-
21. Data: 2009-07-27 12:39:58
Temat: Re: droga hamowania motocykla
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
fv wydusił z siebie te słowy:
> Nawet eksperymenty nie dałyby wiążącej odpowiedzi, bo zawsze może się
> zdarzyć
> a) że dwa motóry będą miały inne temperatury opon
> b) że tarcze i klocki będą miały inną temperaturę
> c) że przewody hamulcowe w jednym spuchną a w innym nie
> d) że będzie mały wybój albo nie będzie
>
> Wpływa to niebagatelnie na drogę hamowania.
jakoś jednak da sie to zmierzyc - wszak niektórzy producentci podają takie
wartości dla nowych maszyn, i w zasadzie wszyscy producenci samochodow.
--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI
-
22. Data: 2009-07-27 12:40:32
Temat: Re: droga hamowania motocykla
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik wydusił z siebie te słowy:
>> Chętnie zobaczę te doświadczalne wykresy. Przecież siła hamowania
>> rośnie wraz ze spadkiem prędkości.
>
> Jakim cudem?
bo tarcie jest coraz bardziej statyczne ;-)
--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI
-
23. Data: 2009-07-27 12:55:47
Temat: Re: droga hamowania motocykla
Od: Kuczu <q...@g...com>
f...@g...com pisze:
> Ale poszles kuczu.
Co najwyzej poszedlem a nie poszlem
> Przeciez wyraznie widac, ze chodzi o 'mniej
> wiecej', a nie o jakies wydmuchane wyliczenia.
Mniej wiecej to ja moge wysikac na sniegu swoje inicjaly.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
24. Data: 2009-07-27 13:01:14
Temat: Re: droga hamowania motocykla
Od: Kuczu <q...@g...com>
f...@g...com pisze:
> 100kmh :)
No raczej 100 mph
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
25. Data: 2009-07-27 13:02:59
Temat: Re: droga hamowania motocykla
Od: "f...@g...com" <f...@g...com>
> Nawet eksperymenty nie dałyby wiążącej odpowiedzi, bo zawsze może się zdarzyć
> a) że dwa motóry będą miały inne temperatury opon
> b) że tarcze i klocki będą miały inną temperaturę
> c) że przewody hamulcowe w jednym spuchną a w innym nie
> d) że będzie mały wybój albo nie będzie
>
> Wpływa to niebagatelnie na drogę hamowania.
>
> I jeszcze "około 200kg" to w przypadku Bandit vs SV oznacza 60kg różnicy. Nikt mi
nie powie, że to
> nie ma znaczenia.
>
> Może być tak, że jeden motór potrzebuje 15m do hamowania z 60 a inny z 40.
Ej no robicie sobie z ludzi JAJA czy tylko ze Smolenia? Skoro koles
pyta o 'mniej wiecej', to nie rozpatrujmy wariantu, w ktorym bedzie
wyboj i przez x centy/metrow kolo w ogole nie bedzie hamowac. Albo ze
przewody spuchna. Albo ze kierowcy wpadnie osa do nosa.
http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56421,1437594.h
tml?as=2&ias=2
Okolo 15 m = nieco ponizej 60kmh na suchym asfalcie.
-
26. Data: 2009-07-27 13:04:40
Temat: Re: droga hamowania motocykla
Od: "f...@g...com" <f...@g...com>
On Jul 27, 1:55 pm, Kuczu <q...@g...com> wrote:
> f...@g...com pisze:
>
> > Ale poszles kuczu.
>
> Co najwyzej poszedlem a nie poszlem
>
> > Przeciez wyraznie widac, ze chodzi o 'mniej
> > wiecej', a nie o jakies wydmuchane wyliczenia.
>
> Mniej wiecej to ja moge wysikac na sniegu swoje inicjaly.
Ale jesli najpierw wypijesz piwo, czy nie?
ale bedziesz na bosaka, czy nie?
ale bedziesz sikal z wiatrem, czy pod wiatr? A snieg zmrozony czy
puszysty?
-
27. Data: 2009-07-27 13:07:09
Temat: Re: droga hamowania motocykla
Od: Kuczu <q...@g...com>
f...@g...com pisze:
> Ale jesli najpierw wypijesz piwo, czy nie?
wypije trzy, Heineken 0,5 litra, z puszki.
> ale bedziesz na bosaka, czy nie?
nie biegam po sniegu na bosaka. Bede mial buty, glany, rozmiar 46, wisniowe
> ale bedziesz sikal z wiatrem, czy pod wiatr? A snieg zmrozony czy
> puszysty?
Sikam tylko z wiatrem a snieg puszysty
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
28. Data: 2009-07-27 13:19:45
Temat: Re: droga hamowania motocykla
Od: "f...@g...com" <f...@g...com>
> > 100kmh :)
>
> No raczej 100 mph
To byl taki dowcip, ktory ludzie inni niz pokroju Pietraza ignoruja, a
ludzie pokroju Pietraza draza temat. Czyzbys znal Pietraza?
-
29. Data: 2009-07-27 18:09:34
Temat: Re: droga hamowania motocykla
Od: n...@s...com
On Mon, 27 Jul 2009 15:07:09 +0200, Kuczu <q...@g...com> wrote:
>Sikam tylko z wiatrem a snieg puszysty
Idziesz na latwizne!
pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
-
30. Data: 2009-07-27 19:53:22
Temat: Re: droga hamowania motocykla
Od: "Mustafa" <M...@B...xx>
> buty(...)wisniowe
No i mamy odpowiedz na wiekszosc pytan :D
A na parady równosci tez chodzisz ?? :D :D :D
Wiesz... jakkolwiek Twoje odpowiedzi w temacie watku sa idiotyczne i
udowadniaja ze nie masz wiedzy tylko jak zwykle sie zgrywasz to Ci powiem,
ze
opony, ilosc tarcz, klocki maja w swietle pytania znaczenie delikatnie
mówiac takie sobie.
Znaczy to po prostu tyle ze nie wiesz jak odpowiedziec tylko jak zwykle
bedziesz zgrywal znawce.
A policz sobie:
Droga hamowania to stosunek KWADRATU predkosci do podwójnego opóznienia.
Czyli rzeczy które wymieniasz jako najwazniejsze maja takie znaczenie ze
róznica opóznienia to bedzie kilka-kilkanascie % (zwlaszcza ze zalezy przede
wszystkim od warunków na drodze)
No to teraz wez kalkukator i zastanów jak to sie ma do predkosci.
Na odpowiedz masz dwa tygodnie (ja akurat jade na wakacje a Ty i tak
szybciej nie dasz rady)