  • 11. Data: 2009-04-01 11:07:18
    Temat: Re: dzielnik czestotliwosci 225kHz (nosna PR 1)
    Od: a...@p...pl

    On Wed, 01 Apr 2009 09:51:17 +0200, Waldemar Krzok
    <w...@z...fu-berlin.de> wrote:

    >jako nastolatek chciałem cos takiego zrobić, ale wtedy jeszcze zyło sie
    >bezkomputerowo i troche to było skomplikowane. A potem dowiedziałem sie o
    >istnieniu OMA50 (niestety nie ma juz), a potem DCF77. Po przemysleniu
    >stwierdzilem, ze dekoder DCF77 jest duzo prostszy od pomysłu z
    >synchronizacja na pipki.

    ale badzmy patriotami i wykorzystujmy polskie "pipki" (i te i tamte, o
    ktorych teraz wszyscy mysla).

    --
    ThinkXtra

  • 12. Data: 2009-04-01 14:52:09
    Od: mk <r...@m...remove>

    a...@p...pl pisze:

    > a jakies namiary macie jaki to numer byl? A moze go macie w archiwach?

    http://www.elektronikapraktyczna.pl/?sect=main&pg=ar
    chiwum&r=1996&m=7
    "Wzorzec czasu"

    (to już tyle lat temu było?...)

    pzdr
    mk

  • 13. Data: 2009-04-01 14:58:37
    Od: "PP" <p...@o...pl>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci
    > chcialbym sobie zbudowac zegar, ktory "tik 1 Hz" bralby sobie z nosnej
    > PR 1 na 225kHz. Czy jest jakis maly tani uklad (dzielnik), ktory
    > daloby sie zaprogramowac dla takiego podzialu?

    Tak jest, nawet Cemi go kiedys robilo, CD4541, nie pamietam jaka
    czestotliwosc graniczna ale do tego celu bylby idealny.
    Albo jakis maly Attiny zaprogramowany do tej funkcji, taniej nie
    wyjdzie.....
    Piotr

  • 14. Data: 2009-04-01 15:08:03
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    a...@p...pl wrote:

    > nalezaloby wykryc (zliczyc pikniecia - 4 krotkie i 1 dluzszy) i
    > wlasnie na koncu tego dluzszego

    Na początku chyba?
    No z tym sygnałem czasu jest różnie - czasem przykrywa go głos albo
    muzyka - nawet w południe to się zdarza. Poza tym taki zegar i tak
    będziesz musiał ustawiać dwa razy w roku.

    Mirek.

  • 15. Data: 2009-04-01 17:04:57
    Od: "Desoft" <d...@i...pl>

    > Jeśli już jeden procek jest to niech też robi za dzielnik.

    To po co odbierać sygnał radiowo? nie prościej z kwarcu?

    Tylko nie tłumaczcie że procek w oparciu o swój kwarc jest w stanie zachować
    stabilność I PR.

    --
    Desoft

  • 16. Data: 2009-04-01 18:01:47
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Desoft pisze:

    > Tylko nie tłumaczcie że procek w oparciu o swój kwarc jest w stanie zachować
    > stabilność I PR.

    A dlaczego nie? Stabilność długoczasowa będzie bardzo dobra, jeśli to
    rozwiązanie z prockiem będzie dawało błąd 1s na godzinę to i tak po roku
    nadal będzie to 1s, bo co godzinę będzie korygowane (z dokładnością 1s).
    W pierwotnym poście chodziło o wzorzec czasu, nie częstości.

    --
    Filip.