    From: Padre <P...@n...net>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: dwie padniete rzeczy
    Date: Tue, 11 Jun 2013 22:16:39 +0200

    W dniu 2013-06-07 23:48, rs pisze:

    > a doczytales choc do konca ten paragraf? <rs>

    No, doczytałem, a ty rozumiesz słowo pisane?
    Skoro stwierdziłeś ostatnio że jest uszkodzony to znaczy że chyba go
    gdzieś podłączyłeś bo tak na sucho to trudno wyczuć usterkę, i na
    49,995% przy załączeniu napięcia się uszkodził, drugie 49,995%
    prawdopodobieństwa jest na to że uszkodził się prawie rok temu kiedy
    wyłączałeś komputer, żeby go wyjąć bo skoro było na nim parę rzeczy jak
    pisałeś to raczej nie był fabrycznie nowy. 0,01% to podejrzenie że
    zepsuł się leżąc w szufladzie, przy odrobinie pecha nawet na skutek
    promieniowania kosmicznego.

    W każdym urządzeniu elektronicznym destrukcyjne skoki napięcia występują
    najczęściej podczas załączania i wyłączania, możesz to potwierdzić u
    każdego kto zna się na ich projektowaniu bo to rzecz kluczowa wszędzie
    tam gdzie elektronika steruje obciążeniami indukcyjnymi typu silniki czy
    elektromagnesy, dokładnie tak jak w dysku twardym.

    Piszę o tym głównie dla tego, że "uzdatnienie" dysku z dowolnie drobną
    awarią elektroniki jest mocno wątpliwe