    From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: dyfuzor do listwy ledowej
    Date: Fri, 03 Dec 2010 22:45:19 +0100

    BartekK wrote:

    > Otóż to.
    > To ma być coś jak tablica boczna z numerem w autobusie, która świeci
    > całą powierzchnią, a do ramki wkłada się folię z aktualnym numerem
    > linii. Albo coś w tym stylu, w kazdym razie muszę zastąpić tanio i
    > bardziej niezawodnie świetlówkę liniową + przetwornica, co pada bez
    > przerwy.

    A próbowałeś już mleczne plexi z podświetleniem od tyłu? Najlepsza byłaby
    folia LSD, ale toto kosztuje >100EUR za dm2. Jak chcesz z dołu, to spróbuj,
    jak już pisałem, najpierw sfokusować te ledy za pomocą soczewki
    cylindrycznej, produkując świetlną linię. Taka linia jest już dość
    równomierna. Teraz trzeba coś znaleźć, co świeci płaszczyzną, jak się
    oświeci kant i nie jest chronione patentem. Mam parę pomysłów, ale też
    musiałbym sprawdzić i popróbować. Może coś w rodzaju soczewki fresnela. W
    każdym razie bardzo trywialne to nie jest, lampy równomiernie oświetlające
    (choć tak równomiernych nie potrzebujesz) kosztują paręset EUR za sztukę.
    Nie wiem ile sztuk tego chcesz robić, ale jak by się dało fresnelem, to na
    pewno da się coś takiego za małe pieniądze zakupić. Ewentualnie bloki
    podświetlania do monitorów lub telewizorów pooglądać. Może da się pogadać z
    chińczykiem i kupować odrzuty, które są za bardzo nierównomierne dla
    monitora, ale dla busa wystarczy.

    Waldek