  • 21. Data: 2011-10-28 09:21:40
    Temat: Re: działanie kondensatora i cewki
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    W dniu 2011-10-23 19:54, Szyk pisze:
> [...]
    > * prądu stałego
    > * prądu zmiennego (powiedzmy 100kHz lub inna na tyle wysoka by element jeszcze
    działał normalnie w
    > sensie oczekiwanych zjawisk ale już wyraźnie inaczej niż przy prądzie stałym)
    >
    > Czy prawdą jest, że:
    > 1) kondensator dla prądu stałego zachowuje się jak przerwa w obwodzie?
    > 2) kondensator dla prądu zmiennego zachowuje się jak zwarcie (albo mały rezystor)?
    > 3) cewka dla prądu stałego zachowuje się jak (mały) rezystor?
    > 4) cewka dla prądu zmiennego zachowuje się jak przerwa w obwodzie?

    Bez zrozumienia co to pochodna nie da się dokładnie opisać w/w elementów. Znasz ten
    termin?

    BTW. Ostatnio dowiedziałem się że w szkole średniej nie przerabia się już pochodnych.

  • 22. Data: 2011-10-28 10:51:44
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2011-10-28 10:42, Krzysztof Kucharski pisze:

    > Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:j8a8a1$ggv$1@news.icpnet.pl...
    7.jpg
    > [...]
    >
    > Do kompletu powinno się jeszcze dodać _graficzne_ wytłumaczenie zasady
    > pracy diody prostoniczej. A na deser odpowiedź na pytanie, "dlaczego
    > prąd trójfazowy" płynie trzema przewodami ;-)

    nie, na deser to wytłumaczenie blondynce, dlaczego transformator
    sieciowy buczy..

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 23. Data: 2011-10-28 12:18:24
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@B...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Michał Baszyński" <m...@g...ze.ta.pl> napisał w
    wiadomości news:j8e1ft$i15$1@inews.gazeta.pl...

    > nie, na deser to wytłumaczenie blondynce, dlaczego transformator
    > sieciowy buczy..
    [...]

    Też ładne. Jeno nie w każdym towarzystwie wypada z czymś takim ;-)

    Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski