2, OE-QuoteFix,

  • 33. Data: 2003-08-26 07:31:23
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

    Użytkownik " --- ! daNuta ! ---" <d...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Dial-up?

    Oczywiscie dziala w godzinach 8-16 czy jakos tak :)Chyba ze poprostu lacze
    bylo caly czas a tylko wylaczane ale to lekko bez sensu.

  • 34. Data: 2003-08-26 08:46:12
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

    > :)

    > Oczywiscie dziala w godzinach 8-16 czy jakos tak :)Chyba ze poprostu lacze
    > bylo caly czas a tylko wylaczane ale to lekko bez sensu.

    Nawet w kalendarium jest podlaczenie do Bitnet

    1990.07.17, 14:02 Polska przyłączona do sieci BITNET (Warszawa,
    CIUW/PLEARN z DKEARN); łącze 9600 bps ([H]: o 14:01, pracujący od 9 do 20
    przez 5 dni w tyg.), połączenie zestawił Tadeusz Węgrzynowski, RSCS
    przesłanie mailera, później listserva przez linię pl-dk; pierwszy list
    (wkrótce będzie dostępny)

  • 35. Data: 2003-08-30 19:59:09
    Od: a...@b...org.pl (Janusz A. Urbanowicz)

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> writes:

    > Masz na mysli taki patent, ktory sie chyba nazywal trickle (chyba ze
    > to bylo cos innego), a ktoremu mozna bylo np. w mailu albo innym
    > SENDem podac co ma zrobic przez FTP, i ktory przesylal wyniki mailem?
    > IIRC to dzialalo z dowolnym FTP i glowne zastosowanie tego bylo
    > w przypadku maszyn, ktore nie byly wpiete do Internetu (naturalnie
    > maszyna robiaca za bramke musiala byc wpieta zarowno do BITNETu
    > jak i do Internetu).

    Nie, to co opisujesz, obsługiwane emailem to było bitftp. Trickle zaś to były
    repozytoria plików obsługoiwane właśnie usługami SNA/RSCS czyli np przez TELL.

    Btw czy ktoś oprócz mnie używa sendfile[d] pod Unixem?

    Alex

  • 36. Data: 2003-08-30 23:07:18
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    a...@b...org.pl (Janusz A. Urbanowicz) writes:

    > Nie, to co opisujesz, obsługiwane emailem to było bitftp. Trickle zaś to były
    > repozytoria plików obsługoiwane właśnie usługami SNA/RSCS czyli np przez
    > TELL.

    Trickle to byly oddzielne repozytoria? Nie potrafily FTP?
    Bo na pewno dalo sie je obsluzyc takze poczta.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 37. Data: 2003-09-08 14:52:48
    Od: "Pawel" <e...@g...pl>

    Użytkownik "DK" <c...@i...com.pl> napisał w wiadomości

    > Dialog ma jeszcze lacze do WASKu 10 Mbps, a byc moze teraz juz je
    > poszerzyli.
    >
    > pozdrawiam

    Dialog jest polaczony z WASKiem laczem 155Mbit ATM a nie 10Mbit =)

    pozdrawiam

  • 38. Data: 2003-09-16 22:29:18
    Od: a...@b...org.pl (Janusz A. Urbanowicz)

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> writes:

    > Trickle to byly oddzielne repozytoria? Nie potrafily FTP?
    > Bo na pewno dalo sie je obsluzyc takze poczta.

    Pocztą albo TELLem. Albo jeszcze taki sprytny klient był, AFAIR oparty jak
    większość fullscreenowych programów na XEDITcie. FTP nie robiły bo były
    natywne dla SNA a tam takie zwierzę nie występuje (SNA/RSCS to sieć
    store-and-forward). Pliki z TRICKLE przychodziły przez sendfile (czyli przez
    RSCS) do spoolera, binarnie. A to gdzie się zamawiało pocztą pliki z FTP i
    przychodziły w mailach w uuencode to był BitFTP w Purdue bodajże.

    Alex