  • 11. Data: 2011-10-24 01:22:02
    Temat: Re: działanie kondensatora i cewki
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "Araneus Diadematus" napisał:

    > Aj, żebyś wiedział, jakie pierdoły ludzie potafią opowiadać o elementach
    > elektronicznych...

    Tak? I co z tego? Mało to nieuków na świecie?

    > Nawet ja tak nie potrafię ...

    Nawet Ty? Co za radość. Popisujesz się wiedzą z zakresu szkoły podstawowej
    karmiąc trolla, zamiast odesłać go do nauki. Zdumiewające jak wielu grupowiczów
    poważnie potraktowało wątek.

    Remek

  • 12. Data: 2011-10-24 05:37:18
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sun, 23 Oct 2011 19:54:34 +0200, Szyk <s...@o...pl> wrote:

    Te regułki są baaardzo uproszczone i mogą jedynie służyć do
    tłumaczenia pewnych zjawisk w sposób jakościowy, bez wgłębiania się w
    szczegóły. Jedynym znanym mi ,,poważniejszym'' zastosowaniem
    powyższych regułek jest pomoc w ręcznej analizie stanów nieustalonych.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 13. Data: 2011-10-24 09:24:03
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    Użytkownik "Remek" <d...@g...com> napisał w wiadomości

    > Tak? I co z tego? Mało to nieuków na świecie?

    Niestety, ogrom...

    > Nawet Ty? Co za radość. Popisujesz się wiedzą z zakresu szkoły podstawowej

    No widzisz, staram się jednak korzystać z wiedzy. Nie twierdzę, że jest taka
    jak u kogoś, kto zajmuje się tym 50 lat. Ale potrafię zadbać, zeby w
    łazience przy kąpieli nie popieściło mnie.

    > karmiąc trolla, zamiast odesłać go do nauki. Zdumiewające jak wielu
    > grupowiczów
    > poważnie potraktowało wątek.

    Potraktowałem jako "inwestycję", także, jak ktoś (nie) zechce kiedyś
    przeszukać archiwum z podobnym problemem w głowie, to wtedy bez żenady można
    opierpapierniczyć "A przeszukać gugla/archiwum nie łaska?"...

    --
    Alanné mba yi woma... wé :) (...)
    Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)

  • 14. Data: 2011-10-24 13:22:07
    Od: Szyk <s...@o...pl>

    > karmiąc trolla, zamiast odesłać go do nauki. Zdumiewające jak wielu grupowiczów
    > poważnie potraktowało wątek.

    Sam Remek jesteś trolem bo napadasz bez żadnych dowodów przeciwko mnie -
    bo Ci temat "wydał się" zbyt prosty - bo pewnie już z
    Ciebie taki master-blaster że gejzer wody sodowej bije Ci uszami i nosem.

    Ale mam dla Ciebie rozwiązanie: Idź sobie na grupę pl.sci.historia i tam
    delektuj się poziomem rozmówców godnym Ciebie. Bo tam poziom jest już
    tak wyczesany, że panuje błoga cisza od kilkudziesięciu dni...

  • 15. Data: 2011-10-24 14:18:20
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "Szyk" napisał:

    > Sam Remek jesteś trolem bo napadasz bez żadnych dowodów przeciwko mnie -
    > bo Ci temat "wydał się" zbyt prosty - bo pewnie już z
    > Ciebie taki master-blaster że gejzer wody sodowej bije Ci uszami i nosem.

    Nie reaguj tak gwałtownie :) Prawda w oczy kole? Przeszukaj grupę i znajdź
    tematy dotyczące trudnych specjalistycznych zagadnień i tam się wykaż. Grupa
    news to nie przedszkole.

    Remek

  • 16. Data: 2011-10-24 17:33:45
    Od: Szyk <s...@o...pl>

    > Prawda w oczy kole?

    Nie

    > Przeszukaj grupę i znajdź
    > tematy dotyczące trudnych specjalistycznych zagadnień i tam się wykaż.

    Nie mogę się wykazywać na tej grupie trudnymi zagadnieniami bo
    elektronika to raczej moje zainteresowanie a nie źródło utrzymania.

    > Grupa
    > news to nie przedszkole.

    WoW ale tekst! A widziałeś przedszkolaka co gada o kondensatorach i
    cewkach? Po ogólniaku ludzi też nie mają o tym pojęcia. Tylko nie liczni
    ludzie się tym zajmują i ponoć jest to najtrudniejszy kierunek
    studiów... Więc się nie spinaj jak ktoś pyta o podstawy. Bo może nie ma
    innej możliwości się dowiedzieć...

  • 17. Data: 2011-10-24 21:06:42
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Szyk" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > WoW ale tekst! A widziałeś przedszkolaka co gada o kondensatorach i
    > cewkach? Po ogólniaku ludzi też nie mają o tym pojęcia. Tylko nie liczni

    O Bitwie pod Grunwaldem tez nie maja - a bylo. Tak samo z cewka i
    kondensatorem.
    Po prostu polski system edukacji tak dziala, ze mozna sie przesliznac
    praktycznie bez przyswajania (przynajmniej trwalego) wiedzy.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 18. Data: 2011-10-27 00:24:29
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    http://dlajaj.pl/m/i/5776f4cad6871148025a579dcba90e5
    7.jpg

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 19. Data: 2011-10-27 16:44:38
    Od: <news>

    Użytkownik "Szyk" napisał:
    > Czy prawdą jest, że:
    > 1) kondensator dla prądu stałego zachowuje się jak
    > przerwa w obwodzie?
    > 2) kondensator dla prądu zmiennego zachowuje się
    > jak zwarcie (albo mały rezystor)?
    > 3) cewka dla prądu stałego zachowuje się jak (mały)
    > rezystor?
    > 4) cewka dla prądu zmiennego zachowuje się jak
    > przerwa w obwodzie?

    nie, to nie jest prawda!
    ale z pewnym przybliżeniem czysto teoretycznym (stosowanym do zaliczenia
    klasówki) można takie założenia przyjąć jako prawdziwe,
    jeśli ta teoria ci wystarczy to masz odpowiedź, jeśli nie to wystarczy
    zainwestować grosze w jakiś podręcznik podstaw elektroniki, albo i fizyki i
    zgłębić temat, powodzenia.

  • 20. Data: 2011-10-28 08:42:42
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@B...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl> napisał
    w wiadomości news:j8a8a1$ggv$1@news.icpnet.pl...
    > http://dlajaj.pl/m/i/5776f4cad6871148025a579dcba90e5
    7.jpg
    [...]

    Do kompletu powinno się jeszcze dodać _graficzne_ wytłumaczenie zasady
    pracy diody prostoniczej. A na deser odpowiedź na pytanie, "dlaczego
    prąd trójfazowy" płynie trzema przewodami ;-)

    Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski