    From: "Adam 'Adak' Kępiński" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: dysk zewnetrzny USB co w srodku
    Date: Thu, 17 Dec 2009 21:39:13 +0100

    > 1. czy jest jakaś metoda aby to zbadać nieinwazyjnie
    > 2. co sądzicie o Samsung Story 1,5TB USB2.0 HX-DU015EB/A62

    Posiadam - o tym dalej.

    > - znalazłem recki w necie, gdzie widać było że w środku siedzi wersja
    > geeneco 5400 obrotów wbrew reklamom że 7200, co daje same plusy w
    > postaci cichej pracy, niskiej temperatury (temperatura zabija dysk)

    Ostatnie newsy mowily, ze temperatura nie jest tak zabojcza dla dyskow jak
    sie mysli, ale akurat ja sie z Toba zgadzam :-)

    > i niskiej awaryjności (recki tego dysku w necie) oraz wbrew pozorom
    > dobrej wydajnosci momentami lepszej od seagate (też recki i
    > porównania w necie). - i podoba mi sie obudowa :)

    Używam go od kilku miesięcy, leży w nim właściwie tylko backup, ale czasami
    ejst przez to sporo kopiowania.
    Prędkość - HDTach pokazuje 35MB/s przy odczycie - na żywca faktycznie
    uzyskuje się 30 kilka MB/s. Zapis podobny - słowem to raczej problem złącza
    USB niż dysku (szkoda, że nie ma wersji eSATA).
    Fantastyczna obudowa, w ogóle dla niej się zdecydowałem kupić ten sprzęt -
    kręcony włącznik Z PRZODU - chyba jedyna obudowa która ma to tak rozwiązane.
    Prosto włączyć, prosto wyłączyć, nie trzeba macać gdzies ręką i modlić się i
    przełącznik, a nie omyłkowo odłączyć kabel ;-)

    Minusy - jedn dla mnie duży:
    Dysk po 5 minutach bezycznności przechodzi w tryb standby i przestaje się
    krecić.
    O żywotnośc się nie martwię, ale jak chcę z niego skorzystać to praktycznie
    za każym razem musi się chłopak rozkręcać (ok 5s) i to mi się nie podoba.

    Ale jako, że soft do niego jest tylko zarządzający, to wyłączyć tego nie ma
    jak.

    Jeśli ktoś ma jakiś pomysł jak to zrobić sprzętowo, albo pod XP - proszę o
    tips :-)

    Oczywiście przez to wyłączanie praktycznie nie ma mowy, żeby się przegrzał
    czy coś... ;-)

    Pozdrawiam,

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327