  • Data: 2015-10-18 21:36:15
    Temat: Re: dynamiczne migacze
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 18 Oct 2015 12:31:34 +0200, Tom N napisał(a):

    > Tomasz Pyra w

    > Cos mi sie wydaje, że Twoja nieznajomość obowiązujących przepisów ma związek
    > z podejrzewaniem o to samo innych, zwłaszcza "pana policjanta"

    Nie jest to takie go końca oczywiste.
    Bo owszem - przepisy homologacyjne samochodu takie światło dopuszczają.
    Czyli jak jesteś producentem samochodów, to masz prawo sprzedawać samochody
    wyposażone w takie światła.

    Ale rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów (jak zawsze 100
    lat za rzeczywistością), wymieniając dozwolone światła samochodowe, takich
    świateł nie wymienia.

    Nawet zakładając rozsądnie, że samochód homologowany, ale nie do końca
    zgodny z naszym rozporządzeniem może u nas być zarejestrowany, to jednak
    nie wynika z tego że takie coś wolno założyć do samochodu który fabrycznie
    nie był w coś takiego wyposażony (a więc nie jest homologowany).

    > <http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/PDF/?
    uri=CELEX:42011X1206(03)&from=EN>
    > "2.28. ,,Awaryjny sygnał stopu" oznacza sygnał informujący innych
    > użytkowników drogi znajdujących się za pojazdem, że w wyniku zaistniałych
    > warunków drogowych na pojazd działa duża siła opóźnienia."

    Swoją drogą ciekawa sprawa:
    6.23.7.3.1. Awaryjny sygnał stopu jest włączany tylko w sytuacji, gdy
    prędkość pojazdu przekracza 50 km/h

    Co przynajmniej w przypadku C2 nie jest prawdą, bo uruchoamia się również
    gdy auto jedzie wolniej.
    No chyba że w 2004 wolno było migać awaryjnymi jadąc wolniej :)