  • 41. Data: 2016-08-26 17:44:54
    Temat: Re: dwa windowsy
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    Kviat <null> Wrote in message:

    > VirtualBox:
    >
    > http://www.altcontroldelete.pl/artykuly/virtualbox-u
    dostepnianie-i-wspoldzielenie-zasobow/

    Wielkie dzięki, ten artykuł wiele wyjaśnia, a jeszcze więcej w nim
    link "tutorialem do Virtualboxa"! :)

    ALE, zamiast instalować xp (lub inny system-gość) od samego
    początku z pliku iso lub płyty CD - czy można zwyczajnie
    skopiować już istniejącą fizyczną partycję z już działającym,
    pieczołowicie skonfigurowanym, stuningowanym system np. xp, np.
    przy pomocy EaseUs?
    Albo przy pomocy EaseUsToDoBackup odtworzyć zarchiwizowany backup
    takiej partycji z systemem?

    Ponieważ na fizycznych dyskach ja tak właśnie często robię:
    kopiuję, kasuję, przenoszę partycję z systememami ile wlezie
    (najczęściej przy pomocy linuksowego polecenia 'dd', ale także
    przy pomocy EaseUs Partiton Master).

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 42. Data: 2016-08-26 17:51:00
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    Kviat <null> Wrote in message:

    > Nie sądzę (nie próbowałem, bo:) maszyna wirtualna tak jakby ma w sobie
    > wirtualne hmm... podzespoły: płyta główna, karta sieciowa, graficzna
    > itd. i swoje własne sterowniki do tych hmmm... "podzespołów".
    > Wątpię, że taki obraz partycji z fizycznego kompa, który ma
    > poinstalowane sterowniki w ogóle ruszy.

    Myślę, że przygotowany XP odpowiednio (PO odinstalowaniu
    krytycznych sterowników) ruszy bez problemu - wypróbowane na
    różnych sprzętach!

    Ale jak tam wkopiować gotową partycję, zamiast instalowania, może
    zamiast instalowania uruchomić iso z EaseUsToDoBackup?

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 43. Data: 2016-08-26 18:02:46
    Od: Kviat <null>

    W dniu 2016-08-26 o 17:44, Yerine Ictimai pisze:

> [...]
    > kopiuję, kasuję, przenoszę partycję z systememami ile wlezie
    > (najczęściej przy pomocy linuksowego polecenia 'dd', ale także

    Czemu sam nie sprawdzisz? Przecież to tylko kilka minut roboty.
    Podziel się wynikami.

    Ja jestem leń i nie chciało mi się żonglować partycjami, kopiami
    partycji, kopiami kopii partycji - od razu usiadłem na wirtualkach...
    Szkoda mi było czasu na takie zabawy, ale i też i wymagań jakichś
    specjalnych do sprzętu nie miałem.
    Jedyny sens w takiej zabawie widzę tylko wtedy, gdy robisz coś pod jakąś
    konkretną, fizyczną maszynę.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 44. Data: 2016-08-26 18:06:43
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 26/08/2016 16:51, Yerine Ictimai wrote:

> [...]
    >
    > Ale jak tam wkopiować gotową partycję, zamiast instalowania, może
    > zamiast instalowania uruchomić iso z EaseUsToDoBackup?

    Dla VirtualBox robisz to tak
    https://www.virtualbox.org/wiki/Migrate_Windows
    Analogicznie da się w przypadku innego softu do wirtualizacji.

    Jakbyś chciał wypróbować któryś z darmowych systemów to tu masz gotowe
    obrazy do ściągnięcia.
    https://virtualboxes.org/images/

    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 45. Data: 2016-08-26 18:24:50
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    widzę, że Szanowni Koledzy odlecieli...

    zakładając, że będę miał kilka dysków, czy taki xosl podoła?
    jakie mamy obecnie dobre bootmanagery?

  • 46. Data: 2016-08-26 18:28:21
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 26 Aug 2016 07:07:16 +0200, z napisał(a):

    > Opisz swoją konfigurację sprzętową bo to może tłumaczyć kto co woli :-)

    i5-4690K, 32GB ram, system na SSD, wirtualki na klasycznym dysku.

    Przy czym dokładnie tak samo postępowałem pracując na Core 2 Duo E8400 przy
    8GB ram.

    --
    [ Przemysław ,,Rico" Ryk ]
    [ Jak to mówią daltoniści: życie jest jak tęcza - raz białe, raz czarne... ]

  • 47. Data: 2016-08-26 18:28:56
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    Michal Lukasik <m...@t...pl> Wrote in message:

> [...]
    > Analogicznie da się w przypadku innego softu do wirtualizacji.
    >
    > Jakbyś chciał wypróbować któryś z darmowych systemów to tu masz gotowe

    Wielkie dzięki :)

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 48. Data: 2016-08-26 19:36:51
    Od: z <...@...pl>

    > widzę, że Szanowni Koledzy odlecieli...
    >
    > zakładając, że będę miał kilka dysków, czy taki xosl podoła?
    > jakie mamy obecnie dobre bootmanagery?

    Przypomnij albo napisz (tyle tego że nie nadążam ;-) ) jaki masz komputer.

  • 49. Data: 2016-08-26 19:48:21
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    ogólnie to mam dwa
    laptop DELL D505 jebany nie widzi dysków >128GB
    core 2 duo którego dopiero składam...

    na obu chciałem mieć tyle systemów ile się da...

    czyli slack + 10 + XP

    ogólnie to wywaliłem się na instalacji slackware 12.2
    dostaję takie komunikaty przy bootowaniu, na linux nie chcieli mi pomóc...

    http://zsyp.eu/smieci/slack_pad_bootu.JPG
    http://zsyp.eu/smieci/slack_pad_bootu2.JPG

  • 50. Data: 2016-08-26 19:50:00
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    P.S.
    macie dobrą sprawdzoną instalkę Windows 10 PL x64?
    lubię wersje z netu, z zasady...