  • 11. Data: 2016-05-09 17:29:24
    Temat: Re: dziwny pomysł z dyskami w PC...
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2016-05-09 o 01:25, sundayman pisze:
> [...]
    > Na zewnątrz podłączony czasem via USB3 dysk SSD.
    >
    > Jakby tu dokonać cudu, żeby przy podłączaniu tego SSD na USB3 -
    > automatycznie odłączać wewnętrzny dysk ?
    >
    > Rzecz w tym, żeby był (ten wewnętrzny) całkowicie niedostępny - może
    > sobie fizycznie być podłączony, ale żeby był niedostępny zapis/odczyt
    > czegokolwiek i przez cokolwiek, nie tylko z poziomu windows.
    >
    > Można oczywiście robić przełącznik i ręcznie machać. Ale nie o to
    > chodzi. Musi być automat.
    >
    > No nic mi do pustaka nie przychodzi w miarę sensownego jak to wystrugać...

    Jest jeszcze do rozważenia opcja z TrueCryptem 7.1a np.
    Można utworzyć kontener z partycją startową. Jakby się dało że starujesz
    z tej partycji i wew. HDD to jest ona widoczna, jak z zewnętrznego to
    nie jest. Zresztą gdybyś chciał się do niej dostać to zawsze możesz.

  • 12. Data: 2016-05-09 18:48:22
    Od: DaNsOuNd <d...@t...pl>

    W dniu 2016-05-09 o 11:58, Marek pisze:

    > man hdparm

    RevoSleep instalujesz na SSD USB3 i wrzucasz w autostart. F12 i boot z
    USB i natychmiast po uruchomieniu Win7 z USB twój HDD zostaje fizycznie
    zatrzymany. U mnie tak właśnie to działa.

    Postroofki
    DaN

  • 13. Data: 2016-05-09 20:45:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "sundayman" ngoiif$ou4$...@n...news.atman.pl

    > musi być widoczny jako jedyny w systemie. Fizycznie.

    Fizycznie -- nie, ale logicznie -- tak.

    Ustawiasz w BIOSie bootowanie najpierw na USB a następnie
    (gdy brak czegokolwiek bootowalnego w USB) na HDD. (można
    i bez grzebania w BIOSie -- za sprawą BCD)

    Zanim zamkniesz W7 z tego SSD -- odmontowujesz wszelkie
    partycje z HDD i **za każdym razem**, gdy startujesz kompa
    z podłączonym SSD masz niewidoczne wszystkie partycje z HDD.

    Do BCD był kiedyś program easyBCD. Niewiele brakuje a byłby
    to a BCD easy, czyli abcde. ;) Do montowania partycji używam
    Paragonu -- różne wersje pasują do różnych Win.

    Być może dałoby się samym BCD.

    Paragony mają proste bootmenadżery -- nijak to nie koliduje
    z BCD i jest łatwe w połączeniu z programikiem easyBCD, który
    (jak sama nazwa wskazuje) jest easy.

    Przy okazji Paragonami możesz skopiować skutecznie/bezproblemowo
    partycje -- ale różne wersje Paragonów pasują do różnych Win a WXP
    inaczej określa partycje niż Vista czy WinDOS, dlatego zła wersja
    Paragonu == problemy. :)

    Z easyBCD nie miewałem problemów. :)

    -=-

    Jeśli coś popsujesz -- nie przeklinaj mnie, bo ja Ci dobrze radzę. :)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /,`.-'`' ._ \-;;,_

  • 14. Data: 2016-05-09 21:22:16
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Na tym "stałym dysku" musi być windows? Bo jak nie to linuxa z ext2/3/4
    > na stałym dysku i włącz botowanie z usb. Windows za cholerę nie zobaczy
    > linuxowych partycji.

    chyba że ktoś użyje totalcommandera i wtyczki ext2/3.
    To wszystko zależy jak bardzo chcesz utrudnić "widoczność" dysków.
    Wszystko to kwestia czasu, chyba że odetniesz zasilanie. choć jeśli dane
    na dyskach będą zaszyfrowane?

    ToMasz

  • 15. Data: 2016-05-09 21:47:41
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sundayman ma taki pomysł (potrzebę znaczy):

> [...]
    > chodzi. Musi być automat.
    >
    > No nic mi do pustaka nie przychodzi w miarę sensownego jak to wystrugać...

    Jeśli tym systemem na USB jest Linux, to można mu po prostu nie wkompilować
    w kernel obsługi SATA. Za cholerę nie zobaczy, choćby się skręcił. W drugą
    stronę jest jeszcze fajniej -- podsystem USB w jądrze da się tak ustawić,
    by chciał gadać wyłącznie z urządzeniami wpisanymi na listę (VID/UID).

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2016-05-09 22:14:44
    Od: "Bo(o)t manager" <b...@W...wp.pl>

    On Mon, 09 May 2016 01:25:34 +0200, sundayman napisał/a:

> [...]
    > chodzi. Musi być automat.
    >
    > No nic mi do pustaka nie przychodzi w miarę sensownego jak to

    A nie zadałem ważnych pytań masz już tego pc'ta czy dopiero zamierzasz
    kupić? I jaki windows jest używany?
    Bo jak nowa płyta to niektóre asrocki mają zasilanie do bodajże dwóch hdd
    na płycie głównej i je można programowo odłączać. HDD Saver się bodajże
    nazywa czy jakoś tak. Ale nie wiem jak z apką pod dos lub linux.

    Bo(o)t manager

  • 17. Data: 2016-05-09 22:14:51
    Od: grapeli23 <g...@g...com>

    Dnia 09.05.2016 Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> napisał/a:
> [...]
    > stronę jest jeszcze fajniej -- podsystem USB w jądrze da się tak ustawić,
    > by chciał gadać wyłącznie z urządzeniami wpisanymi na listę (VID/UID).

    Możesz dodać urządzenie do blacklisty. Wyłączyć USB poprzez parametr
    kernela - nousb. W przypadku ATA, podobnież libata.force.

    "[LIBATA] Force configurations. The format is comma
    separated list of "[ID:]VAL" where ID is
    PORT[.DEVICE]. PORT and DEVICE are decimal numbers
    matching port, link or device. Basically, it matches
    the ATA ID string printed on console by libata. If
    the whole ID part is omitted, the last PORT and DEVICE
    values are used. If ID hasn't been specified yet, the
    configuration applies to all ports, links and devices.

    If only DEVICE is omitted, the parameter applies to
    the port and all links and devices behind it. DEVICE
    number of 0 either selects the first device or the
    first fan-out link behind PMP device. It does not
    select the host link. DEVICE number of 15 selects the
    host link and device attached to it.

    The VAL specifies the configuration to force. As long
    as there's no ambiguity shortcut notation is allowed.
    For example, both 1.5 and 1.5G would work for 1.5Gbps.
    The following configurations can be forced.

    * Cable type: 40c, 80c, short40c, unk, ign or sata.
    Any ID with matching PORT is used.

    * SATA link speed limit: 1.5Gbps or 3.0Gbps.

    * Transfer mode: pio[0-7], mwdma[0-4] and udma[0-7].
    udma[/][16,25,33,44,66,100,133] notation is also
    allowed.

    * [no]ncq: Turn on or off NCQ.

    * [no]ncqtrim: Turn off queued DSM TRIM.

    * nohrst, nosrst, norst: suppress hard, soft
    and both resets.

    * rstonce: only attempt one reset during
    hot-unplug link recovery

    * dump_id: dump IDENTIFY data.

    * atapi_dmadir: Enable ATAPI DMADIR bridge support

    * disable: Disable this device.

    If there are multiple matching configurations changing
    the same attribute, the last one is used."

  • 18. Data: 2016-05-09 22:26:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Bo(o)t manager pisze:

    > Bo jak nowa płyta to niektóre asrocki mają zasilanie do bodajże dwóch hdd
    > na płycie głównej i je można programowo odłączać. HDD Saver się bodajże
    > nazywa czy jakoś tak. Ale nie wiem jak z apką pod dos lub linux.

    Tego nie wiedziałem, że mają. Ale jakiś czas temu kazałem sobie wystrugać
    taki układ programowego sterowania zasilaniem HDD do zupełnie innej płyty.
    Z tym że nie chodziło o jakieś "save", tylko o to, by komputer nigdy nie
    mógł się zbootować się z HDD, a zawsze z USB. BIOS był innego zadania, gdy
    tylko przypadkiem zobaczył HDD, to sobie przestawiał kolejność bootowania.
    No ale w ten sposób przechytrzyliśmy dziada.

    --
    Jarek

  • 19. Data: 2016-05-09 23:39:01
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > A nie zadałem ważnych pytań masz już tego pc'ta czy dopiero zamierzasz
    > kupić? I jaki windows jest używany?

    Używasz. To jest eee.... zaraz... mobo gigabyte GA-H97-HD3 , windows 7 pro

    > Bo jak nowa płyta to niektóre asrocki mają zasilanie do bodajże dwóch hdd
    > na płycie głównej i je można programowo odłączać. HDD Saver się bodajże
    > nazywa czy jakoś tak. Ale nie wiem jak z apką pod dos lub linux.

    W biosie jest włączanie i wyłączanie poszczególnych złącz SATA,
    ustawianie "hotplugu" (kuśwa), itp.

    Ale oczywiście nie będę przecież za każdym razem fikał po biosie...

    Na razie mi najbardziej przypadła do gustu opcja z instalacją na
    wewnętrzym hdd systemu "innego" - najchętniej OSX.
    O ile pamiętam, winda takiego dysku z NTFS nie widzi poprawnie.
    Ale - to niekoniecznie całkowicie uniemożliwia zapis czegoś ?

    O co w ogóle chodzi - podpowiem ;

    dysk wewnętrzny - to dysk "normalny" do zastosowań "przeróżnych"
    powiedzmy. Jako magazyn itp. jako os do jakiejś pracy.
    Może to być winda albo OSX. Linuxa lubię ale w tym miejscu nie bardzo.

    Natomiast ten dysk zewnętrzny, z windows 7 do celów "eksperymentalnych"
    - może tam się znaleźć wszystko, łącznie z jakimiś agresywnymi wirusami.
    Rzecz w tym, żeby nie ryzykować, że po zbotowaniu z niego coś mi on
    nawtyka do dysku głównego. Gdziekolwiek i jakkolwiek.

    A chciałbym coby to było wygodne w obsłudze - podpinam dysk na USB i
    jest. Nie podpinam - mam wewnętrzny.

  • 20. Data: 2016-05-10 01:50:12
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-05-09 o 23:39, sundayman pisze:
> [...]
    > jakimiś agresywnymi wirusami. Rzecz w tym, żeby nie ryzykować, że po
    > zbotowaniu z niego coś mi on nawtyka do dysku głównego. Gdziekolwiek

    Nie znam się za bardzo, ale odnoszę wrażenie, że do opisanych wymagań w
    zupełności wystarczy użycie wirtualizacji? Maszyna wirtualna widzi tylko
    te zasoby dyskowe, które jej przydzielisz, i w pozostałych nabruździć
    raczej nie może (o ile nie okażesz się na tyle nierozsądnym, aby sam
    uruchomić coś przez nią umieszczone w jej zasobach, ale Ty to
    nieopatrznie odpalisz w trybie "realnym").
    Wirtualkę możesz postawić zarówno na HDD, jak i na nośniku via USB, do
    wyboru. I jeśli nie pozwolisz jej widzieć HDD, to ni ch**a, nie zobaczy!
    Nie ćwiczyłem większej pracy w takim układzie, ale z tego co wiem -
    wielu tych, co im to łatwo przychodzi - odpalają na wirtualce właśnie
    wszelki soft podejrzanego autoramentu, i brak sygnałów o przypadkach,
    aby coś im przyz taką "barierę" przeciekło.