  • 1. Data: 2010-04-06 13:36:18
    Temat: dziwny problem z antena DVB-T
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    czy w gniazdku końcowym (w odróżnieniu od przelotowego) instalacji antenowej
    może się coś zepsuć?

    po zainstalowaniu nowego TV wpiętego do nowego gniazdka podpiętego nowym
    kablem do nowej anteny DVB-T
    wszystko pięknie działało przez 2 dni
    potem sygnał zniknął

    teraz, jak podłączam ten telewizor do innego gniazdka antenowego,
    współpracującego z inną (ale taką samą) anteną
    to działa właściwie

    jak podłączam ta nową antenę do innego telewizora po jego własnym kablu to
    też działa

    czyli wychodzi mi, że problem jest albo w kablu pomiędzy anteną a gniazdkiem
    antenowym
    albo w samym gniazdku...

    czy gniazdka antenowe końcowe (R+TV+SAT), jakoś terminują sygnał?
    intryguje mnie to rozróżnienie na końcowe i przelotowe...
    czy napięcie zasilające antenę, podawane przez złącze satelitarne F może
    jakoś
    uszkodzić filtry / terminatory w takim gniazdku?
    to byłoby bardzo dziwne, bo w instalacji SAT zawsze jest podawane napięcie i
    działa
    nic innego mi nie przychodzi na myśl...

  • 2. Data: 2010-04-06 14:16:47
    Temat: Re: dziwny problem z antena DVB-T
    Od: wchpikus <w...@w...pl>

    Witam!

    > czy gniazdka antenowe końcowe (R+TV+SAT), jakoś terminują sygnał?

    Tak.
    Sat nie puszcza sygnalu TV i radia, TV nie puszcza sygnalu Sat (moze tez
    nei przepuszczac radia) R nie puszcza SAT i TV.
    Napiecie zasilajace powinno przejsc przez gniazdo sat, TV nie
    musi(czesto nie przechodzi), tak samo jak R.

    Masz wzmacniacz na antenie?

  • 3. Data: 2010-04-07 09:59:42
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]
    > nei przepuszczac radia) R nie puszcza SAT i TV.
    > Napiecie zasilajace powinno przejsc przez gniazdo sat, TV nie musi(czesto

    rozumię,
    pytałem jednak o coś troszeczkę innego:
    czym różni się radiowe gniazdko przelotowe od końcowego ?

    > Masz wzmacniacz na antenie?

    tak, to jest antena z wzmacniaczem

    zasilanie do wzmacniacza idzie przez SAT
    a sam telewizor jest podpiety do TV

    wszystko działało ładnie przez 2 dni, od razu po zamontowaniu
    i nagle przestało

  • 4. Data: 2010-04-07 10:12:15
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Wed, 7 Apr 2010 11:59:42 +0200, qlphon napisał(a):

    > czym różni się radiowe gniazdko przelotowe od końcowego ?

    Z twojego punktu widzenia niczym istotnym. IMO ma po prostu właściwie
    dobrane resystancyjne zamknięcie toru transmisyjnego aby nie było odbić w
    przypadku gdy do końcowego nie jest podłączony OTV. Niezbyt rozumiem jakie
    manewry robiłeś aby zawęzic pole poszukiwań ale ja bym szukał uszkodzenia w
    takich elementach jak wtyczki kabla łączącego OTV z gniazdkiem, końce
    koncentryków w gniazdach a nawet sprawdziłbym zasilacz i wzmacniacz (bo nie
    jest dla mnie jasne co już wykluczyłeś).
    --
    Jacek

  • 5. Data: 2010-04-07 10:25:15
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]
    > nie
    > jest dla mnie jasne co już wykluczyłeś).

    wykluczyłem awarie anteny (z wbudowanym wzmacniaczem) i samego telewizora

    niezweryfikowany został tylko przewód od anteny do podtynkowego gniazdka
    antenowego
    oraz samo gniazdko
    no i fabryczny kabelek (tez nowy) od telewizora do gniazdka...

    nowy kabel raczej się nie popsuje tak nagle
    (nikt sie nawet do niego nie zbliżał w momecie zaniku sygnału - nie ma
    widocznych uszkodzeń mechanicznych,
    ani zwarcia)

    stąd pierwotne pytanie, czy samo gniazdko może się zepsuć?
    i jak to sprawdzić?

  • 6. Data: 2010-04-07 10:49:35
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    In news:hphmid$2mcq$1@news2.ipartners.pl,
    qlphon <q...@p...fm> nabazgrał:
    (ciap)
    > nowy kabel raczej się nie popsuje tak nagle

    Czemu nie, czasami tak bywa ;)

    > (nikt sie nawet do niego nie zbliżał w momecie zaniku sygnału - nie ma
    > widocznych uszkodzeń mechanicznych,
    > ani zwarcia)

    Jak to stwierdziłeś? Jeżeli nie ma zwarcia to czy jest "przejście"?

    > stąd pierwotne pytanie, czy samo gniazdko może się zepsuć?
    > i jak to sprawdzić?

    Wstępnie, za pomocą omomierza (przy założeniu że znana jest konstrukcja
    gniazda).

    --
    Włodek

  • 7. Data: 2010-04-07 11:04:19
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Czemu nie, czasami tak bywa ;)

    mi sie nie zdarzają rzeczy małoprawdopodobne (lotek, loterie itd ;-)
    ale sprawdzę kabel też

    > Jak to stwierdziłeś? Jeżeli nie ma zwarcia to czy jest "przejście"?

    przejście jest, bo na antenie jest dioda świecąca się gdy dochodzi zasilanie
    właśnie przez istnienie przejścia wywnioskowałem że nie ma zwarcia.
    (zasilacz jest regulowany i dioda odpowiednio reaguje jasnością swiecenia na
    ruchy potencjometru)

    na jednym maszcie mam obok siebie dwie takie niezależne instalacje antenowe
    i moge robić podmianki i porównania i testy (jak napisałem w pierwszym
    poście)

  • 8. Data: 2010-04-07 12:42:07
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Wed, 7 Apr 2010 13:04:19 +0200, qlphon napisał(a):

> [...]
    > właśnie przez istnienie przejścia wywnioskowałem że nie ma zwarcia.
    > (zasilacz jest regulowany i dioda odpowiednio reaguje jasnością swiecenia na

    W takim razie jakieś czary się dzieją :) A gniazdo trudno rozebrać
    najczęściej, jakoś pozagniatane dekielki są.
    --
    Jacek

  • 9. Data: 2010-04-08 00:37:07
    Od: "Sławomir Śnieg" <s...@o...pl>

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    antenowe
    > i moge robić podmianki i porównania i testy (jak napisałem w pierwszym

    ----------------

    Ciekawe? Napisz jak dojdziesz przyczyny......

  • 10. Data: 2010-04-08 08:58:26
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Ciekawe? Napisz jak dojdziesz przyczyny......

    Zagadka rozwikłana!
    Zawiódł oczywiście najsłabszy element instalacji...
    Żadnych czarów, acz uszkodzenie nie łatwe do zauważanie "od pierwszego
    wejżenia".

    Zawiódł zasilacz wzmacniacza antenowego...
    Podaje mocno zakłócone zasilanie,
    tak że dioda na antenie świeci, ale sam wzmacniacz wariuje.
    Zamiana zasilaczy z obu instalacji potwierdziła diagnozę...

    Pozdrawiam!