  • 31. Data: 2016-08-26 08:14:53
    Temat: Re: dwa windowsy
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 25/08/2016 10:48, Yerine Ictimai wrote:

    > A więc lepiej instalować na osobnych partycjach z multibutem
    > jednak, tak jest bardziej ekonomicznie i wydajnie,
    > prawda?

    Nie.
    Tak moze byc taniej ale nie wygodniej, szybciej, wydajniej.

    > Poza tym łatwiej manipulować tymi instalacjami, backup całej
    > partycji przy pomocy polecenia "dd", czyż jest cokolwiek bardziej
    > niezawodnego?

    W przypadku wirtualnych systemow snapshot mozesz zrobic w kazdej chwili
    jednym klikiem. Nie do pobicia. Nawet w domowych zastosowaniach czas kosztuje.

  • 32. Data: 2016-08-26 08:20:42
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 26/08/2016 02:19, Yerine Ictimai wrote:

> [...]

    Na systemie ktorego aktualnie uzywaszzainstaluj program do wirtualizacji.

    > Jeżeli chcę aby Linux i Windows jednocześnie działały (podoba mi
    > się ta idea) wówczas jak lepiej zainstalować: Linuks na Łindołsie
    > czy Windows na Linuksie?

    I na powyzszym zainstaluj oba: Windows i Lunuks. Zaleznie od mocy komputera
    uruchamiaj je razem lub osobno.

    > Jeszcze pytanie, mogą dzielić wspólne foldery oba systemy (host i
    > guest) żeby wymieniać dane:?

    Mozesz sobie skofigurowac cala siec jaka tylko sobie wymyslisz i jesli (jak
    mantra) komputer da rady uruchomic wszystko razem. ;)
    Lub tez zwyczajnie komunikowac sie miedzy komputerami przez microsoftowe /
    samba otoczenie sieciowe.

  • 33. Data: 2016-08-26 11:32:46
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    2late <d...@w...pl> Wrote in message:
> [...]
    > mantra) komputer da rady uruchomic wszystko razem. ;)
    > Lub tez zwyczajnie komunikowac sie miedzy komputerami przez microsoftowe /

    Wobec tego dzielenie folderów przez oba systemy nie wchodzi w grę,
    jedyna komunikacja między nimi jest przez sieć (powolniejsza
    opcja)?

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 34. Data: 2016-08-26 12:31:15
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 26/08/2016 01:14, Yerine Ictimai wrote:

    > Jasne, fajne, ale VMWare to produkt jednej firmy?
    > Po Microsoft i Adobe, teraz VMWare, same monopole?

    O Xen, KVM albo VirtualBox (Oracle) słyszałeś?
    Xen jest całkowicie darmowy (darmo oferuje te opcje, za które w VMWare
    trzeba płacić) i na jego bazie powstało trochę klonów.
    W licencję Oracle się nie wczytywałem, ale wiem na pewno, że w domu
    serwer h-typ2 możesz sobie postawić też za friko - to samo KVM.
    VMWare jest idealny na początek np. na domowy lab h.typ1 - w takim
    przypadku jest darmowy choć okrojony z opcji, które przydają się
    zwłaszcza przy zarządzaniu kilkoma serwerami.
    Do tego jeszcze dochodzi Windowsowy Hyper-V czy projekty jak Jailhouse i
    pewnie wiele, o których nie wiem.
    IMO daleko VMWare do monopolu. Znam kilku ludzi, co używało go w celu
    poznania, ale na dłuższą metę używają czego innego. Nawet w firmach,
    które znam używają Citrix.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 35. Data: 2016-08-26 13:05:22
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 26/08/2016 10:32, Yerine Ictimai wrote:

    > Wobec tego dzielenie folderów przez oba systemy nie wchodzi w grę,
    > jedyna komunikacja między nimi jest przez sieć (powolniejsza
    > opcja)?

    A dlaczego uważasz, że powolniejsza?
    Pierwsze co musisz zrobić to wyjść poza ramy Twojego aktualnego
    pojmowania komputerów. Wyobraź sobie kilka komputerów połączonych w sieć
    i to wszystko tak naprawdę w jednym komputerze - wszystko z połączeniami
    sieciowymi jest wirtualne i dzieje się w obrębie tego jednego komputera
    (nie ma kabli sieciowych itd.). Nic nie stoi na przeszkodzie byś
    postawił sobie wirtualny NAS czy SAN i za jego pomocą wymieniał pliki.
    Jedyne fizyczne połączenie to kabel z komputera do routera/modemu
    (Internet) - i to też w zależności od konfiguracji bo można postawić też
    wirtualny router czy firewall (zwłaszcza w tym jest potencjał). Jeśli
    teraz połączysz się np. za pomocą laptopa do tegoż routera to w LAN
    zobaczysz nie tylko ten fizycznie podłączony komputer, ale wszystkie
    wirtualne jako osobne komputery.

    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 36. Data: 2016-08-26 15:08:09
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    r c <d...@g...com> Wrote in message:
    > instalujesz np. na win 10 (glownym systemie) program virtualbox, otwierasz program
    > i tam dodajesz system ktory chcesz zainstalowac, xp, win7 czy linux, wybierasz
    > ile ramu chcesz przydzielic , ile twardego dysku.

    A na jednej partycji i tej samej musi się znaleźć i system-host i
    plik "partycja" z systemem instalowanym "guest", czy też można to
    zainstalować na różnych partycjach?

    > Dla xp wystarczy 1gb i 20gb dysku ewentualnie wiecej

    Hmm, ja mam xp na partycji 8GB (i jeszcze z włączoną kompresją
    ntfs), ALE każdy system na moim PC (włącznie z Linuksem) ma
    dostęp do wielgaśnej partycji na dane w ntfs (1TB),
    czy można tak zrobić z systemami instalowanymi wirtualnie?

    > Pozniej wskazujesz polozenie systemu tego ktory ma byc zainstalowany: plik iso lub
    > naped cd i instalujesz.

    Aha, więc instalowany xp (lub inny system) wraz ze swoim
    środowiskiem - widziany z boku - znajdzie się wewnątrz jednego
    wielkiego pliku iso, ale jego umiejscowienie można dowolnie
    wybrać, np. na innej "zewnętrznej" partycji?

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 37. Data: 2016-08-26 16:18:01
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    r c <d...@g...com> Wrote in message:
> [...]
    >jezeli bedziesz instalowac jakies duze programy) Pozniej wskazujesz
    > polozenie systemu tego ktory ma byc zainstalowany: plik iso lub naped cd i

    Ach, znaczy wskazujesz INSTALKĘ, czyli medium z setup'em
    Windows'ów, tak!?

    Wobec tego pytania:

    A) czy można, zamiast instalowania, skopiować partycję z JUŻ
    zainstalowanym XP ( i pieczołowicie skonfigurowanym,
    stuningowanym, dopieszczonym)?

    B) jaki SPRZĘT "widzi" xp (lub inny system chodzący na wirtualce)
    wewnątrz tego swojego wirtualnego środowiska?

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 38. Data: 2016-08-26 17:04:48
    Od: Kviat <null>

    W dniu 2016-08-26 o 11:32, Yerine Ictimai pisze:
> [...]

    MSI GE70, 16GB RAM

    VirtualBox
    Host: Windows 10
    Goście: XP, Debian
    Zdarza się: XP+XP+Debian i też działa.

    > Wobec tego dzielenie folderów przez oba systemy nie wchodzi w grę,

    Wchodzi.

    > jedyna komunikacja między nimi jest przez sieć (powolniejsza
    > opcja)?

    Nie jedyna.

    VirtualBox:

    http://www.altcontroldelete.pl/artykuly/virtualbox-u
    dostepnianie-i-wspoldzielenie-zasobow/

    Krok po kroku z obrazkami.
    3 sekundy googlania...

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 39. Data: 2016-08-26 17:18:16
    Od: Kviat <null>

    W dniu 2016-08-26 o 15:08, Yerine Ictimai pisze:

    > A na jednej partycji i tej samej musi się znaleźć i system-host i
    > plik "partycja" z systemem instalowanym "guest", czy też można to
    > zainstalować na różnych partycjach?

    Chyba możesz nawet na pendrivie :) (nie robiłem... :))
    Wirtualny gość to plik, możesz go sobie utworzyć/przenosić gdzie chcesz.

    Ja mam pliki z wirtualkami na drugim dysku w folderze "DYSKI_VIRTUALBOX"

    > Hmm, ja mam xp na partycji 8GB (i jeszcze z włączoną kompresją
    > ntfs),

    Możesz ustawić żeby wielkość pliku była alokowana dynamicznie.
    Czyli na początek np. 10GB, a jak zabraknie miejsca to VirtualBox
    "rozszerzy plik" z gościem.

    > ALE każdy system na moim PC (włącznie z Linuksem) ma
    > dostęp do wielgaśnej partycji na dane w ntfs (1TB),
    > czy można tak zrobić z systemami instalowanymi wirtualnie?

    Tak. Tak jak napisałem w poprzednim poście -> folder współdzielony.

    > Aha, więc instalowany xp (lub inny system) wraz ze swoim
    > środowiskiem - widziany z boku - znajdzie się wewnątrz jednego
    > wielkiego pliku iso,

    W przypadku VirtualBox plik ma rozszerzenie "vdi"

    > ale jego umiejscowienie można dowolnie
    > wybrać, np. na innej "zewnętrznej" partycji?

    Tak.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 40. Data: 2016-08-26 17:34:22
    Od: Kviat <null>

    W dniu 2016-08-26 o 16:18, Yerine Ictimai pisze:

    > Ach, znaczy wskazujesz INSTALKĘ, czyli medium z setup'em
    > Windows'ów, tak!?

    Tak.
    Tworząc plik z maszyną wirtualną musisz podać jaki system będziesz
    instalował.

    > Wobec tego pytania:
    >
    > A) czy można, zamiast instalowania, skopiować partycję z JUŻ
    > zainstalowanym XP ( i pieczołowicie skonfigurowanym,
    > stuningowanym, dopieszczonym)?

    Nie sądzę (nie próbowałem, bo:) maszyna wirtualna tak jakby ma w sobie
    wirtualne hmm... podzespoły: płyta główna, karta sieciowa, graficzna
    itd. i swoje własne sterowniki do tych hmmm... "podzespołów".
    Wątpię, że taki obraz partycji z fizycznego kompa, który ma
    poinstalowane sterowniki w ogóle ruszy.

    > B) jaki SPRZĘT "widzi" xp (lub inny system chodzący na wirtualce)
    > wewnątrz tego swojego wirtualnego środowiska?

    Widzi sprzęt wirtualny ;)
    Ale np. możesz zrobić tak, żeby miał dostęp do fizycznego napędu CD
    hosta, pendrive...

    Zamiast pytać ściągnij, zainstaluj i sprawdź. 15 minut roboty +
    instalacja systemu na wirtualce.

    Porada: po świeżej instalce gościa i podstawowym skonfigurowaniu systemu
    (aktualizacje itp.), zamknij gościa i zrób klona.

    Pracuj na klonie. W razie coś, kasujesz klona. Z instalacji pierwotnej
    robisz następnego i w 5 minut masz gotową wirtualkę do następnych zabaw
    bez potrzeby ponownej instalacji systemu.
    Po drodze możesz też robić "snapshoty" i cofnąć się do ostatniego
    działającego.

    Pozdrawiam
    Piotr