  • 1. Data: 2011-07-29 10:55:00
    Temat: drukarka termosublimacyjna
    Od: "Janek" <j...@o...waw.pl>

    Witanm wszystkich
    mam pytanie czy ktorys z grupowiczow
    nanosil mozaike sciezek na laminat drukarka termosublimacyjna?
    czytalem rozne fora i temat drukowania na laminacie konczyl sie
    ze lepij uzywac termotransferu czyli ktos zaczynal o "zupie a konczylo sie
    na du..."
    a mnie chodzi o drukarke termosublimacyjna np taka:
    http://allegro.pl/canon-selphy-cp530-drukarka-termos
    ublimacyjna-i1742003098.html

    pozdrawiam
    Janek

  • 2. Data: 2011-07-29 11:22:03
    Temat: Re: drukarka termosublimacyjna
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Janek" <j...@o...waw.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sie na du..."
    > a mnie chodzi o drukarke termosublimacyjna np taka:

    Wg mnie: ten wydruk jest zabezpieczany folią ochronną, więc żaden
    wytrawiacz tego nie ruszy.
    Nawet jeśli da się drukować bez warstwy ochronnej, to zapewne nie będzie to
    wodoodporne, a więc podczas wywoływania/trawienia spłynie. Byłbym ostrożny z
    zakupem i najpier sprawdził powyższe tezy w praktyce.

  • 3. Data: 2011-07-29 11:23:47
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Janek pisze:
> [...]
    > na du..."
    > a mnie chodzi o drukarke termosublimacyjna np taka:

    Ta drukarka nanosi barwnik w czterech "przelotach". Pierwsze trzy to
    kolory CMY, więc być może byłoby ok, bo tylko ścieżki by wyszły, ale
    czwarty przelot, to nałożenie na całość zdjęcia przezroczystej warstwy
    ochronnej i tu może być problem :)
    Poza tym nie wiem jak laminat miałby tam wejść zamiast papieru...
    Andrzej
    www.radom.ws

  • 4. Data: 2011-07-29 11:34:44
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "ajt" <a...@u...com.pl> napisał w wiadomości

    > Poza tym nie wiem jak laminat miałby tam wejść zamiast papieru...

    A to druga kwestia. Wg opisu ten barwnik fizycznie znajduje się na
    papierze jeszcze przed wydrukiem.

  • 5. Data: 2011-07-29 11:40:29
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Marcin Wasilewski pisze:

> [...]
    > to wodoodporne, a więc podczas wywoływania/trawienia spłynie. Byłbym
    > ostrożny z zakupem i najpier sprawdził powyższe tezy w praktyce.

    W zasadzie można po prostu wyłączyć drukarkę, albo zabrać jej papier
    przed naniesieniem ostatniej warstwy. Wodoodporne to by raczej było, ale
    może pojawić się problem z termotransferem - pod względem parametrów
    cieplnych miedź dość wyraźnie różni się papieru, a czy by to wpłynęło
    pozytywnie czy negatywnie, no i czy bawnik w ogóle się do tej miedzi
    przylepi, to już by trzeba doświadczalnie sprawdzić :)
    Andrzej
    www.radom.ws

  • 6. Data: 2011-07-29 11:47:04
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Marcin Wasilewski pisze:

    > A to druga kwestia. Wg opisu ten barwnik fizycznie znajduje się na
    > papierze jeszcze przed wydrukiem.

    Nie, to inaczej działa. Papier wygląda w miarę normalnie, jak typowy
    foto. Barwniki są na jednokrotnego użytku taśmie o szerokości papieru,
    umieszczonej w wymiennych wkładach. Tak jak tu na dole:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Dye-sublimation_printer
    tylko że ta konkretna drukarka nanosi jeszcze czwartą bezbarwną warstwę.
    Taka taśma starcza na 38 zdjęć i potem jest do wyrzucenia (przepraszam -
    recyclingu) :)
    Andrzej
    www.radom.ws

  • 7. Data: 2011-07-29 12:05:51
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Marcin,

    Friday, July 29, 2011, 1:34:44 PM, you wrote:

    > A to druga kwestia. Wg opisu ten barwnik fizycznie znajduje się na
    > papierze jeszcze przed wydrukiem.

    W termosublimacyjnej? Od kiedy?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 8. Data: 2011-07-29 14:55:21
    Od: Padre <P...@n...net>

> [...]
    > kolory CMY, więc być może byłoby ok, bo tylko ścieżki by wyszły, ale
    > czwarty przelot, to nałożenie na całość zdjęcia przezroczystej warstwy

    Zdjęcie w 90% wychodzi z drukarki po każdym przebiegu więc można by je
    pewnie wyszarpnąć przed pokryciem ostatnią warstwą, podejrzewam tylko,
    że miedz za dobrze przewodzi ciepło i grzałki miały by problem z
    odpowiednim podgrzaniem wosku żeby do niej przywarł a odczepił się od
    nośnika

    > Poza tym nie wiem jak laminat miałby tam wejść zamiast papieru...

    I tu widzę największy problem, mechanizm jest przystosowany do jednego
    formatu i jednej grubości papieru więc jest dokładny lecz mało
    elastyczny więc nawet przeróbka na grubsze nośniki jest wątpliwa, oprócz
    tego zdaje się że posuw papieru nie jest idealnie płaski bo to papier
    jest dociskany do listwy drukującej nie odwrotnie a laminat na
    szerokości 2-3 cm raczej nie da się ugiąć o 0,5mm

    Sama idea nie jest głupia, mógłby jakiś producent wypuścić taką drukarkę
    i do niej odpowiednio przygotowane formatki laminatu.

  • 9. Data: 2011-07-29 15:27:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Padre napisał:

    > Sama idea nie jest głupia, mógłby jakiś producent wypuścić taką
    > drukarkę i do niej odpowiednio przygotowane formatki laminatu.

    Te co drukują na płytach CD/DVD się nie nadadzą?

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2011-07-29 19:49:04
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 29-07-2011 o 12:55:00 Janek <j...@o...waw.pl> napisał(a):

> [...]
    > sie
    > na du..."
    > a mnie chodzi o drukarke termosublimacyjna np taka:
    Odpuść sobie, jak już chcesz drukować to pojawiały się opisy przeróbek
    drukarek atramentowych, robili im płaski przesów i drukowali na płytce
    tylko że atrament musi być 'zawiesinowy' czyli pigmentowy.
    Potem się wygrzewa płytkę i dopiero trawi.

    Pozdr
    JanuszK