  • 31. Data: 2015-10-18 00:24:43
    Temat: Re: dynamiczne migacze
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** elmer radi radisson pisze tak:

    > mi sie podoba, nie dosc ze sygnalizuje skret w prawo, to jeszcze
    > skret w prawo ;)

    można łatwo pomylić z barierą drogowców i stłuczka gotowa.

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 32. Data: 2015-10-18 00:57:33
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 16 Oct 2015 13:13:54 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > części są homologowane generalnie a nie do konkretnego modelu.

    Ale z kolei model jest homologowany jako złożony z konkretnych części.
    A samochód z innymi częściami to już nie jest ten model, tylko mógłby być
    ewentualnie SAM-em.

  • 33. Data: 2015-10-18 00:59:17
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 16 Oct 2015 15:26:34 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Mój palec nie wymaga homologacji i mam obyczaj zawsze włączać awaryjne
    > podczas gwałtownego hamowania. I niech mi teraz policjant udowodni -
    > bez rozbierania samochodu - że to nie mój palec a niedozwolona
    > manipulacja.

    No tylko policjant niczego nie musi udowadniać.
    Może zabrać dowód, a udowodnić to wtedy musisz Ty, że jest legalnie.

  • 34. Data: 2015-10-18 09:58:26
    Temat: Re: dynamiczne ... awaryjne + stop.
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "HubertO" <j...@f...pl> wrote in message
    > Oczekujące samochody przed skrzyżowaniem, oprócz stop, będą
    > migać awaryjnymi.
    > Jeżeli ślepcy potrzebują swiateł stop razem z awaryjnymi to najlepiej
    > jeszcze dodatkowo montować lampy błyskowe i załączac wszystko razem
    > naciśnięciem hamulca.

    to dziala zupelnie inaczej, dla ulatwienia mozesz przyjac ze awaryjne
    zalaczaja sie w przypadku zadzialania abs a nie wcisniecia hamulca

    --
    http://db.org.pl/

  • 35. Data: 2015-10-18 11:18:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Sunday, October 18, 2015, 12:59:17 AM, you wrote:

    > No tylko policjant niczego nie musi udowadniać.
    > Może zabrać dowód, a udowodnić to wtedy musisz Ty, że jest legalnie.

    Mam udowadniać, że mój palec jest legalny? Ja NAPRAWDĘ mam taki
    obyczaj.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 36. Data: 2015-10-18 12:15:00
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 18 Oct 2015 11:18:19 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Mam udowadniać, że mój palec jest legalny? Ja NAPRAWDĘ mam taki
    > obyczaj.

    no ja też mam, ale pan policjant mógłby mieć uzasadnione podejrzenie
    zwarcia w instalacji elektrycznej ;)

    Chociaż akurat jeśli chodzi o awaryjne przy hamowaniu, to takie rzeczy
    zaczęły pojawiać się conajmniej kilkanaście lat temu (moje 11-to letnie C2
    włącza awaryjne jak zadziała ABS) więc policjant pewnie też już takie ma w
    swojej Kia :)

  • 37. Data: 2015-10-18 12:31:34
    Od: <7...@5...123135.invalid> (Tom N)

    Tomasz Pyra w

    > no ja też mam, ale pan policjant mógłby mieć uzasadnione podejrzenie
    > zwarcia w instalacji elektrycznej ;)

    Cos mi sie wydaje, że Twoja nieznajomość obowiązujących przepisów ma związek
    z podejrzewaniem o to samo innych, zwłaszcza "pana policjanta"

    <http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/PDF/?
    uri=CELEX:42011X1206(03)&from=EN>
    "2.28. ,,Awaryjny sygnał stopu" oznacza sygnał informujący innych
    użytkowników drogi znajdujących się za pojazdem, że w wyniku zaistniałych
    warunków drogowych na pojazd działa duża siła opóźnienia."

    --
    'Tom N'

  • 38. Data: 2015-10-18 17:04:01
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2015-10-18 00:24, PiteR wrote:

    > można łatwo pomylić z barierą drogowców i stłuczka gotowa.

    Ale wtedy zyskuje sie przydatna podpowiedz, ze to najwyzsza pora
    isc do okulisty.

    --

    memento lorem ipsum

  • 39. Data: 2015-10-18 21:36:15
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 18 Oct 2015 12:31:34 +0200, Tom N napisał(a):

    > Tomasz Pyra w

    > Cos mi sie wydaje, że Twoja nieznajomość obowiązujących przepisów ma związek
    > z podejrzewaniem o to samo innych, zwłaszcza "pana policjanta"

    Nie jest to takie go końca oczywiste.
    Bo owszem - przepisy homologacyjne samochodu takie światło dopuszczają.
    Czyli jak jesteś producentem samochodów, to masz prawo sprzedawać samochody
    wyposażone w takie światła.

    Ale rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów (jak zawsze 100
    lat za rzeczywistością), wymieniając dozwolone światła samochodowe, takich
    świateł nie wymienia.

    Nawet zakładając rozsądnie, że samochód homologowany, ale nie do końca
    zgodny z naszym rozporządzeniem może u nas być zarejestrowany, to jednak
    nie wynika z tego że takie coś wolno założyć do samochodu który fabrycznie
    nie był w coś takiego wyposażony (a więc nie jest homologowany).

> [...]
    > użytkowników drogi znajdujących się za pojazdem, że w wyniku zaistniałych
    > warunków drogowych na pojazd działa duża siła opóźnienia."

    Swoją drogą ciekawa sprawa:
    6.23.7.3.1. Awaryjny sygnał stopu jest włączany tylko w sytuacji, gdy
    prędkość pojazdu przekracza 50 km/h

    Co przynajmniej w przypadku C2 nie jest prawdą, bo uruchoamia się również
    gdy auto jedzie wolniej.
    No chyba że w 2004 wolno było migać awaryjnymi jadąc wolniej :)

  • 40. Data: 2015-10-19 11:16:02

    Sat, 17 Oct 2015 08:19:19 +0000 (UTC), w <mvt0a7$25v$1@dont-email.me>, masti
    <g...@t...hell> napisał(-a):

    > <http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5348599487&rec
    o_id=f9c6e559-74a7-11e5-ad7b-fa163e1b0a15&ars_rule_i
    d=201>
    > do jakiego samochodu jest to homologowane?

    Homologacja jest podana -- E4. To są dodatkowe lampy, do każdego samochodu.