  • 101. Data: 2010-12-29 09:30:41
    Temat: Re: dzielni stróże prawa
    Od: "flower" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Sebastian Kaliszewski"
    <s...@r...this.informa.and.that.pl> napisał w wiadomości
    news:rsmpu7-crj.ln1@bozon.softax.pl...

    > No i?
    >
    > Zachodzi "uzasadnione podejrzenie", że polucjanci najwyraźniej chcieli
    > się wykazać i "przykładnie ukarać Ruskiego" co im pyskował i śmiał
    > odmówić. A że z naruszeniem prawa? To w końcu "ruski gówniarz", nie
    > będzie się bronił. Jakby to był np. pracownik dużej zachodniej
    > korporacji to

    ...to pewnie nie zachodziłaby obawa że zniknie za zakrętem i tyle go
    widziano.

    --
    "Żałuj za dowcipy, synu!"
    Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

  • 102. Data: 2010-12-29 10:31:30
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

    On Tue, 28 Dec 2010 22:32:16 +0100, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
    wrote:

    > Znaczy twierdzisz, że Polacy nie mają obowiązku znać polskiego prawa?

    Oczywiście, że nie mają takiego obowiązku. Mają natomiast obowiązek to
    prawo przestrzegać. Tak jak i obcokrajowcy którzy do Polski przyjeżdżają.

    RobertP.

  • 103. Data: 2010-12-29 13:12:30
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl>

    > Znaczy twierdzisz, że Polacy nie mają obowiązku znać polskiego prawa?

    Jakie ma znaczenie na ile mają obowiązek znać prawo ?! Odpowiadają tak samo
    jak Mołdawianie. Co najwyżej po zebraniu 24 punktów będą musieli
    zweryfikować swoją wiedzę. To zresztą jeszcze jeden powód dla którego
    obcokrajowiec powinien odpowiadać bardziej.

    > Czyli Polaków wsadza się do aresztu za odmowę przyjęcia mandatu za
    > włączone swiatła przeciwmgłowe? Bądź poważny.

    Taki przywilej społeczeństwa, że własnych obywateli chroni przed nadmierną
    dotkliwością kary. Głupotą chronienie obcokrajowców.

  • 104. Data: 2010-12-29 16:28:58
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    flower wrote:
    > Użytkownik "Sebastian Kaliszewski"
    > <s...@r...this.informa.and.that.pl> napisał w wiadomości

    > ...to pewnie nie zachodziłaby obawa że zniknie za zakrętem i tyle go
    > widziano.

    A co ma do tego ta obawa? Rozpoznanie tej sprawy było możliwe bez niego
    i to bez znacznego utrudnienia.

    \SK

  • 105. Data: 2010-12-29 16:35:47
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > Owszem, w przypadku obcokrajowca zachodzi.

    Zupełna nie prawda. W ogóle ma szansę zajść gdy chodzi o obcokrjowca
    przebywającego jedynie czasowo (czyli nierezydenta) -- więc nie
    ogólnieobcokrajowca. To po pierwsze.
    A po drugie to w tym konkretnym wypadku jego obecność nie jest konieczna
    dla rozpoznania sprawy (polecam m.in art.74 tego samego kodeksu -- w
    sptrawach o wykroczenie wyrok można nawet w postępowaniu zwyczajnym
    wydać zaocznie).

    > Dokształć się.

    Skorzystaj z własnej rady :)

    \SK

  • 106. Data: 2010-12-29 16:46:07
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Artur Maśląg wrote:
    > W dniu 2010-12-28 19:56, Sebastian Kaliszewski pisze:
    > (...)
    >
    > Owszem, przeczytałeś, ale jak już pisałem, to za mało...

    > Twoja prywatna opinia, niepoparta żadnymi faktami.

    Owszem, moja prywatna opnia, ale jak najbardziej poparta faktami w
    postaci przedstawienia okoliczości w liku otwierających wątek.

    > Już o tym pisałeś i wyszło, że jest wręcz odwrotnie.

    LOL!

    > Przykro mi - sens ma bardzo jasno przedstawiony i poniżej udowadniasz,
    > że nawet zrozumiałeś co napisałem (choć nie do końca).

    > Aha, czyli najpierw sensu nie ma, po czym sens się nagle pojawia.

    Sensu nie ma. Właśnie dlatego, że sąd mu coś dołoży. Zatem ma się czego bać.

    > Nie ma takiej potrzeby.

    Tak, taak...

    > Owszem, nawet ja, nadal masz z tym problemy.

    ROTFL!

    > U Ciebie wyszło już kilkaset metrów, ale to i tak nieistotne, ponieważ
    > subiektywna relacja autora narzekań nie daje materiału do oceny tych
    > odległości.

    Jedyne co wiemy to relacja autora. Twoje "otoczenie" to twoje własne
    wyobrażenia.

    > Wiesz, jak już bardzo chcesz się bawić w podobne teksty, to przyjmij
    > do wiadomości, że takie zachowane świadczy o braku argumentów oraz
    > kiepskiej kondycji intelektualnej.

    ROTFL.

    Wymieniłem konkretne paragrafy, ba, nawet ich treść. Zaś z Twojej
    strony, jak zwykle, zero konkretów, za to insynuacje oraz nieudolne
    próby odwracania kota ogonem.

    Wiem, że wydajesz się sobie samemu niezwykle błyskotliwy. Ale cóż, to
    tylko twoje wrażenie a nie rzeczywistość...

    \SK

  • 107. Data: 2010-12-29 16:53:52
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    J.F. wrote:

    > Zaraz - a gdzie chcesz wyslac wezwanie do podejrzanego w celu
    > wysluchania czemu on tego mandatu nie chcial przyjac ?

    Przesłuchać go mogła policja od razu. Zawiadomienie zaś na adres jaki
    widnieje w jego wniosku wizowym (i siedzi w schengeńskich systemach).

    > To sie chlop ucieszy - zamiast odsiedziec 16h w celi, bedzie musial
    > sobie hotel zalatwic .. na 3 miesiace ? Ale jaka oszczednosc dla
    > budzetu panstwa

    Doczytaj. Art.91 par.4. nadal dotyczy postępowania przyspieszonego.
    Żadnych 3 miesięcy.

    > Na szczescie pojedzie do pierwszej lepszej ambasady, wystawia mu
    > paszport zastepczy i tak sie skonczy sprawa z polskim wymiarem
    > sprawiedliwosci.

    Nie skończy. Fakt że mu zatrzymano paszport jest zarejestrowany.

    > No moze jeszcze sad w poczuciu dobrego humoru wysle mu wezwanie do
    > zaplaty na domowy adres

    Wezwanie do zapłaty nie ma nic do zastosowania postępowania.

    > IMO to akurat z kazdym mogliby tak postapic. Kiedys moze by sie tam
    > wyjasnilo na gruncie dyplomatycznym.

    I mogliby też potem ponieść tego konsekwencje.

    > Mimo wszystko ciekaw jestem jak to technicznie wyglada.
    > Sad ma codzienne dyzury ?
    > Jakos nie chce mi sie wierzyc zeby maly sad pracowal codziennie, a z
    > drugiej strony 48h od piatku uplywa w niedziele. A przeciez w
    > poniedzialek i wtorek moze byc swieto ..

    Zdaje się że sąd w razie czego musi... Choć pewien nie jestem. Zapewne
    do wygrzebania w rozporządzeniach.

    \SK

  • 108. Data: 2010-12-29 16:59:01
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    J.F. wrote:

    > Jak nie bedziesz chcial zaplacic na miejscu, albo bedziesz sie uwazal
    > za niewinnego ?

    To spotkamy się przed sądem.

    > No nie wiem jaki prawem maja mi zabierac PJ, jesli zamierzam jezdzic
    > po innych drogach :-)
    > Anglicy takie rzeczy wpisuja w komputer - PJ masz, a jezdzic nie
    > mozesz. Po ich drogach.

    Każdy ma swój system.

    > Nie, czego mamy wlasnie przyklad, ale mowa o policjantach.
    > Mogli pouczyc, ale minister sugeruje 100zl mandatu.
    >
    > A cel taryfikatora jest taki ze i sady w zasadzie powinny sie stosowac
    > :-)

    Sądy wcale nie powinny. Konstytucyjny podział władzy.

    > Ale czemu sad podjal taka nierozsadna decyzje ?

    Sąd podjął rozsądną decyzję. Gdyby zaś w prawie był paragraf na
    durnowatość to powinien od razu nałożyć grzywnę na policmajstrów :)

    > Przeciez sprawca chyba musial wiedziec ze jest winny, a w sadzie dojda
    > koszta, i to nie komnedanta wina :-P

    pzdr
    \SK

  • 109. Data: 2010-12-29 17:04:24
    Temat: Re: dzielni stró?e prawa
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    to wrote:
    > begin Sebastian Kaliszewski

    > W przypadku obcokrajowca właśnie oznacza, bo tak by sobie pojechał i tyle
    > by go widzieli. Niby w jaki sposób chciałbyś wyegzekwować od niego ten
    > mandat?

    Mylisz egzekucję z rozpoznaniem. Do rozpoznania nie jest jego obecność
    potrzebna. A o egzekucji, cóż... kodeks nie przewiduje trybu
    przyspieszonego w przypadku uzasadnionej wątpliwości w kwestii
    możliwości egzekucji...

    pzdr
    \SK

  • 110. Data: 2010-12-29 17:12:33
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > Niestety, masz w połowie rację. Czyli istotnie sąd grodzki. Tyle, że
    > przepisy mówią wyraźnie, że w przypadku obcokrajowca to jest sąd 24
    > godzinny,

    Tylko jeśli jest uzasadniona obawa że *rozpoznanie* *sprawy* będzie
    niemożliwe lub *znacznie* utrudnione.

    > a obwiniony na rozprawe oczekuje w izbie zatrzymań.
    > Policjanci nie mieli wuboru, takie przepisy.

    Mieli. Art 91. p.3 i 4.

    > Żadne nadużycie władzy. Policjanci w tej sytuacji nie mieli prawa postąpić
    > inaczej,

    Ależ mieli. Ba w ogóle budzi poważne wątpliwości w ogóle możliwość
    postąpienia w ten sposób.

    > a Ty pieprzysz jak potłuczony na podstawie własnej NIEWIEDZY.

    ROTFL!

    Przeczytaj łaskawie cały rozdział KPoW pt. "Postępowanie Przyspieszone"
    -- czyli art. od 89 do 92.

    o np. tu masz:

    http://www.elblag.policja.gov.pl/?m=121&h=kpow

    pzdr