  • 31. Data: 2012-03-15 16:50:05
    Temat: Re: dyskietki
    Od: "Wiktor S." <w...@M...fm>

    > Czy można na normalną pecetową dyskietkę HD nagrać jakiś program z
    > obrazu adf/dms tak, aby Amiga mogła odczytać tę dyskietkę?
    > W sposób bezpośredni - nie da się. Amiga klasyczna posiada stację
    > dyskietek tzw. rzadką, czyli potrafi odczytać/zapisać dyskietki 880
    > kB, pecet taką dyskietkę sformatuje jako 720 kB (DD).

    Z tego co mi wiadomo, sama stacja dyskietek jest w zasadzie taka sama (z
    dokładnością do DD/HD), a różnica jest w kontrolerze.

    Z tego powodu amigowa stacja podłączona do PC co prawda działa, ale nic to
    nie daje.

    Kiedyś czytałem o sposobach _czytania_ amigowych dyskietek na PC, wymagało
    to albo przeciągnięcia dodatkowej żyły ze złącza FDD do portu LPT, albo
    użycia dwóch stacji na raz.

    W obu przypadkach oczywiście potrzebny był specjalny program.

    --
    Azarien

  • 32. Data: 2012-04-18 15:23:30
    Od: Jan <k...@g...com>

    On 12 Mar, 02:48, " Gil" <g...@g...pl> wrote:

    > Nie wiem czy ktoś to przeżył ale ja dyskietki DD 720 KB 3,5 cala przewiercałem
    > wiertłem po obudowie aby mieć dyskietkę HD 1,44. Takie wtedy były porady i
    > doskonale się sprawdzały.
    >
    > --

    Ja rozgrzewałem gwoździa na kuchence w kuchni gazowej i wypalałem
    delikatnie dziurkę.