  • 21. Data: 2011-01-20 09:41:04
    Temat: Re: dvb-t NTC a dzwiek
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > a czy mozna zakladac, ze nadawcy beda postepowac
    > rozsadnie...

    W Polsce nie można tak zakładać. Przykładem jest milion
    formatów obrazów, prawie na każdym programie inny :-). Jeśli
    tu jest problem to nie liczyłbym że z fonią będzie
    inaczej...

  • 22. Data: 2011-01-20 13:22:26
    Od: a...@p...pl

    a czy komus wiadomo jak wyglada sprawa dzwieku w dvb-t2 np. w UK,
    Szwecji, Wlochy (juz chyba tez)?

    Czego tu sie mozna spodziewac?

    --
    poboczny temat: czy w UK jak tv jest z tunerem dvb-t2 to jest tam
    jeszcze tuner analogowy czy juz poszedl w odstawek????

    --
    ThinkXtra

  • 23. Data: 2011-01-20 23:52:27
    Od: on <o...@o...no>

    > czy mozna zalozyc, ze wszelki sprzet do odbioru dvb-t (mpeg-2/mpeg-4)
    > posiada AC-3

    wszelki nie, ale ten dedykowany na polski rynek powinien zgodnie z
    wymaganiami opisanymi w rozporządzeniu ministerstwa infrastruktury

    > a czy mozna zakladac, ze nadawcy beda postepowac rozsadnie, ze zawsze
    > bedzie dostepny podstawowy dzwiek mpeg-1 wartwa 2 bez wzgledu na to,
    > jakie dodatkowe sciezki (i kodowania) beda nadawac?

    zapewne tak będzie przez długi czas, ale z formalnego punktu widzenia
    mogą wyłączyć MEPG-1 L2 choćby dziś.

    > Bo gdyby tak nie bylo, to wszelkie tv (starsze), ktore beda pracowac z
    > modulami Neotion - nie beda mialy wogole fonii.

    tak, to prawda, z tym że moduł Neotion (ani TV z tym modułem) nie
    spełnia wymagań MI: nie odtwarza HDTV, nie rozwiązuje kwestii formatów
    fonii.

    to tak jakby sprowadzać sprzęt na 110V i narzekać, że nasza sieć nie ma
    takiego napięcia albo TV z fonią A2 i narzekać, że tak nie jest nadawany
    analog, itp, itp.
    Polskie wymagania są jasno określone. Producenci powinni się dostosować,
    a klienci uważać na dostawców/sprzedawców - naciągaczy. Kupując produkt
    niezgodny ponosimy ryzyko, że zakup okaże się nietrafiony.

    / pomijam kwestie braku kampanii edukacyjno-informacyjnej przez co wiele
    osób nie wie co kupuje /

    > A taka Norwegia przyjela sobie dzwiek w HE-AAC.

    a taka Polska DD/DD+

  • 24. Data: 2011-01-21 22:18:30
    Od: a...@p...pl

    On Fri, 21 Jan 2011 00:52:27 +0100, on <o...@o...no> wrote:

    >a taka Polska DD/DD+

    czyli robi sie znowu taki sam syf, jak z analogiem - pal/secam dk, bg,
    i itp.

    --
    ThinkXtra

  • 25. Data: 2011-01-22 00:20:45
    Od: Brooks <x...@j...pl>

    On Jan 19, 9:25 pm, on <o...@o...no> wrote:

    > Procesor NP4 zajmuje sie konwersja obrazu z H.264 (MPEG4) do MPEG-2.
    > Dzwiek przepuzczany jest przez modul przezroczyscie. Czego nie bedzie w
    > stanie odebrac TV tego nie uslyszymy.

    cos wiesz na temat upgrade Neotion NP4?

    --
    Brooks

  • 26. Data: 2011-01-22 14:24:11
    Od: on <o...@o...no>

    > cos wiesz na temat upgrade Neotion NP4?

    to znaczy? upgrade do czego... ?
    Neotion NP4 to procesor. Na nim budowane są te wszystkie moduły.
    Aktualizacja oprogramowania (update) modułu to żaden problem.
    Samego procesora nie 'upgradeujesz' chyba, że przez wylutowanie ;) ale
    nowego, z innymi funkcjami i wydajnością, który by pasował 1:1, z tego
    co wiem, nie znajdziesz.