  • Data: 2014-05-11 16:57:25
    Temat: Re: drukarka 3d
    Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-05-10 16:35, Robert Wańkowski pisze:
    > "nowyr"
    > Przy głowicy, która nie generuje oporów pasek coś zaburzy?
    Nie wiem jakie tam konstrukcje są stosowane, ale niektóre co widziałem
    (dosłownie ze szprych zmontowany stelaż) pracują na wszystkie strony,
    nie z powodu oporów i sił "statycznych", tylko z powodu bezwładności,
    poruszania dość gwałtownie pewną masą.
    O ile w jedną stronę masz pasek naciągnięty i to idzie - to w przeciwną
    - masz elastyczność napinacza. Coś jak z łańcuchem w rowerze, napiętym
    po jednej stronie. Powoduje to, że podczas ruchu w jedną stronę i w
    drugą - występują inne luzy, inna bezwładność (w jedną - tylko wózek, w
    drugą wózek+reakcja napinacza)...

    Btw sam do druku 3d podszedłem (jak to zwykle ja) od strony zadu, bo
    zamiast kupować/budować drukarkę 3D - wziąłem głowicę drukującą (z
    extruderem) i wsadziłem zamiast wrzeciona do CNC, do tego "heatbed".
    Reprapowe podejście ("arduino" oraz drivery dla silników XYZ i extruder)
    dają mi taką wygodę, że drugi raz nie muszę budować elektroniki - płytka
    z AVR udająca arduino steruje mi tymi samymi driverami silników
    krokowych cnc (na TB6600HQ), co normalnie PC przez kartę-interfejs,
    jedynie do extrudera dodałem driver. Tą metodą mam drukarkę 3D o głupim
    rozmiarze (80x40x6 cm, gdyby odpowiednio duży heatbed dać), ale
    mega-solidnej konstrukcji. I szczerze mówiąc... to rewelacji nie ma -
    nawet solidna mechaniczna konstrukcja nie pomoże na samą właściwość
    druku materiałem plastycznym - albo nie ma na czym się oprzeć, albo za
    szybko stygnie, albo który chce płynąć...

    W zasadzie często zastanawiam się, co mi jest szybciej zrobić -
    wyfrezować wrzecionem z jednego wielkiego kloca, czy wydrukować. Jedyny
    plus druku - jest cichszy niż frezowanie ;)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173