  • 1. Data: 2003-01-30 08:34:54
    Temat: dsl gdynia
    Od: "Paweł Gruszecki" <g...@s...pl>

    Jak chodzi dsl 1 Mbit w gdyni, domyslam sie że di 1 Mbita raczej nie
    dochodzi ale chodzi o to z jaką średnią prędkościa działa i jak z
    awaryjnością?

    Czy bedzie działało to jako łącze dla paru uzytkowników czy za słabe są
    dsle.

    Kolejne pytanie to czy łącze asymetryczne z polpaku nadaje się do internetu
    a jeśli tak to jak chodzi.

    A w ogole jak jest róznica między symetrycznym a asymetrycznym, wiem tylko
    że symetryczne jest to łącze stałe a asymetryczne idzie po kablu
    telefonicznym

    Pozdro
    Grucha

  • 2. Data: 2003-01-30 12:34:12
    Temat: Re: dsl gdynia
    Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka)

    On Thu, 30 Jan 2003 08:34:54 +0000 (UTC) I had a dream that "Paweł Gruszecki"
    <g...@s...pl> wrote:
    >Jak chodzi dsl 1 Mbit w gdyni, domyslam sie że di 1 Mbita raczej nie
    >dochodzi ale chodzi o to z jaką średnią prędkościa działa i jak z
    >awaryjnością?

    Z reguły DSL 1Mbps chodzi na 110kB/s

    >Czy bedzie działało to jako łącze dla paru uzytkowników czy za słabe są
    >dsle.

    No zależy. Jeśli chodzi o _standardowych użytkowników, to na DLS 1Mbps
    możesz ich dać około 30.

    >Kolejne pytanie to czy łącze asymetryczne z polpaku nadaje się do internetu
    >a jeśli tak to jak chodzi.

    A czemu ma się nie nadawać? Po coś to łącze przecież jest.

    >A w ogole jak jest róznica między symetrycznym a asymetrycznym, wiem tylko
    >że symetryczne jest to łącze stałe a asymetryczne idzie po kablu
    >telefonicznym

    A co ma plemnik do wiatraka?
    Symetryczne ma taki sam download jak i upload (prędkość w obu kierunkach jest
    taka sama), a niesymetryczne ma większy download (ściąganie) niż upload
    (wysyłanie). Kable nie mają nic do tego. Widziałem niesymetrycznego ATM
    na światłowodzie np.

    --
    Grzegorz Janoszka
    www.consulta.pl odpowiadając POPRAW adres

    Na newsy piszę prywatnie i wyrażam swoje prywatne poglądy, które nie mają
    nic wspólnego z moimi byłymi, obecnymi i przyszłymi pracodawcami.

  • 3. Data: 2003-01-30 12:34:25
    Od: m...@m...eu.org (Mrooveq)

    In article <2...@a...starogard.dialup.inetia.pl>
    ,
    "Paweł Gruszecki" wrote:
    > Kolejne pytanie to czy łącze asymetryczne z polpaku nadaje się do internetu
    To zalezy czy do sciagania, czy do udostepniania

    > A w ogole jak jest róznica między symetrycznym a asymetrycznym, wiem tylko
    > że symetryczne jest to łącze stałe a asymetryczne idzie po kablu
    > telefonicznym
    SDI jest symetryczne i tez chodzi na kablu telefonicznym.
    Lacze symetryczne to takie w ktorym maksymalna predkosc transmisji jest taka
    sama w jedna jak i w druga strone, czyli np mozesz sciagac z predkoscia 1Mbps
    lub wysylac z predkoscia 1Mbps. Lacze asymetryczne to takie w ktorym w jedna
    ze stron mozesz przesylac dane z wieksza szybkoscia niz w druga, np sciagac
    do siebie z predkoscia 1Mbps, a wysylac od siebie z predkoscia 256kbps.
    Oczywiscie zamiennie, nie da sie jednoczesnie osiagnac obydwu tych wartosci.

    --
    __ _ / Adam Frankowski
    (__)(_)() mrooveq@IRCnet

  • 4. Data: 2003-01-30 12:34:31
    Od: "RysioPysio" <a...@t...pl>

    Użytkownik "Paweł Gruszecki" <g...@s...pl> napisał w wiadomości
    .pl...
    > A w ogole jak jest róznica między symetrycznym a asymetrycznym, wiem tylko
    > że symetryczne jest to ł?cze stałe a asymetryczne idzie po kablu
    > telefonicznym

    Witam,
    miedzy innymi inne wartosci download/upload.

    Rysiek

  • 5. Data: 2003-01-30 17:37:45
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    > Jak chodzi dsl 1 Mbit w gdyni, domyslam sie ?e di 1 Mbita raczej nie
    > dochodzi ale chodzi o to z jak? ?redni? pr?dko?cia dzia?a i jak z
    > awaryjno?ci??
    >
    > Czy bedzie dzia?a?o to jako ??cze dla paru uzytkowników czy za s?abe s?
    > dsle.
    >
    > Kolejne pytanie to czy ??cze asymetryczne z polpaku nadaje si? do
    internetu
    > a je?li tak to jak chodzi.
    >
    > A w ogole jak jest róznica mi?dzy symetrycznym a asymetrycznym, wiem tylko
    > ?e symetryczne jest to ??cze sta?e a asymetryczne idzie po kablu
> [...]

    asymetryczne ma mniejsze mniejsza predkosc wysylania danych niz odbieranych
    czyli tylko sciagac z netu mozna z szybkoscoa do 1MB odwrotnie juz znacznie
    mniej.W Niemczech DSL chodzi perfekcyjnie.

  • 6. Data: 2003-01-30 17:38:31
    Od: "Gilder" <g...@i...pl>

> [...]
    > do siebie z predkoscia 1Mbps, a wysylac od siebie z predkoscia 256kbps.
    > Oczywiscie zamiennie, nie da sie jednoczesnie osiagnac obydwu tych

    hmm, moglbys powiedziec cos wiecej na ten temat, tzn dlaczego nie da sie w
    obie strony wyciągnąć na maksa ???
    W koncu TPsa pisze ze sprzedaje 1024/256 (down/up).
    Nie jestem do konca pewien, ale wydaje mi sie że powinno to isc w jedną i w
    drugą stronę z maksymalną możliwą prędkością. W końcu ADSL ma osobne pasma
    dla Up- i dla Downloadu.
    No chyba że Tpsa to tak skonfigurowala zeby oszukiwać ludzi ??

  • 7. Data: 2003-01-30 23:00:12
    Od: Marek Moskal <m...@i...p-l>

    Gilder napisal(a) [30 Jan 2003]:

    > hmm, moglbys powiedziec cos wiecej na ten temat, tzn dlaczego nie da
    > sie w obie strony wyciągnąć na maksa ???

    Obydwa kierunki transmisji sa realizowane na oddzielnych pasmach
    czestotliwosci, wiec jak najbardziej jest mozliwe przeprowadzenie
    jednoczesnej transmisji z maksymalna predkoscia w obydwu kierunkach.

    > No chyba że Tpsa to tak skonfigurowala zeby oszukiwać ludzi ??

    A tam zaraz oszukiwala...

    Jezeli transmisja jest dokonywana przy pomocy protokolu TCP, wymaga on
    otrzymywania/wysylanie potwierdzen otrzymanych pakietow. W przypadku
    transmisji w jedna strone 1 Mbit/s "na maksa", drugi kierunek w duzej
    mierze bedzie zapchany potwierdzeniami. Z kolei proba transmisji w druga
    strone 256 kbit/s nie powiedzie sie, bo na pierwszym kierunku zapchalo sie
    lacze i nie ma jak przesylac potwierdzen.

    --
    (moskit-at-irc.pl)