    From: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: dziś w warszawie na maczka
    Date: Sat, 10 Apr 2010 22:34:13 +0200

    Użytkownik "marvin" <m...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:hpqlh3$sgb$...@m...internetia.pl...
    > Zgadza sie, oznakowane jest bardzo fajnie. A rondo sie nazywa "Rondo 308
    > Krakowskiego Dywizjonu Mysliwskiego" :) http://tinyurl.com/y9vu6rf

    O to rondo dokladnie mi chodzilo. Tylko przejezdzam, ale z tego co widze to
    w 99% ludzie po tym rondzie jezdza zgodnie z oznakowaniem.

    > Kawalek dalej w strone Myslowic - rondo przy Fashion House.

    Tam jest tragedia totalna. W ogole ono ma jakis nietypowy rozmiar - tak
    jakby mialo 1,5 pasa, a nie 2. Stad jazda po nim zdeczka wprowadza w
    konfuzje.

    > Ehh, tak samo beznadziejne jest rondo w Katowicach.

    Zapraszam do Zielonej Gory. Na ulicy Wojska Polskiego mamy piekne rondo z
    sygnalizacja swietlna do wjazdu na rondo. Na samym rondzie juz nie ma
    sygnalizacji. Calosc wyglada tak, ze jak stoisz na swiatlach i chcesz jechac
    prosto, albo w prawo to po zapaleniu sie zielonego po prostu jedziesz (z
    prawej maja wtedy czerwone), ale jesli chcesz jechac w lewo, albo zawrocic
    to musisz sie zatrzymac, zaraz po skreceniu w lewo (przed zjazdem), bo
    swiatla dla ruchu z naprzeciwka (poczatkowej pozycji, jak juz stoisz to z
    Twojej prawej) rowniez sa zielone - ale Ty (jako obcy - nieznajacy ZG)
    oczywiscie o tym nie wiesz, zatem jedziesz na pewniaka (bo jestes juz w
    ruchu okreznym, a na samym rondzie nie ma oznakowania poziomego, ktore by
    Cie wyprowadzilo z bledu) i dziwisz sie, ze koles z prawej spokojnie wjezdza
    na rondo i uderza Twoj prawy bok.

    Sprawa by byla dosc oczywista, gdyby przed rondem widnial jedynie znak
    informujacy o skrzyzowaniu o ruchu okreznym, ale jest tez znak "ustap
    pierwszenstwa" i robi sie syf.

    --
    pzdr:
    Ivam