  • Data: 2011-07-29 14:55:21
    Temat: Re: drukarka termosublimacyjna
    Od: Padre <P...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    > Ta drukarka nanosi barwnik w czterech "przelotach". Pierwsze trzy to
    > kolory CMY, więc być może byłoby ok, bo tylko ścieżki by wyszły, ale
    > czwarty przelot, to nałożenie na całość zdjęcia przezroczystej warstwy
    > ochronnej i tu może być problem :)

    Zdjęcie w 90% wychodzi z drukarki po każdym przebiegu więc można by je
    pewnie wyszarpnąć przed pokryciem ostatnią warstwą, podejrzewam tylko,
    że miedz za dobrze przewodzi ciepło i grzałki miały by problem z
    odpowiednim podgrzaniem wosku żeby do niej przywarł a odczepił się od
    nośnika

    > Poza tym nie wiem jak laminat miałby tam wejść zamiast papieru...

    I tu widzę największy problem, mechanizm jest przystosowany do jednego
    formatu i jednej grubości papieru więc jest dokładny lecz mało
    elastyczny więc nawet przeróbka na grubsze nośniki jest wątpliwa, oprócz
    tego zdaje się że posuw papieru nie jest idealnie płaski bo to papier
    jest dociskany do listwy drukującej nie odwrotnie a laminat na
    szerokości 2-3 cm raczej nie da się ugiąć o 0,5mm

    Sama idea nie jest głupia, mógłby jakiś producent wypuścić taką drukarkę
    i do niej odpowiednio przygotowane formatki laminatu.