    From: shg <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: drukarka HP2300 i zwiekszenie zaczernienia wydruku
    Date: Sat, 27 Aug 2011 13:20:15 -0700 (PDT)

    On Aug 27, 8:07 pm, "Marek S" <s...@o...pl> wrote:

    > Nie wiem co powoduje kontrole ilości nakładanego tonera , informacje są
    > sprzeczne

    Różne czynniki. Przede wszystkim napięcie. Z laserem może być tylko
    taki problem, że nie rozładuje do końca bębna, ale jeżeli to robi, to
    dalej trzeba napięciem kombinować. Za zaczernienie odpowiada składowa
    stała (nie wiem jak w nowych, w starych było AC + DC). Do tego jeszcze
    listwa zgarniająca na wałku magnetycznym, odstęp od wałka ma wpływ na
    ilość dostępnego do przeniesienia tonera (grubość warstwy). Jeżeli się
    zabrudzi, to może nakładać mniej.

    Poza tym w laserowych niecałkowite zaczernienie (częściowo
    przezroczysty wydruk) to rzecz normalna. Wynika z budowy granulek
    tonera. Przezroczysty polimer rozpływa się przy utrwalaniu tworząc
    "kanały" którymi przechodzi światło. Wymiana na inny toner może pomóc,
    ale nie musi.
    Lepiej kryją atramentowe.