  • 21. Data: 2010-10-25 23:04:26
    Temat: Re: drgająca kierownica podczas hamowania
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2010-10-25 23:01, to pisze:

    > A tak powaznie, były te drgania przed zabawą z hamulcami? Bo jeśli nie,
    > to jest to niestety główny podejrzany. Jeśli to jakieś dobre auto to tym
    > bardziej nie widzę sensu oszczędzania akurat na hamulcach... Przetaczanie
    > tarcz było dobre w poldolotach.

    Ale ja nic nie napisalem o drganiu, pisalem kiedy mozna przeszlifowac
    (zabielic) tarcze.

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com

  • 22. Data: 2010-10-25 23:18:03
    Od: "karkow" <k...@o...pl>

    "to" <t...@a...xyz> wrote in message
    > begin DoQ

    > Po to, zeby Ci nie drżała kierownica przy hamowaniu. ;-)
    >
    > A tak powaznie, były te drgania przed zabawą z hamulcami? Bo jeśli nie,

    były, ale wtedy myslalem ze to felgi. Najpierw byly zabawy z hamulcami i za
    nic nie ustalilo, dzis (tj. kilka dni od 'zabawy' z hamulcami) wymienilem
    felgi i opony i jest troszke lepiej, ale nadal czuc drgania

  • 23. Data: 2010-10-25 23:23:26
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    W dniu 2010-10-25 23:18, karkow pisze:

> [...]
    > za nic nie ustalilo, dzis (tj. kilka dni od 'zabawy' z hamulcami)
    > wymienilem felgi i opony i jest troszke lepiej, ale nadal czuc drgania

    Wedlug mnie to tarcze. Mialem podobnie, na jednym komplecie kol czuc
    bylo bardziej wibracje a na drugim mniej. Po zmienie tarcz problem ustal.

  • 24. Data: 2010-10-25 23:39:07
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin DoQ

    > Ale ja nic nie napisalem o drganiu, pisalem kiedy mozna przeszlifowac
    > (zabielic) tarcze.

    A no tak, w takim razie pytanie kieruję do karkowa. ;-)

    --
    ignorance is bliss

  • 25. Data: 2010-10-25 23:40:10
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin karkow

    > były, ale wtedy myslalem ze to felgi. Najpierw byly zabawy z hamulcami i
    > za nic nie ustalilo, dzis (tj. kilka dni od 'zabawy' z hamulcami)
    > wymienilem felgi i opony i jest troszke lepiej, ale nadal czuc drgania

    To pewnie jednak tarcze, często tarcze dostają bicia dopiero po
    rozgrzaniu, więc przy sprawdzaniu na zimno tego nie widać, a i
    przetaczanie nic nie da.

    --
    ignorance is bliss

  • 26. Data: 2010-10-26 07:55:23
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 25.10.2010 karkow <k...@o...pl> napisał/a:
    > witam
    > co moze powodowac drganie kierownicy podczas hamowania? wstepnie myslalem ze
    > to pogiete felgi, ale dzis zmienilem opony na zimowe+felgi na komplet
    > zimowy, drganie troszke ustalo ale ciagle czuc podczas hamowania z 90kmh.
    > Tarcze hamulcowe tez raczej odpadają - w zeszłym tyg auto bylo w serwisie,
    > sprawdzano hamulce (wymiana klockow z przodu, oszlifowanie tarcz - niby ok,
    > powiedziano mi ze jeszcze moga pojezdzic "do konca" tych nowych klockow).
    > z gory dzieki za sugestie
    > pozdrawiam

    Oprócz hamulców sprawdź końcówki drążków kierowniczych!
    --
    Samotnik

  • 27. Data: 2010-10-26 08:15:13
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    a to nie mogą być po prostu luzy w zawieszeniu (gdzieś przy wahaczach
    itp) ? zapytam dalej: można w celu częściowej diagnozy przełożyć sobie
    tarcze z tyłu na przód ?

  • 28. Data: 2010-10-26 08:54:26
    Od: "MZ" <mmzz@[wywal.to]op.pl>

    > były, ale wtedy myslalem ze to felgi. Najpierw byly zabawy z hamulcami i
    > za nic nie ustalilo, dzis (tj. kilka dni od 'zabawy' z hamulcami)
    > wymienilem felgi i opony i jest troszke lepiej, ale nadal czuc drgania
    Sprawdź jeszcze końcówki drążka układu kierowniczego czy nie ma jakichś
    leciutkich luzów, u mnie koła zaczynały leciutko myszkować jak były luzy, w
    kabinie wyglądało to na drganie kół - żeby było śmieszniej czuć to było tym
    intensywniej im mocniej się hamowało. Po wyminaie końcówek minęło jak ręką
    odjął....
    MZ

  • 29. Data: 2010-10-26 09:34:44
    Od: BearBag <c...@g...com>

    Ale bzdury wypisujecie, w takiej Astrze czy Corsie, tarcze spokojnie
    starczają na 150tys, a klocki na max 40-50tyś. Tarcze można szlifować
    choćby dlatego że mają głebokie rysy, nierówne zużycie w różnych
    miejscach itd. Po co kupować komplet tarcz jeśli sa jeszcze bardzo
    grube i spokojnie można lekko przeszlifować i bedą działać jak nowe a
    koszt 10% wymiany.

  • 30. Data: 2010-10-26 10:14:01
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Mateusz

    > a to nie mogą być po prostu luzy w zawieszeniu (gdzieś przy wahaczach
    > itp) ?

    I byłoby to czuć tylko przy hamowaniu? Raczej mocno wątpliwe.

    > zapytam dalej: można w celu częściowej diagnozy przełożyć sobie
    > tarcze z tyłu na przód ?

    Oczywiście, że NIE można.

    --
    ignorance is bliss