  • 11. Data: 2009-05-30 06:21:48
    Temat: Re: dziwne gniazdka
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 30 May 2009 02:56:25 +0200, Schweinchen wrote:
    >"RoMan Mandziejewicz" <
    >>
    >A czy ja cos mowilem o WIERZE? To nie grupa o religii. Ja to robilem -
    >"wlasnemi recami". I mozesz mi WIERZYC - na roznych fazach nie chodzilo ni
    >huhu.

    Cos bylo sp*.
    Ja uz pare razy pisalem o ciekawym przypadku - wesoly elektryk
    podlaczyl faze na bolec, na obudowie komputera bylo 220V, i co na to
    koncentryk ? Nic, wszystko dzialalo bez bledow ..

    J.

  • 12. Data: 2009-05-30 06:40:50
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik J.F. napisał:

    > Cos bylo sp*.
    > Ja uz pare razy pisalem o ciekawym przypadku - wesoly elektryk
    > podlaczyl faze na bolec, na obudowie komputera bylo 220V, i co na to
    > koncentryk ? Nic, wszystko dzialalo bez bledow ..

    To zależy jaki to był koncentryk 50om czy 92om ?
    Choć oczywiście nie w samym koncentryku był problem.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 13. Data: 2009-05-30 08:54:32
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 30 May 2009 08:40:50 +0200, Grzegorz Kurczyk wrote:

    >To zależy jaki to był koncentryk 50om czy 92om ?
    >Choć oczywiście nie w samym koncentryku był problem.

    Ethernet.

    Ktory nawiasem mowiac potrafi tez dzialac na 93 ohm, choc juz z
    klopotami.

    J.

  • 14. Data: 2009-05-30 08:56:49
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    J.F. wrote:

    > No wiesz, jak zawiedzie uziemienie, tzn PE

    Słyszałem opowiastkę, jak próbowano połączyć sieć koncentrykiem między
    dwoma blokami - podobno spalił się - niektórzy zeznawali nawet, że to
    był wybuch.
    W czasach koncentryka często widziano administratora sieci biegającego
    po pokojach z miernikiem uniwersalnym - jak nie było PE to był naprawdę
    koszmar.

    Mirek.

  • 15. Data: 2009-05-30 09:25:29
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 30 May 2009 10:56:49 +0200, Mirek wrote:

    >Słyszałem opowiastkę, jak próbowano połączyć sieć koncentrykiem między
    >dwoma blokami - podobno spalił się - niektórzy zeznawali nawet, że to
    >był wybuch.

    W ogolnosci mozliwe.
    Tylko ze karta ethernet ma kabel odizolowany od masy.

    >W czasach koncentryka często widziano administratora sieci biegającego
    >po pokojach z miernikiem uniwersalnym - jak nie było PE to był naprawdę
    >koszmar.

    Nie bylo koszmaru.

    J.

  • 16. Data: 2009-05-30 10:01:16
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@T...MUCH.SPAM.com>

    Schweinchen pisze:

    > Bo jak
    > komputery byly podlaczone do roznych faz, to nie bylo mowy o polaczeniu. A w
    > takiej sieci jak nie chodzi jedna stacja, to nie chodzi cala siec......

    Ale mieszasz, kolego.

    Sieć nie chodzi, gdy brak połączenia *fizycznego*, a ono nie zależy od
    fazy w ogóle. Nawet jak wyłączysz dany komputer z gniazdka 220V, to
    reszta sieci działa dalej.

    Natomiast problemy z fazami powodują, że karta sieciowa czasami
    przestaje słyszeć sygnał. Ale to jedynie wyrzuca z sieci tą kartę, która
    ogłuchła, natomiast reszta sieci pracuje prawidłowo.

  • 17. Data: 2009-05-30 11:44:18
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    J.F. wrote:

    > Tylko ze karta ethernet ma kabel odizolowany od masy.

    Ale niestety karty padały i to czasem na tyle skutecznie, że uwalały
    całą sieć - po to zresztą admin biegał z miernikiem.

    Mirek.

  • 18. Data: 2009-05-30 11:51:56
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 30 May 2009 13:44:18 +0200, Mirek wrote:
    >Ale niestety karty padały i to czasem na tyle skutecznie, że uwalały
    >całą sieć - po to zresztą admin biegał z miernikiem.

    Z praktyki znam tylko jeden taki przypadek - gruby koncentryk,
    blyslo, trzaslo i nic nie dziala.

    Na szczescie wystarczylo odpiac transceivery od kart, bez zasilania
    kabel juz ruszyl, a potem wystarczalo po jednym podlaczac..

    J.

  • 19. Data: 2009-05-30 13:30:57
    Od: "Desoft" <d...@i...pl>

    > Oczywiscie fajniej jest jak mozna sobie pozwolic na taka wydzielona
    > siec z jedna faza.

    Nie zawsze. Mam tak w firmie. Po zaniku zasilania ciezko podniesc
    zabezpieczenia. Przeba wylaczac czesc sprzetu, i sukcesywnie podlaczac.

    --
    Desoft

  • 20. Data: 2009-05-30 13:52:07
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Schweinchen,

    Saturday, May 30, 2009, 2:56:25 AM, you wrote:

    > A czy ja cos mowilem o WIERZE? To nie grupa o religii. Ja to robilem -
    > "wlasnemi recami". I mozesz mi WIERZYC - na roznych fazach nie chodzilo ni
    > huhu.

    Było zrobić porządną instalację z zerowaniem ochronnym prowadzonym po
    bożemu i czarów z fazami byś nie miał. Bo problem polega na różnych
    potencjałach na obudowach komputerów a nie na fazach.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl