    From: BartekK <s...@N...org>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: dziwny radiator (?) w routerze
    Date: Tue, 24 Jan 2012 09:46:54 +0100

    W dniu 2012-01-24 09:32, shg pisze:

    > Węglik krzemu, całkiem nieźle przewodzi ciepło, lepiej niż wiele
    > metali (np. stal), porónwywalny z gorszymi stopami aluminium.
    > Tylko ta taśma...
    > http://www.thermal-paste.com/ceramic-heat-sink.html
    Dzięki za info, nie znałem. Jak z cenami tego? Musi być megatanie, skoro
    zastąpiło najpodlejszy radiatorek?
    Ale nadal zastanawia to, że przylepiony klocuszek ma praktycznie taką
    samą +/- 1-2mm wielkość jak czip pod nim, więc zysk powierzchni
    oddawania ciepła prawie żaden. Więc po co dawać coś, co jednak kosztuje,
    trzeba to przylepiać, a nic/niewiele działa?
    Założyłem radiatorek coś jak: http://img.archiwumallegro.pl/?204224848
    - i temperatura spadła o dobre 30'C - z blisko 100'C do 60-70'C przy
    zamkniętej obudowie, może 40'C przy otwartej - można dotknąć i tylko
    czuć że jest ciepłe, a na początku z ceramicznym czymś - parzyło z
    syknięciem ;)

    PS. chyba doszedłem w czym rzecz. Tam są 2 czipy mocno grzejące się,
    każdy miał to coś. Ale obie płytki są różnej wysokości, tak jak czipy są
    zapewne też różnej. Ten mniejszy - ma grubszą płytkę. Teraz tego już nie
    sprawdzę, bo mam radiatory zamocowane, ale byćmoże te ceramiczne płytki
    miały wyrównywać wysokość obu czipów (do jednego poziomu od góry)... dla
    wspólnego radiatora, którego jednak zabrakło?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173