  • 1. Data: 2012-02-08 09:28:37
    Temat: drukarka do dyplomów + duży problem
    Od: Andrzej <c...@w...pl>

    Witam,
    szukam dobrej drukarki do drukowania dyplomów. Problem polega na tym,
    że dyplomy mają gramature 120 i są trochę śliskie. Przy drukowaniu na
    zwykłej drukarce laserowej odpadają literki. Do tej pory dyplomy
    drukowane były na drukarce HP 1320, sprawowała się ona bardzo dobrze,
    lecz teraz już się zużyła i szukamy innej. Kupiliśmy w firmie
    następczynie tej drukarki HP 2055DN, lecz okazało się że ta drukarka
    to jakaś porażka. Pomimo testowania różnych ustawień druk nie jest
    dobrej jakości. Czasami coś nie dodrukuje, litery nie trzymają się
    zbyt mocno papieru.
    Nie mam już pomysłu co z tym zrobić. Bardzo proszę o pomoc. Może
    drukarka żelowa dałaby radę.
    Z góry dziękuje za odpowiedzi, pozdrawiam

  • 2. Data: 2012-02-08 11:56:45
    Temat: Re: drukarka do dyplomów + duży problem
    Od: gadacz <g...@o...pl>

    W dniu 2012-02-08 10:28, Andrzej pisze:
> [...]
    > Nie mam już pomysłu co z tym zrobić. Bardzo proszę o pomoc. Może
    > drukarka żelowa dałaby radę.
    > Z góry dziękuje za odpowiedzi, pozdrawiam

    z tym problemem lepiej zapytaj na pl.comp.dtp
    tam zapewne pomogą :)

    --
    pozdrawiam
    Gadacz

  • 3. Data: 2012-02-08 13:19:06
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 08.02.2012 10:28, Andrzej pisze:
    > szukam dobrej drukarki do drukowania dyplomów. Problem polega na tym,

    Do dyplomów stosuje się - wciąż! - drukarki igłowe z płaskim
    przebiegiem papieru. Jakość druku jest parszywa, ale to jedyna
    technika zapewniająca względnie dobre osadzenie tuszu na gru-
    bym papierze o gładkiej powierzchni.

    Drukarki laserowe również się nadają, ale wtedy papier tych
    dyplomów musi być z góry dobrany pod druk laserowy -- nie
    można drukować na byle czym, co akurat ktoś kupił albo na-
    rzucił.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 4. Data: 2012-02-08 17:22:20
    Od: "PP" <p...@w...pl>

    Witam
    Polecam stałoatramentowe, same zelety z wyjątkiem ceny, jeśli dużo drukujesz
    to koszty wydruku są znośne.
    Kiedyś miałem probkę z Xerox Phaser ... modelu nie pamiętam ale jakość mnie
    powaliła na kolana, drukowane na fakturowanym papierze co dla lasera jest
    nieosiągalne.
    Piotr

  • 5. Data: 2012-02-09 08:43:32
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    On 08/02/2012 13:19, Radosław Sokół wrote:

> [...]
    > dyplomów musi być z góry dobrany pod druk laserowy -- nie
    > można drukować na byle czym, co akurat ktoś kupił albo na-

    Pamiętam, że spooro lat temu miałem dość podobny problem - jako próbki
    zamawialiśmy sporo różnych papierów, zawsze było g*wno; gdzieś
    przez przypadek w sklepie papiernicznym kupiłem... blok techniczny
    za grosze. Wróciłem na drugi dzień i wykupiłem wszystko.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 6. Data: 2012-02-09 12:54:00
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...
[...]
    -------
    W nowszych laserówkach jest inny toner, spiekany w niższych temperaturach.
    Stąd z nietypowym papierem, nie tyle z gramatutrą ile z wykończeniem
    powierzchni. mogą być kłopoty. Próbowałeś z atramentem?

  • 7. Data: 2012-02-11 08:15:02
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 8 lutego 2012 (10:28:37) napisano:
> [...]
    > to jakaś porażka. Pomimo testowania różnych ustawień druk nie jest
    > dobrej jakości. Czasami coś nie dodrukuje, litery nie trzymają się

    Czasami ratunkiem może się okazać wyprasowanie (żelazkiem) wydruku z
    lasera. Oczywiście, taka zabawa ma sens tylko wtedy, gdy te dyplomy
    drukujesz sporadycznie.

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub