eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikadwa alternatoryRe: dwa alternatory
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: PeJot <P...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: dwa alternatory
    Date: Mon, 19 Jul 2010 13:50:24 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 31
    Message-ID: <i21e60$btg$1@news.onet.pl>
    References: <i1nk69$mp3$1@inews.gazeta.pl> <i1nldp$8l1$1@news.onet.pl>
    <4c41af88$0$17092$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@m...individual.net>
    <4...@4...com> <i217qh$mqq$1@news.onet.pl>
    <1...@p...pl> <i218l6$pv5$1@news.onet.pl>
    <7...@p...pl> <i21a3i$ui9$1@news.onet.pl>
    <i21aui$j23$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: red.zelmer.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1279540224 12208 62.29.176.18 (19 Jul 2010 11:50:24 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 19 Jul 2010 11:50:24 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
    In-Reply-To: <i21aui$j23$1@node1.news.atman.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:592293
    [ ukryj nagłówki ]

    Patryk pisze:
    > PeJot <P...@o...pl> wrote:
    >> RoMan Mandziejewicz pisze:
    >>
    >>> Istotą problemu jest jednak tutaj to, że spadek napięcia na diodach ma
    >>> się nijak do spadku napięcia na impedancji uzwojeń.
    >> Czyli w razie zwarcia jedynym elementem zabezpieczającym altka będzie
    >> bezpiecznik ( o ile jest ) ?
    >
    > Nie.

    No to po bezpieczniki bywają w obwodzie alternatora ?

    > W alternatorach samowzbudnych (czyli 9-cio diodowych) prąd wzbudzenia
    > podawany jest ze stojana, po wyprostowaniu przez diody wzbudzenia.
    > Tak więc przy zwarciu (lub silnym przeciążeniu) spadnie napięcie na stojanie,
    > więc spadnie możliwość wzbudzenia, a więc wytworzenia SEM na stojanie.
    > Pdobno (tak czytałem w mądrych książkach) alternatory samowzbudne są tak
    > projektowane, żeby nie dały się sfajczyć przeciążeniem i zwarciem.

    Tak jak pisałem - regulator wyżej napięcia w sieci pokładowej nie
    podskoczy. Problem zaczyna się gdy wzbudzenie jest całkiem obce.

    W naturalnym środowisku alternatora przy zwarciu jeszcze pasek mógłby
    zacząć się ślizgać.

    --
    P. Jankisz
    O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
    tylu idiotów" Stanisław Lem

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: