    From: R2r <b...@m...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: dysk hdd przez usb nie widoczny
    Date: Mon, 11 Jan 2010 22:17:00 +0100

    W dniu 2010-01-11 20:08, Robert Kois pisze:
    > Ze zdania wynika, że to linia zasilająca ma maksymalny pobór 0,5A. O
    > odbiornikach nic tu nie ma.
    Linia (a dokładniej port USB między stykami +5V i GND) jest źródłem i
    nie pobiera energii ale ją daje. W każdym rzeczywistym źródle wraz ze
    wzrostem prądu obciążenia napięcie na obciążeniu maleje (przyjmując
    model źródła napięciowego, musimy uwzględnić, że część napięcia -
    proporcjonalna do prądu obciązenia - odkłada się na rezystancji
    wewnętrznej źródła).
    Specyfikacja USB określa, że to źródło musi zagwarantować żeby przy -
    określonym jako maksymalne - obciążeniu prądem 500 mA napięcie na
    odbiorniku nie spadło poniżej określonego w specyfikacji (4,75V).
    Inaczej: urządzenie podłączone do portu USB zgodnego ze specyfikacją ma
    mieć zagwarantowane, że nawet gdy pobierać będzie maksymalny według
    specyfikacji prąd to napięcie na nim nie będzie niższe od minimalnego.
    Jeśli obciążenie prądowe będzie wyższe i źródło będzie w stanie mimo
    wyższego prądu oddawanego podać prawidłowe napięcie to nadal to źródło
    spełniać będzie wymagania specyfikacji.

    > No i co z tym co w wikipedia en piszą "A
    > maximum of 5 unit loads (500 mA) can be drawn from a port in USB
    > 2.0"?
    Ja to rozumiem jako ograniczenie dla obciążenia, które może pobrać z
    portu maksymalnie 500 mA aby mieć zagwarantowane napięcie mieszczące się
    w oczekiwanym zakresie.

    > [...] Specyfikacji mi się czytac nie chce bo długa, nudna
    > i nikt za to nie płaci :).
    A ta tak jak ze mną :-) - czytałem tylko z ciekawości i - przyznam -
    trochę pobieżnie. Resztę opinii wyrobiłem sobie w oparciu o znajomość
    m.in. teorii obwodów. Być może obraz ten nie jest nieco uproszczony, ale
    myślę, że wystarczający do tego aby zrozumieć działanie całości systemu
    i założeń jego konstruktorów. W końcu aby dostrzec piękno fotografii (to
    tak aby wrócić do tematyki grupy) nie trzeba przyglądać się każdemu
    pikselowi z osobna. ;-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____