    From: ToMasz <t...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: drut oporowy - ogrzewane siedzenia
    Date: Sun, 11 Oct 2009 16:21:15 +0200

    Wmak pisze:

    > Są grzałki samoregulujące, przy wzroście temperatury rośnie oporność
    > więc maleje wydzielana moc - zachowują się prawie jak termostat:
    > http://tinyurl.com/ylqakxq
    > Te są niestety na napięcie 230V
    > - może znajdziesz na 12V.
    Ten akurat kabel jest za gruby, niemniej dziekuje wszystkim za pomysły
    (dalej czeka na inne)
    mnie wpadło jednak coś innego do głowy. czy nie dało by sie zrobić
    grzałki na najzwyklejszym drucie oporowym ( nawet wydłubanym z żelazka)
    ale co jakiś czas włączyć w szereg termistor (w roli termostatu) którego
    zadaniem byłoby rozłączanie obwodu przy przekroczeniu 65st? pytane czy
    taki termistor moze rozłączać(prawie) czy zacznie mu rosnąć powoli opór
    - bo w tym drugim przypadku to sie raczej uwędzi...
    Druga sprawa czy są takie termistory które zadziałają w takiej niskiej
    temperaturze?
    ToMasz