    From: Piotr Rezmer <k...@d...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet,pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: dziwny problem z routerem/modemem (pecet/gsm)
    Date: Tue, 21 Apr 2015 13:03:02 +0200

    W dniu 2015-04-21 o 12:31, LordBluzg(R) pisze:

    > Ależ istnieje taka sposobność od zawsze. Robisz sobie połączenie "VPN" i
    > masz tunel LAN/LAN np. https://secure.logmein.com/ czyli "dobijesz się"
    > do siebie z każdej lokalizacji. Chyba nie bardzo wiesz o czym mowa.

    A czy logmein nie wymaga PC po stronie LAN? W domu mam NASa (do którego
    najchętniej dostawałbym się zdalnie) a za router robi RB951. Najfajniej
    byłoby gdyby był klient logmein na mikrotika.

    > Firewall (sprzętowy) u operatora ODCIĄŻA Ciebie od wszelakich zapytań,
    > które operator bierze "na siebie" i nie dolicza Ci do rachunku. Jesli
    > wystawisz sobie kilka portów publicznie, musisz liczyć się z utratą
    > limitu i obciązęniem Twojego konta a nie operatora.

    Pewnie źle się wyraziłem, jeśli zrozumiałeś mnie inaczej. Domyślam się
    że operator zlicza nie tylko pakiety przenoszące dane (PUSH) ale również
    jakiekolwiek próby połączenia (SYN). Dlatego właśnie rozwiązanie
    polegające na konfigurowaniu firewalla po stronie operatora zmniejszy
    niepotrzebne śmieci próbujące się dostać na zamknięte porty po stronie
    mojego routera domowego. Zresztą na TCP świat się nie kończy.

    > Zawsze blokowano nawet GPRS.

    Tego właśnie nie jestem na 100% pewien. Czy każdy operator tak robił?

    --
    pozdrawiam
    Piotr