  • 1. Data: 2013-02-02 07:38:36
    Temat: dvb-t Piaseczno
    Od: "frulik" <f...@i...pl>

    Witam,
    Mieszkam w Piasecznie w bloku (pierwsze piętro), mam okna od południa (na
    inny blok).
    Nie działą mi żaden kanał DVB-t. odbiornikiem jest Samsung BD-E6300 i
    próbowałem na różnych antenach - ostatnio opticum AX800. Nie znajduje
    zupełnie żadnego kanału nawet jak antenę wystawię za balkon.
    Czy to normalne problemy ? Co mogę jeszcze zrobić ?

  • 2. Data: 2013-02-02 11:16:32
    Temat: Re: dvb-t Piaseczno
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 2 Feb 2013 07:38:36 +0100, frulik napisał(a):

    > Czy to normalne problemy ? Co mogę jeszcze zrobić ?

    Kupić zwykłą Yagi na 4/5 pasmo kilka elementów i wycelować na nadajnik.
    Masz tam chyba Raszyn, celuj na zachód.
    Anteny aktywne są kapryśne i zakres ich sensownego stosowania bardzo
    ograniczony.
    --
    Jacek

  • 3. Data: 2013-02-02 16:55:12
    Od: "frulik" <f...@i...pl>

    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> typed:
    > Kupić zwykłą Yagi na 4/5 pasmo kilka elementów i wycelować na
    > nadajnik. Masz tam chyba Raszyn, celuj na zachód.
    > Anteny aktywne są kapryśne i zakres ich sensownego stosowania bardzo
    > ograniczony.

    Antena musi być w środu mieszkania, więc musi też jakoś wyglądać. okna mam
    tylko na południe :(

  • 4. Data: 2013-02-02 17:07:19
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    "frulik" <f...@i...pl> wrote:

    > Antena musi być w środu mieszkania, więc musi też jakoś wyglądać. okna mam
    > tylko na południe :(

    Obawiam się, że antena w środku żelbetonowej klatki może pełnić jedynie
    funkcje estetyczne. Więc albo okno/balkon, albo nic.

  • 5. Data: 2013-02-02 19:06:31
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 2 Feb 2013 16:55:12 +0100, frulik napisał(a):

    > Antena musi być w środu mieszkania

    To se ne da, pane Havranek... fizyka nie pozwala.
    --
    Jacek

  • 6. Data: 2013-02-02 23:05:14
    Od: "frulik" <f...@i...pl>

    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> typed:
    > To se ne da, pane Havranek... fizyka nie pozwala.

    Myślałem, że w takiej odległości, to nawet na widelcu będzie obraz :(
    W takim razie musi być balkon, ale... okna na południe, a budynek jest w
    kształcie litery U, z balkonu nie widzę wschodu i zachodu. AX800 z balkonu
    też nie pociągnęła (próbowałem ze wzmacniaczem na różnych ustawieniach, jak
    i bez), a była to najlepsza antena w sklepie :(

  • 7. Data: 2013-02-03 00:54:17
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    "frulik" <f...@i...pl> wrote:

    > Myślałem, że w takiej odległości, to nawet na widelcu będzie obraz :(

    Żelbet, panie. Mieszkam ok. 1 km od warszawskiego pajaca i nawet w czasach,
    gdy wszystko było nadawane tylko stamtąd (czyli z dużą mocą), w domu miałem
    praktycznie zerowy poziom sygnału.

  • 8. Data: 2013-02-03 09:53:53
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 2 Feb 2013 23:05:14 +0100, frulik napisał(a):

    > W takim razie musi być balkon, ale... okna na południe, a budynek jest w
    > kształcie litery U, z balkonu nie widzę wschodu i zachodu.

    No to chyba cię czeka robota na dachu. Swoją drogą to trochę dziwne że nie
    masz odbioru. Fakt, lokalizacja fatalna ale Raszyn blizutko :) Skołuj
    gdzieś starą Yagi i z nią pokombinuj zanim polecisz kupować nową. Czy ty
    aby nie zrobiłeś gdzieś zwarcia w tej swojej instalacji? Wiesz, wtyczkę
    zarabiasz, drucik nie tak, czasem nie dojrzysz :)
    --
    Jacek

  • 9. Data: 2013-02-03 21:21:22
    Od: "frulik" <f...@i...pl>

> [...]
    > nową. Czy ty aby nie zrobiłeś gdzieś zwarcia w tej swojej instalacji?
    > Wiesz, wtyczkę zarabiasz, drucik nie tak, czasem nie dojrzysz :)

    To wszystko sprawdziłem, zanim napisałem pierwszego posta.
    Dziś pożyczyłem od kolegi antenę, która u niego działa bez zarzutu
    (wewnątrz). mieszka 100 metrów ode mnie i też okna na południe. Mieszka na 8
    piętrze i przed jego oknami nie ma żadnego budynku. Niestety u mnie antena
    nie działa.
    Co do odbiornika to sprawdzałem u niego i od razu wyłapał kanały, więc to
    nie wina sprzętu.
    Chyba czeka mnie zewnętrzna antena, tylko martwi mnie wiercenie w elewacji.
    Z drugiej strony są przelotki przez okna, ale wtedy nie zamaskuję kabla. Czy
    na takich przejściówkach nie ma straty sygnału ?

  • 10. Data: 2013-02-03 23:39:18
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    "frulik" <f...@i...pl> wrote:

> [...]
    > Z drugiej strony są przelotki przez okna, ale wtedy nie zamaskuję kabla. Czy
    > na takich przejściówkach nie ma straty sygnału ?

    A anteny zbiorczej w tym bloku nie ma?